«Ο Ερμής είναι από τους παλαιότερους ανακαλυφθέντες πλανήτες. Τον 21ο αιώνα οι αστρολόγοι στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε άλλα ουράνια σώματα για την αποκάλυψη του προσωπικού δρόμου του κάθε ανθρώπου, αναζητούν διάφορα μηνύματα είτε στους Κενταύρους, είτε στους ΚΒΟ’s, η ακόμη δημιουργούν υποθετικούς πλανήτες.
Δυστυχώς, όμως, νεότερες αστρολογικές έρευνες αλλά και η ίδια η επιστημονική κοινότητα ανακάλυψαν ότι η πραγματικότητα είναι πολύ πιο περίπλοκη και πώς ουσιαστικά αυτό που ονομάζουμε Ερμή είναι κάτι πολυσύνθετο και πολύ πιο ουσιαστικό για την ανθρώπινη φύση».
Α. 1) ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΠΛΑΝΗΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΜΗ
Η πρώτη ουσιαστικά μεγάλη σχολή αστρολογίας υπήρξε η Βαβυλωνιακή η οποία για το καλό όλων μας το 800 π.Χ. είχε ανακαλύψει την σπουδαιότητα των σταθερών αστέρων και την επιρροή τους στην ανθρώπινη ζωή, καθώς και τον πρώτο ουσιαστικό διαχωρισμό σε 4 ζώδια που στην πραγματικότητα είχαν σαν κέντρο τους 4 βασιλικούς αστέρες, τον Αλντεμπαράν, τον Ρέγκουλους, τον Αντάρης, και τον Φομαλώ. Έπειτα η Βαβυλωνιακή αστρολογία εισήγαγε και περισσότερους αστερισμούς καθώς και ανέλυσε τις πρώτες σπουδαίες όψεις αλλά και την σημασία των Εκλείψεων στην ζωή των εθνών και του Βασιλιά, μιας και η τότε αστρολογία δεν είχε καμιά σχέση με τον απλό κόσμο. Αρχιερείς πανίσχυροι πολιτικά και θρησκευτικά κοιτούσαν τα άστρα για να προβλέψουν το μέλλον της αυτοκρατορίας, τη σχέση των Θεών με το κράτος και ιδιαίτερα με τον ίδιο τον Βασιλιά.
Ο Ερμής εκείνη την περίοδο της βρεφικής ηλικίας της αστρολογίας είναι λογικό να είχε ένα απλοποιημένο τρόπο ανάλυσης και οι σημασίες του είχαν αποκλειστικά σχέση με την επικοινωνία, τη γνώση και τις επιστήμες. Επίσης, οι άνθρωποι που θεωρούνταν σοφοί και κατείχαν μυστικά ήταν κάτω από την επιρροή του, ενώ κυβερνούσε γενικότερα την ομιλία αλλά και τους δρόμους.
Στη συνέχεια με την περαιτέρω ανάλυση των Αιγυπτίων και των Ελλήνων προστέθηκαν οι έννοιες των οίκων σε ένα πολύ απλοποιημένο και πρωτόγονο στάδιο, ενώ συγκεκριμένα οι Αιγύπτιοι προσθέσανε και άλλους αστερισμούς καθώς και παρατήρησαν την επιρροή και άλλων σταθερών αστέρων όπως ο Σείριος, που ήταν και το ιερότερο άστρο για αυτούς που τώρα πια είναι συνυφασμένο με την Αιγυπτιακή θρησκεία καθώς την Σπίκα και τον Κάνοπο. Οι Έλληνες προσθέτοντας και άλλο στην αστρολογική επιστήμη ερεύνησαν τον Αλγκολ και τον Μένκαρ. Παρόλο που η αστρολογία ανθούσε η ανάλυση των πλανητών μέχρι και την εποχή του Ελληνικού θαύματος δηλαδή το ξεκίνημα της Κλασσικής εποχής δεν είχε κάποια εξέλιξη διότι μέχρι τότε η αστρολογία περιοριζόταν σε ένα εγκόσμιο επίπεδο όσον αφορούσε την μοίρα του κράτους και του αρχηγού του.
Ο Κλασσικός πολιτισμός στην Ελλάδα εξύψωσε την ανθρώπινη προσωπικότητα και ύπαρξη και της έδωσε σημασία όμοια με της Θεϊκής,σιγά σιγά ο απλός κόσμος άρχισε να ενδιαφέρεται για το μέλλον και μέχρι το τέλος της Ελληνιστικής περιόδου το προσωπικό ωροσκόπιο έγινε το σπουδαιότερο κομμάτι της αστρολογίας. Ο Ελληνικός πολιτισμός ανέπτυξε την αστρολογία σε τέτοιο βαθμό που πολλές από τις βάσεις της σύγχρονης αστρολογίας είναι θεμελιωμένες από εκείνα τα χρόνια με αποκορύφωμα τα έργα του Πτολεμαίου.
Στην Ελληνιστική εποχή ο Ερμής έγινε ο κατεξοχήν πλανήτης της ανθρώπινης επικοινωνίας,του λόγου,της γραφής και της σοφίας. Κυβερνούσε την σκέψη και την κριτική ανάλυση ενώ είχε άμεση σχέση με την πονηρία και το εμπόριο. Οι αρχαίοι ¨Έλληνες ταύτισαν την επιρροή του πλανήτη Ερμή με αυτή του δικού τους θεού ενώ για πρώτη φορά στα χρόνια της αστρολογίας ο άνθρωπος κατανοεί την μηχανιστική λειτουργία του εγκεφάλου και την αποδίδει στην επιρροή του Ερμή.
Σχήμα 1
Η συνάντηση των πολιτισμών στην ελληνιστική εποχή και ιδιαίτερα η σύνθεση του ελεύθερου Ελληνικού πνεύματος με τον μυσταγωγικό πολιτισμό του Θανάτου των Αιγυπτίων είχε σαν αποτέλεσμα τη γένεση μίας φιλοσοφίας που επηρέασε αρκετά στα επόμενα χρόνια τον Αστρολογικό μυστικισμό,που τον 20ο αιώνα θα ονομαστεί εσωτερική αστρολογία.
Ο ερμητισμός συγκεκριμένα αναπτύχθηκε στην ελληνιστική Αίγυπτο και άνθισε στα χρόνια της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Μέσα σε αυτή την κοσμοθεωρία που αναπτύχθηκε ο Ερμής τοποθετήθηκε στους πιο σημαντικούς πλανήτες του προσωπικού ωροσκοπίου ο οποίος κυβερνούσε το Νου και την ψύχη που ήταν σύμφωνα με αυτούς ταυτόσημο πράγμα. Ο Ερμής ήταν η δυνατότητα της ψυχής να εμφυσήσει ζωή στο σώμα καθώς και κυρίαρχος του αστρικού σώματος. Μία τέτοια ανάλυση εκείνη την εποχή ήταν ιδιαίτερα επαναστατική για αυτό και δεν μπόρεσε η αστρολογική πρακτική να την απορροφήσει,διότι αν και είχε δίκιο ο Ερμητισμός δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτός.
Ο Μεσαίωνας μετέπειτα δεν είχε κάποια σημαντική ανακάλυψη. Η αστρολογία μαζί με της υπόλοιπες επιστήμες θάφτηκε κάτω από τη στάχτη του θρησκευτικού φανατισμού και οι Άραβες που ασχολήθηκαν αρκετά με την αστρολογία δεν έδωσαν κάτι παραπάνω στην ανάλυση των πλανητών και μπορούμε να πούμε ότι σε αυτό τον κλάδο η αστρολογία οπισθοδρόμησε. Οι Ινδουιστές εμφανώς επηρεαζόμενοι από τον πολιτισμό της Ελληνιστικής περιόδου δεν είχαν μεγάλη διαφορά στην αναλύσεις τους για το νόημα και την επιρροή του Ερμή με μόνη διαφορά ότι προσθέσανε κάποιες παρατηρήσεις σε εγκόσμιο περιεχόμενο,αλλά γενικότερα τα πάντα έπεσαν σε σκοταδισμό,η ηγεμονία του θρησκευτικού συναισθήματος δεν άφησε πολλά για την ανάλυση μιας επιστήμης τόσο στενά συνδεδεμένης με τον άνθρωπο και την εξέλιξη του σύμπαντος τόσο στην μακρινή ανατολή όσο και στην δύση.
Κατά την αναγέννηση και τον διαφωτισμό παρόλο που έγιναν κάποιες αξιοσημείωτες ανακαλύψεις στην αστρολογία και γενικότερα τις επιστήμες τελικά για την ίδια την φύση της αστρολογίας τα αποτελέσματα ήταν πιο πολύ αρνητικά παρά θετικά όσον αφορά τον τρόπο κατανόησης κάποιων πραγμάτων. Η ανακάλυψη νέων πλανητών όπως ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας καθώς και η ανακάλυψη κάποιων αστεροειδών είχε σαν αποτέλεσμα τον παραμερισμό των εσωτερικών πλανητών πόσο μάλλον του Ερμή ο οποίος στα μάτια των αστρολόγων δεν είχε κάποια ιδιαίτερη σπουδαιότητα.
Στα τέλη του 19ου αιώνα και τις αρχές του επομένου υπήρξε η γέννηση της Ψυχολογίας η οποία ήταν αποτέλεσμα μακρόχρονων αλλαγών στον ιδεολογικό και επιστημονικό τρόπο σκέψης των ανθρώπων, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η ανθρώπινη προσωπικότητα και η εξερεύνηση του ατόμου να γίνει πρωτευούσης σημασίας τον νέο αιώνα, έτσι δεν είναι τυχαίο ότι η αστρολογία άνοιξε νέους δρόμους για την ανθρώπινη συνείδηση και κατανόηση του κόσμου πάντα σε συνδυασμό με τα μεγάλα μυαλά της Ψυχολογίας που επηρέασαν γενικότερα τις επιστήμες όπως ο Freud και ο Jung αλλά και ο σπουδαίος αστρολόγος και φιλόσοφος Dane Rudyar.
Η σύγχρονη αστρολογία όπως τη γνωρίζουμε αυτό τον καιρό βασίζεται σε τέσσερις μεγάλες σχολές η πρώτη έχει ξεκινήσει από την ευρωπαϊκή ήπειρο και έχει σαφείς επιρροές από τον Freud αλλά ιδιαίτερα του Jung και τη θεωρία του για τα αρχέτυπα. Η περίοδος της μεγάλης ανάπτυξης της είναι κυρίως τη δεκαετία του 60 και μετά από το 1980 μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 90, από τότε έχει παρατηρηθεί μία κάμψη και μία τάση επαναληψημότητας των ίδιων θεωριών και πολλοί πιστεύουν ότι έχει βαλτώσει. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία και αστρολογική προσέγγιση ο Ερμής έχει να κάνει άμεση σχέση με τον τρόπο αντίληψης του κόσμου, τη μάθηση, την επικοινωνία, της μηχανιστικές λειτουργίες του εγκεφάλου και το νευρικό σύστημα. Ταυτόχρονα συμφώνησαν με όλες τις αρχές του αρχαίου Θεού Ερμή σύμφωνα με την αρχετυπική θεωρία.
Η άλλη σημαντική σχολή που επικρατεί είναι η Αμερικάνικη η οποία είχε αρκετά μεγάλη ανάπτυξη τη δεκαετία του 60 ενώ από την δεκαετία του 90 μέχρι και σήμερα έχει δώσει πολλά στον χώρο της αστρολογίας, μόνο που στο θέμα του Ερμή λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν στην Αμερική η ανάλυση του πιο πολύ οδήγησε σε νοηματική ένδεια παρά στον εμπλουτισμό του. Η αμερικάνικη σχολή πήρε τις απόψεις της Ευρωπαϊκής σκέψης και τις απλοποίησε σε τέτοιο βαθμό που ο Ερμής περιορίστηκε σαν ο υπεύθυνος του τρόπου επικοινωνίας και σκέψης και τίποτα παραπάνω.
Η Ινδική και η Κινέζικη αστρολογία ως προς το θέμα της επιρροής του Ερμή στο προσωπικό ωροσκόπιο ελάχιστα προσέφεραν και αυτό γιατί ο εγκόσμιος και υλιστικός τρόπος αντιμετώπισης του ανθρώπινου πεπρωμένου σε συνδυασμό με τις ακραίες φαταλιστικές απόψεις που επικρατούν δεν βοήθησε στην ανάπτυξη αυτού του αστρολογικού τρόπου σκέψης όπως απαιτείται από την Αστρολογία εξερεύνησης ψυχολογικού και κληρονομικού προφίλ.
Σημαντική θέση στο νέο αστρολογικό σκηνικό έχει ο τομέας της Εσωτερικής αστρολογίας ο οποίος ξεκίνησε την ανάπτυξη του στην Αγγλία αλλά συνέχισε την εξέλιξη του στην Αμερική κυρίως λόγω της ανάπτυξης της Θεοσοφικής εταιρείας σε εκείνη την περιοχή, ενώ τώρα σημαντική θέση και ανάπτυξη υπάρχει κυρίως στην Αυστραλία. Η θέση της Εσωτερικής αστρολογίας έχει ξεκάθαρη συγγένεια με τον Ερμητισμό αλλά και με άλλες μεταφυσικές και θρησκευτικές θεωρίες, σύμφωνα με αυτή ο Ερμής είναι η ξεκάθαρη επιρροή της 4ης ακτίνας που είναι η αρμονία μέσα από την σύγκρουση, κατανοεί δηλαδή τον Ερμή σαν τον υπεύθυνο της σύζευξης των αντιθέτων αλλά και την κυριότερη δύναμη που ξεκαθαρίζει τον άνθρωπο από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο. Ταυτόχρονα παραδέχεται την επιρροή του Ερμή στον Νού και τις επίσης μηχανιστικές λειτουργίες μόνο που βέβαια αυτό το αντιλαμβάνεται σαν θείο Δώρο από ανώτερες δυνάμεις, διαπίστευμα της ιδιαίτερης σχέσης του Θείου με τον άνθρωπο.
2) Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΕΡΜΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ
Στο σχήμα 1 θεώρησα πολύ σημαντικό να τοποθετήσω εκτός από τις απόψεις των σπουδαιότερων αστρολογικών σχολών γύρω από τον Ερμή και την άποψη που είχαν οι αστρολόγοι και οι Κοινωνίες που ζούσαν για τον εγκέφαλο και γενικότερα τον άνθρωπο. Αναλύοντας λίγο το παραπάνω σχήμα θα κατανοήσουμε τη συνεκτικότητα (η οποία όπως θα αποδειχθεί είναι και ο κυριότερος λόγος των λανθασμένων εκτιμήσεων για τον Ερμή) που υπάρχει μεταξύ των φιλοσοφικών και επιστημονικών ρευμάτων και την ανάλυση αυτού του παρεξηγημένου πλανήτη.
Την περίοδο που τα κράτη της Μεσοποταμίας (Σουμέριοι, Βαβυλώνιοι, Ασσύριοι) είχαν την τεχνολογική εξέλιξη στα χέρια τους καθώς και η Αίγυπτος, τα φαινόμενα που αναγνωρίζουμε σήμερα ως προϊόντα του εγκεφάλου-νου θεωρούταν ότι ήταν αποτέλεσμα της ψυχής κάτι που δεν είχε να κάνει σχέση με το σώμα αλλά πιο πολύ με κάτι όχι χειροπιαστό και υλικό. Οι άνθρωποι δεν είχαν ψυχώσεις και ψυχολογικά προβλήματα αλλά δαιμονίζονταν. Η θέση του Ερμή σε ένα τέτοιο κόσμο όπως και οι περισσότεροι πλανήτες ήταν αδύνατο να είναι σωστά εκφρασμένη.
Στην αρχαία Ελλάδα άρχισε επιτέλους να γίνεται το πρώτο βήμα προς της σημερινές θεωρίες. Το ελληνικό πνεύμα άρχισε να αντιλαμβάνεται τη βιολογία του ανθρώπινου σώματος και κατάλαβε ότι η σκέψη είναι προϊόν του εγκεφάλου αλλά και πάλι αυτό είχε σχέση με την Ψυχή του ανθρώπου. Κάποιοι φιλόσοφοι εξέφρασαν βέβαια ακραία ματεριαλιστικές απόψεις αλλά ακόμη δεν ήταν η εποχή για την έκφραση αυτού του τρόπου σκέψης. Στον ερμητισμό βέβαια λόγω της θρησκευτικής χροιάς του η έννοια της σκέψης ήταν πιο πολύ συνυφασμένη με τους ανατολικούς πολιτισμούς παρά με τον Ελληνικό τρόπο σκέψης, ενώ στην Ινδική αστρολογία η λέξη επιστήμη δεν χωρούσε αν και απορρόφησε αρκετά από τα αξιώματα της Ελληνιστικής αστρολογίας έπειτα από την επαφή του κράτους του Μέγα Αλέξανδρου μέχρι και την καταστροφή του Παρθικού βασιλείου στην περιοχή.
Κατά την εποχή βέβαια του Μεσαίωνα μιλάμε για ουσιαστική οπισθοδρόμηση οπότε και δεν πρέπει να αναφέρουμε καν την περίοδο αυτή, αφού ουσιαστικά το επίπεδο ζωής και τεχνολογικής εξέλιξης της Ελληνιστικής και Ρωμαϊκής περιόδου χρειάστηκε να περάσουν 1000 περίπου χρόνια για να το φτάσουν.
Στη νεότερη περίοδο της τεχνολογικής εξέλιξης αποκαλύφθηκε η βιολογική λειτουργία του εγκεφάλου (εν μέρη) ο εγκέφαλος έγινε το κυριότερος μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης και ο λόγος διαφοροποίησης από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο. Λειτουργίες όπως η μάθηση, η λογική, η αντίληψη και η επικοινωνία αποκαλύφθηκε ότι ήταν αποτέλεσμα των βιοχημικών λειτουργιών του μυαλού, επιστήμες της ανθρώπινης συμπεριφοράς, της ανθρωπολογίας και της ιατρικής αναπτύχθηκαν προσπαθώντας να εξηγήσουν αυτό το θαύμα της φύσης.
Τα τελευταία χρόνια η κατανόηση της λειτουργίας του εγκεφάλου θεωρείται μέγιστης σημασίας και διάφορα ερευνητικά κέντρα ανά τον κόσμο αφιερώνουν χρόνο πολύτιμο για την αποκρυπτογράφηση του αν και πολλά πράγματα ακόμη παραμένουν κάτω από τη σκιά του αγνώστου και του αβέβαιου. Ένας από τους βασικούς λόγους για αυτή τη δυσκολία που αντιμετωπίζει η σύγχρονη επιστήμη και μαζί και η αστρολογία είναι η φιλοσοφική σκοπιά που επικρατεί για τον άνθρωπο αυτή την περίοδο, αλλά και η οπτική της επιστήμης στα πράγματα που οδηγεί σε μεγάλα και απροσπέλαστα προβλήματα που όμως όπως δείχνει τώρα τελευταία αρχίζουν και αποκαλύπτονται εκείνες οι κλωστές που έχουν δέσμιο τον άνθρωπο από τη στιγμή που γεννήθηκε σε μία τόσο δύσκολη ηθικά και πρακτικά κατάσταση.
Β) Τα στοιχεία της νεότερης φιλοσοφικής σκέψης παρερμηνεύουν το πραγματικό νόημα του Ερμή
Με τις νέες ανακαλύψεις της αναγέννησης και του διαφωτισμού ο άνθρωπος πέρασε σε μία μηχανιστική άποψη γύρω από τον κόσμο, το σύμπαν ήταν ένα καλοκουρδισμένη μηχανή με τα μικρά παξιμάδια να κινούν τα νήματα όλου το κόσμου, η παλιά οπτική του κόσμου είχε κατάρρευση και όλα έμοιαζαν τόσο μα τόσο διαφορετικά για τους ανθρώπους. Οι επιστήμονες πίστευαν ότι ο άνθρωπος πια είχε πλησιάσει το θεό και πώς σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα όλα τα προβλήματα θα είχαν λυθεί, δυστυχώς αυτό που δεν είχαν κατανοήσει ήταν ότι ήταν απλά το ξεκίνημα μίας σημαντικής περιόδου για τον άνθρωπο αλλά όχι και η τελευταία.
Αν καλοσκεφτούμε η πραγματική και ουσιαστική διαφορά με τις υπόλοιπες επιστήμες είναι ότι η αστρολογία ήταν στην ουσία το μέγα προπύργιο του παλαιού κόσμου και η κύρια υποστηρίκτρια ότι το σύμπαν δεν ήταν μία καλοκουρδισμένη μηχανή αλλά ένας ζωντανός οργανισμός. Ο τρόπος αυτός σκέψης οδήγησε σταδιακά στον υλισμό ο οποίος όχι μόνο κατατρέχει τον δυτικό πολιτισμό αλλά και την σύγχρονη επιστημονική σκέψη, για ποιο λόγο λοιπόν να παραστρατήσει και η αστρολογία;
(τρία μεγάλα μυαλά της σύγχρονης Δυτικής σκέψης: Γαλιλαίος, Καρτέσιος και Χαιντεγκέρ, αν και έδωσαν πολύτιμες πληροφορίες για την τεχνολογική και φιλοσοφική εξέλιξη του Κόσμου με κάποιες θεωρίες τους βάλτωσαν την ανθρώπινη πραγματικότητα σε a priori τρόπους κατανόησης των πραγμάτων που οδήγησαν και οδηγούν σε εγκληματικά λάθη)
Ο υλισμός σαν τρόπος σκέψης είναι αρκετά αρχαίος όχι με την έννοια της καταναλωτικής κοινωνίας που είπαμε παραπάνω αλλά με την έννοια της υπέροχης της ύλης έναντι του μυαλού η του πνεύματος. Aπό τους αρχαίους Έλληνες είχε ξεκινήσει η πρώτη υλιστική φιλοσοφία σύμφωνα με την οποία η ύλη είναι η απόλυτη πραγματικότητα. Περαιτέρω εκφυλισμός αυτών των εννοιών οδήγησε στο σημερινό επίπεδο του δυτικού πολιτισμού φτάνοντας σε μονοδιάστατους τρόπους σκέψης ότι μόνο η ύλη μετράει όπως αυτός του W.K Clifford o οποίος είναι και συγγενής με τον αντιθρησκευτικό υλισμό του Marχ και του Engels.
Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα δεν είναι τόσο η μηχανιστική σκέψη του Γαλιλαίου και ο υλισμός ορισμένων αρχαίων και νεότερων φιλοσόφων αλλά η έκφραση του φιλοσοφικού και ηθικού δυισμού (τον δεύτερο θα τον απαντήσουμε και θα αναλύσουμε παρακάτω).
Τον δυϊσμό τον εξέφρασε κυρίως ο Καρτέσιος ό οποίος με λίγα λόγια διαχώρισε οριστικά την ύλη από το σώμα ενώ ουσιαστικά με την μετέπειτα εξέλιξη της θεωρίας αυτής και των ανθρώπων που την υποστήριξαν η μεταξύ τους σχέση είναι αδύνατη και δεν γίνεται να υπάρξει με κανένα τρόπο. Κάτω από αυτό το πρίσμα ο εγκέφαλος και ιδιαίτερα ο νους στην ιατρική διαχωρίστηκε από το σώμα και ο άνθρωπος τα κατέταξε σε δύο διαφορετικές κατηγορίες, για αυτό ακριβώς έχουμε τη λανθασμένη ιδέα αυτά τα χρόνια να χωρίζουμε τις ασθένειες σε αυτές του εγκεφάλου και αυτές του σώματος. Για αυτό ακριβώς η επιρροή του Ερμή είναι μονοσήμαντη και περιορισμένη τη στιγμή που πραγματικά έχει ένα πολύ πιο σημαντικό ρόλο και λόγο ύπαρξης.
Το αμέσως επόμενο πρόβλημα είναι κάποιες από τις σκέψεις του υπαρξισμού, που υποστηρίζει την μονοσήμαντη πραγματικότητα της ανθρώπινης φύσης χωρίς κάποιο σκοπό εκ γενετής η κάποια επιρροή (tabula rasa) και υποστηρίζει τέλος την κενότητα της ανθρώπινης ύπαρξης μετά θάνατο. (το οποίο δεν έρχεται κόντρα στα πιστεύω της αστρολογίας μίας και η αστρολογία έχει άλλους λόγους ύπαρξης και όχι στο αν υπάρχει Θεός η όχι ) Σε συνδυασμό με τις παραπάνω φιλοσοφικές θεωρίες οδηγούμαστε σε ένα αδιέξοδο και φαταλιστικό τρόπο ζωής και σκέψης ο οποίος έχει αρρωστήσει την σύγχρονη κοινωνία και την οδήγησε σε πολλά λανθασμένα συμπεράσματα, ένα από αυτά είναι το πως εκφράζεται ο Ερμής στην σύγχρονη αστρολογία.
Γ. ΟΛΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΕΡΜΗ
Τα τελευταία χρόνια η σύγχρονη επιστημονική σκέψη έχει αρχίσει και αντιλαμβάνεται τα πράγματα διαφορετικά, οι νέες ανακαλύψεις και η πρόοδος της δυτικής επιστήμης μετά τα αδιέξοδα στα οποία επήλθε και το άνοιγμα της ανατολικής φιλοσοφίας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι έδωσε το κομμάτι ακριβώς που έλειπε για να προχωρήσουμε στην περαιτέρω εξέλιξη μας αλλά και στην καλύτερη κατανόηση των πλανητών.
Όπως αναφέραμε παραπάνω η δυτική επιστήμη επηρεαζόμενη από διάφορα σπουδαία βέβαια μυαλά διαφοροποίησε το σώμα από τον εγκέφαλο σε ένα τραγικό βαθμό ο οποίος είχε σαν αποτέλεσμα τεράστια προβλήματα στην δυτική κοινωνία. Η νέα ολιστική σκοπιά η οποία παρατίθεται πια είναι επηρεαζόμενη από τον Spinosa ο οποίος υποστήριζε την ολότητα του σώματος κάτι που είχαν υποστηρίξει και κάποιοι αρχαίοι σοφοί αλλά και η ανατολική φιλοσοφία εν μέρει.
Με το νέο μοντέλο του Ερμή αυτός δεν είναι πια ο κυρίαρχος ενός μηχανιστικού εγκεφάλου ο οποίος επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα ( εδώ ακριβώς βλέπουμε και τη σύγχυση σε κάποια πράγματα μέσα στην αστρολογία γιατί από τη μία είναι επηρεαζόμενη και αυτή από τον υλισμό από την άλλη στην ανάλυση της για τον Ερμή επιβεβαιώνει ξεκάθαρα τον φιλοσοφικό ιδεαλισμό) αλλά είναι κυρίαρχος μίας ολότητας όχι με την έννοια που την εκφράζει ο Ήλιος ο οποίος ουσιαστικά είναι σχηματικά θα μπορούσαμε να πούμε μια μονάδα. Ο Ερμής εκφράζει την ολότητα των μερών που αποτελούν τη μονάδα και την αρμονία μεταξύ τους. Τώρα πια δεν είναι ο Ερμής κυβερνήτης του Νου αλλά η σωστή επικοινωνία και λειτουργία σώματος και εγκεφάλου – νου, τα πάντα καταμερίζονται ισόνομα και αλληλοεπηρεάζονται είτε σωστά η λάθος. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι οι αλχημιστές εντελώς τυχαία τελικά είχαν συλλάβει το νόημα των Διδύμων και του Ερμή δίνοντας στον πλανήτη το χαρακτηριστικό του μέταλλο που είναι ο υδράργυρος και στους Διδύμους το στάδιο της Στερεοποίησης.
Με τον όρο στερεοποίηση ακριβώς μπορούμε να εκφράσουμε τη δυνατότητα των παραπάνω συμβόλων, ο Ερμής σταθεροποιεί τη δομή και της επιτρέπει να μπορεί να λειτουργήσει σωστά, όταν αυτό δεν γίνεται τότε ολόκληρο το σύστημα απορυθμίζεται και αυτό μπορούμε να το δούμε σε ωροσκόπια που ο Ερμής δεν είναι καλά τοποθετημένος. Ο Ερμής με το νέο τρόπο σκέψης δεν είναι ο κυβερνήτης η ο κυρίαρχος κάποιου συγκεκριμένου σημείου αλλά είναι ο υπεύθυνος για τη σωστή λειτουργία όλων των μελών και θεμάτων που μπορεί να απασχόλει ένα ζήτημα, ένα άνθρωπο, μια ομάδα η ένα κράτος.
Σχήμα 2
Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι ο Ερμής δεν είναι υπεύθυνος μόνο για την επικοινωνία και συνεκτικότητα των μερών που καθιστούν τα μέρη να λειτουργούν σαν μία μονάδα αλλά ταυτόχρονα και για την ίδιο τον κερματισμό της ολότητας σε μέρη, αυτή ακριβώς η πολυσυνθετικότητα της μονάδας είναι και ο λόγος που υπήρξε εξέλιξη και υπάρχει ακόμη, διότι έτσι καθιστά την επικοινωνία της μονάδας πολυεπίπεδη μέσα στον εαυτό της οπότε και της διαφυλάττει την ικανότητα της εξέλιξης και της σταδιακής επιτεύξεις καλύτερων στόχων. Η ολότητα σώματος- εγκεφάλου- νου έχει ήδη παρατηρηθεί από πολύ σημαντικούς επιστήμονες και είναι σίγουρο ότι η κατεύθυνση που πρέπει να πάρει ο κόσμος είναι προς αυτό το σημείο, ήδη εξάλλου η οικολογική θεωρία επιβεβαιώνει τα νέα αστρολογικά και επιστημονικά συμπεράσματα.
Στην ουσία για να μπορέσει να υπάρξει ύπαρξη πρέπει να υφίσταται αυτός ο διασκορπισμός και αυτή η συνεκτικότητα των διασκορπισμένων μερών, ειδάλλως η ίδια η μονάδα δεν θα μπορούσε να ανακαλύψει τον εαυτό της. Η σχεδόν μόνιμη λοιπόν σύνοδος αστρολογικά Ήλιου – ¨Ερμή από κακό σημάδι που το είχαν οι παλιοί αστρολόγοι μετατρέπεται σε ότι καλύτερο και τελικά είναι ένας αστροβιολογικός λόγος που κατάφερε και αναπτύχθηκε νόηση στον πλανήτη, διότι ο κυβερνήτης της μονάδας με τον κυβερνήτη της εσωτερικής ανακάλυψης σε θέση από τη Γη είναι πάντα κοντά άρα είναι σε θέση και τα δύο μέλη να συνεργάζονται.
Θα παρατηρήσετε ότι τα ωροσκόπια με μεγάλες γωνιακές αποστάσεις Ηλίου και Ερμή έχουν μεγάλη τάση για μη κατανόηση του εσωτερικού τους δυναμικού και πολλές φορές δεν έχουν την ικανότητα να αντιμετωπίσουν την πρόοδο.(περαιτέρω ανάλυση για αυτό το ζήτημα θα γίνει στο βιβλίο που θα εκδοθεί άμεσα γύρω από αυτό το θέμα το οποίο είναι ήδη σε στάδιο εκτύπωσης από γνωστό ξένο εκδοτικό οίκο). Με λίγα λόγια η σύνοδος Ηλίου Ερμή είναι ο κοινωνός της ανθρώπινης ύπαρξης.
Σε ένα καθημερινό ωροσκόπιο είναι πολύ σημαντικό πια να κατανοούμε την θέση του Ερμή όχι γιατί απλά μας δείχνει πόσο επικοινωνιακός είναι ένας άνθρωπος η πώς αντιλαμβάνεται τον κόσμο, αλλά πώς τα επιμέρους στοιχεία και θέματα που τον αποτελούν είναι σε αρμονία, θα είναι σε αρμονία ή είναι σε θέση να κρατήσει σε αρμονία. Διαταραχές σε αυτή την ισορροπία μπορούν να δώσουν τεράστια λάθη που οδηγούν σε ανεπιτυχείς τρόπους ζωής η απλά να εμφανιστεί ένας καταστροφικός για τον οργανισμό καρκίνος.
Όταν λοιπόν βλέπουμε πολλές δύσκολες όψεις μεταξύ των πλανητών σε ένα ωροσκόπιο και έναν καλά τοποθετημένο Ερμή τότε είναι πολύ πιθανό το άτομο να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες, το ίδιο όμως και όταν ένα καλό σχετικά ωροσκόπιο έχει ένα δύσκολο Ερμή τότε είναι πολύ πιθανό η αρμονία τελικά να οδηγήσει σε αποτυχίες και δυσκολίες. Πολύ σημαντικό ακριβώς σε τέτοιες περιπτώσεις είναι η εξέταση του ωροσκοπίου σε αρμονικό επίπεδο για τη διερεύνηση πιθανών προβλημάτων και την επίλυση τους. Όπως είπαμε παραπάνω ο Ερμής μας βοηθά να αναπτύξουμε το δυναμικό μας και τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε τη μέγιστη ικανότητα μας, κάτι το οποίο συμφωνεί και με την άποψη της Ουμανιστικής θεωρίας του Carl Rogers και του Maslow. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον Harold Maslow το υποκείμενο σταδιακά αναπτύσσεται από τις βασικές του ανάγκες όπως είναι το φαγητό και το Σεξ σε υψηλότερες όπως αυτοδημιουργηκότητα και ολοκλήρωση ώστε να φτάσει ο άνθρωπος στο μέγιστο το δυνατοτήτων του, εξάλλου και η αστρολογία για αυτό το σκοπό και προσπαθεί σε προσωπικό επίπεδο, να φτάσει τον άνθρωπο στο καλύτερο δυνατόν μέλλον για αυτόν ( η αυτός θα έπρεπε να είναι τέλος πάντων).
Σχήμα 3
Στο παραπάνω σχήμα βλέπουμε την πυραμίδα του Maslow με την κάθε κατηγορία και της ανάγκες της ενώ εγώ πρόσθεσα της αστρολογικές αντιστοιχίες συμπληρώνοντας την παλιά θεωρία που ισχύει για την συντριπτική πλειοψηφία των αστρολόγων (σχεδόν όλοι ουσιαστικά) και τη νέα πρόταση η οποία είναι πια η ολιστική προσέγγιση του Ερμή επάνω στα ζητήματα του ατόμου.
Στη βάση της πυραμίδας έβαλα το λεγόμενο «Πλουτώνιο κληρονομικό στάδιο» το όποιο είναι αυτό που κάποιοι θέλουν να αποκαλούν μοίρα και εγώ προτιμώ να το λέω απλή και αστρολογική κληρονομικότητα που είναι και η βάση όλης της πυραμίδας. Με τον όρο κληρονομικότητα δεν αναφέρομαι σε προηγούμενες ζωές αλλά στο γενετικό και αστρολογικό DNA που μεταφέρεται στη νέα ζωή. Αυτό το σημείο είναι και το μοναδικό που δεν έχει άμεση σχέση με το Ερμιακό στάδιο.
Στο πρώτο στάδιο αναγκών βλέπουμε τις λειτουργίες του εγκεφάλου, την ανάγκη για φαγητό, το νερό, την αναπνευστική λειτουργία, τον ύπνο και άλλες μη ελεγχόμενες λειτουργίες οι οποίες επηρεάζονται σύμφωνα με την παλιά θεωρία από τη Σελήνη τον Πλούτωνα και τον Ερμή. Η νέα θεωρία αναιρεί αυτή τη θέση από τον Ερμή αν και βεβιασμένα φαίνεται σαν υποβάθμιση του πλανήτη στην ουσία όπως θα δούμε στη συνέχεια ότι πρόκειται για αναβάθμιση. Στο μετέπειτα επίπεδο της ασφάλειας των χρημάτων και την οικογενειακής θαλπωρής η παλιά πρόταση είχε την Σελήνη τον Ήλιο και την Αφροδίτη η νέα πρόταση δεν το αναιρεί. Η Επόμενη βαθμίδα είναι της κοινωνικότητας και των γενικότερων σχέσεων, ερωτικών και μη, εδώ η διαφορά από την παλιά πρόταση είναι στην ουσία στο ότι ο Ερμής φεύγει από αυτή την βαθμίδα. Στα επόμενα στάδια δεν υπάρχει αλλαγή μόνο που πιστεύω ότι θα πρέπει να εισάγουμε την Ζήνα στο πλανητικό σκηνικό σιγά σιγά αν και δεν είναι η ώρα να συζητηθεί αυτό και να ενταθεί η σπουδαιότητα του Ποσειδώνα σε σχέση με τους υπόλοιπους πλανήτες σε εκείνη την κατηγορία.
Το σημαντικό σε αυτό το σχήμα είναι η νέα θέση του Ερμή, η οποία δεν υπήρχε καν στην παλιά πρόταση και αυτή είναι οι δρόμοι επικοινωνίας και αλληλοσυσχετισμού αλλά και εσωτερικής αναγκαιότητας να υπάρχει σωστή και υγιείς επικοινωνία μεταξύ τους. Ο Ερμής μπορεί να μην είναι σε μία συγκεκριμένη βαθμίδα αλλά ουσιαστικά είναι σε όλες και τις συνδέει όλες σαν μία σφιχτή αλυσίδα η γέφυρα. Το νέο λοιπόν ερμιακό πεδίο είναι κρίσιμο για την ύπαρξη γενικότερα της Πυραμίδας διότι είναι η δομή που συνδέει και μεταβαίνει το ένα θέμα με το άλλο.
Αν ο Πλούτωνας παρέχει παρελθόν βασικό για την μετέπειτα ύπαρξή του ατόμου ο Ερμής διαφυλάσσει το παρόν για να μπορέσει να υπάρξει μέλλον ώστε να εξασφαλίσει μετέπειτα το πολυπόθητο παρελθόν που αποζητά ο Πλούτωνας. Σύμφωνα με τον παραπάνω τρόπο σκέψης ο δυϊστικός τρόπος κατανόησης των πραγμάτων είναι απόλυτα αντίθετος και δεν είναι τυχαίο ότι τα κάστρα της φιλοσοφίας αυτής έχουν αρχίσει και καταρρέουν.
Η λειτουργία αυτή του Ερμή όμως εκτός από ένα καινούριο και προκλητικό σίγουρα μοντέλο προσθέτει απίστευτη σταθερότητα και δυνατότητα από τον αστρολόγο να κατανοήσει τα σοβαρά ζητήματα του πελάτη του όχι μόνο σε ένα θεωρητικό επίπεδο αλλά και σε πρακτικό διότι τώρα πια ο Ερμής μετατρέπεται σε πυξίδα της ανθρώπινης ζωής και θα μας βοηθήσει να αναλύσουμε καλύτερα και πιο συγκεκριμένα τον μυστηριώδη λαβύρινθο της ανθρώπινης πραγματικότητας.
Δ. ΤΟ ΔΙΛΛΗΜΑ ΤΟΥ ΗΘΙΚΟΥ ΔΥΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΣΕΩΝ
Σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα του πολιτισμού μας είναι αυτό του θρησκευτικού Δυισμού στην ουσία δηλαδή της άποψης ότι ο κόσμος χωρίζεται σε δύο μεγάλες παρατάξεις που επηρεάζουν τον κόσμο του καλού και του κακού. Μπορεί κάποιοι να μην το παραδεχόμαστε αλλά η ανθρώπινη φύση νοιώθει πολύ πιο καλά όταν πρέπει να διαλέξει ανάμεσα σε αυτά τα δύο, αν και είναι πολύ εύκολο να καταλάβει κάποιος ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο πολύπλοκα από ότι θέλουμε και πώς στην ουσία μία τέτοια φιλοσοφία ουσιαστικά είναι ένα ψευδοδίλλημα. Η ισορροπία σε αυτά τα πράγματα είναι λεπτή και αυτό που νομίζουμε ότι είναι καλό μπορεί σε κάποιον άλλο να είναι κάτι πολύ άσχημο, ή μία καλή πράξη μας στο παρόν μπορεί να αποδειχτεί καταστροφική για την πορεία κάποιων πραγμάτων στο άμεσο η και στο πολύ μακρινό μέλλον.
Πιστεύουμε όλοι μέσα μας ότι αυτό το θέμα είναι αρχετυπικό αν και η πρώτη θρησκεία που έφερε μέσα της τον θρησκευτικό δυισμό είναι ο Ζωροαστρισμός περίπου το 1800 π.Χ. – 1500 π.Χ. και μετέπειτα επηρεάστηκε ο Ιουδαϊσμός, πρόκειται δηλαδή για κάτι σχετικά πολύ νεότερη στην ανθρώπινη σκέψη και κουλτούρα αν σκεφτούμε και το ότι οι Σουμέριοι είχαν εμφανιστεί σε εμβρυακό στάδιο περίπου το 4000 π.Χ. μπορούμε να καταλάβουμε ακριβώς πόσο μακριά είναι στην πολιτισμική μας εξέλιξη αυτό το ζήτημα σε σχέση με το πότε ξεκινήσαμε να παράγουμε ουσιαστικό πολιτισμό.
Το θέμα όμως του άρθρου αυτού δεν είναι κατά πόσο είναι ψευδές το δίλλημα αυτό αν και έχουμε αρκετά ουσιαστικά επιχειρήματα να το υποστηρίξουμε, αλλά η στιγμή που ουσιαστικά παρουσιάστηκε αυτός ο δυισμός καθώς και τους λόγους που πραγματικά δημιουργήθηκε και σε τι εξυπηρετεί την ανθρώπινη σκέψη πάντα μιλώντας για το στάδιο εξέλιξης που βρισκόμαστε εμείς γιατί είναι σίγουρο ότι στο μέλλον τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά. Αυτό το οποίο μας εξυπηρετεί τόσο η ύπαρξη του καλού και του κακού και ο χρωματισμός των πραγμάτων κάτω από αυτό το σύστημα αξιολόγησης είναι διότι είναι ουσιαστικά το πρώτο λειτουργικά αν και σιγά όπως θα φανερωθεί πρωτόγονο πια σύστημα καθορισμού και λειτουργίας της προσωπικότητας. Πάνω από το 80% των αποφάσεων μας καθορίζεται από τις λέξεις Καλό και Κακό και ουσιαστικά καθορίζεται και η ίδια μας η ζωή η όποια είναι αποτέλεσμα της προσωπικότητας μας. Το άτομο από πολύ μικρό μαθαίνει αυτούς του όρους που ουσιαστικά πρόκειται για μία εγκεφαλικά a priori λειτουργία μας η οποία γίνεται τόσο μηχανικά όσο και η αναπνοή μας. Παρόλο που αυτός ο τρόπος σκέψης μας βοήθησε αρκετά, από την άλλη παράγει ανταγωνιστικότητα, διχασμό και πολλές φορές φανατισμό. Δεν ξέρουμε αν υπάρχει άλλος τρόπος γιατί έχει ταυτιστεί τόσο με την ανθρώπινη λειτουργία που ουσιαστικά το θεωρούμε ανθρώπινο γνώρισμα, το οποίο πιστεύω πως είναι, αλλά υποδηλώνει πρωτόγονες τακτικές και μορφές σκέψης που σίγουρα το μέλλον θα της εξαλείψει όχι δια της βίας αλλά με τη λογική της εξέλιξης.
Η αστρολογία σαν επιστήμη εξελίχθηκε και έφτασε σήμερα κατανοώντας τον δυϊστικό αυτό χαρακτήρα σαν δεδομένο έτσι και οι αστρολόγοι αλλά και η ίδια η φιλοσοφία της όπως και όλες οι επιστήμες βέβαια είχαν και έχουν αυτό το πράγμα σαν δεδομένο. ¨Έτσι ο Δίδυμος έγινε το ζωδιακό σύμβολο που είναι υπεύθυνο για την γνώση του καλού και του κακού και του διαχωρισμού τους και πράγματι ο Ερμής μαζί με το ζώδιο αυτό λειτουργούν έτσι ώστε τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο ο άνθρωπος να μπορεί να διαχωρίσει αυτή τη κατάσταση.
Αυτή τη λειτουργία την ονόμασα Κράση διότι πρόκειται για ένα αποσχηματισμό της ολότητας και την επεξήγηση του σε κατώτερα μέρη και μέλη όπου με αυτή την διαδικασία ο άνθρωπος αρχίζει να δημιουργεί και μετέπειτα να μετασχηματίζει την προσωπικότητα του και το περιβάλλον του.
Σχήμα 4
Πρόκειται ίσως για τα πιο βίαια και σημαντικά γεγονότα στη ζωή ενός ατόμου και γενικότερα της συμπαντικής πραγματικότητας όπως τα αντιλαμβανόμαστε. Αν η γεωργία ήταν η επανάσταση του υλικού μας πολιτισμού σίγουρο ο ηθικός δυισμός είναι το επιστέγασμα της πνευματικής μας ανωτερότητας και ισχύος αλλά και της εσωτερικής μας ανάτασης (και να φανταστούμε ότι η αντίστοιχη βιομηχανική δεν έχει έρθει ακόμη). H εσωτερική αστρολογία προσπάθησε να κατανοήσει το μέγεθος της σπουδαιότητας του Ερμή μόνο που έντονες επιρροές από τον Ερμητισμό και από τον Μανιχαϊσμό δεν επέτρεψαν σε μία πλήρη έκφραση του. Στην εσωτερική αστρολογία ο Ερμής όπως είπαμε παραπάνω είναι ο κυρίαρχος της 4ής ακτίνας που συμβολίζει την σύγκρουση και μετά την αρμονία όμως το πραγματικό του νόημα είναι πολύ πιο σημαντικό διότι δεν είναι αυτός ο οποίος εναρμονίζει τα αντίθετα και συνενώνει αλλά και αυτός ο οποίος διαχωρίζει.
Πιο πάνω μιλήσαμε για τις λεγόμενες κράσεις οι οποίες φαίνονται και στο σχήμα 4, η σπουδαιότητα τους είναι αρκετά σημαντική μιας και αυτές οι κράσεις είναι υπαίτιες για την φιλοσοφικά και πρακτικά διαφοροποίηση μας από τον υπόλοιπο κόσμο. Στην Α κράση ο Ερμής λειτουργεί για να μπορέσει να δώσει στο υποκείμενο την πρώτη κατανόηση του κόσμου, το άτομο αναλύει τι είναι καλό και τι είναι κακό μαθαίνει να επιλέγει και να δίνει νόημα στα πράγματα γύρω του, μέσω αυτής της διαδικασίας δημιουργείται η πρώτη υποκειμενική πραγματικότητα και διαμορφώνεται αρχικά το θέλω και μετά το Εγώ το οποίο είναι πεδίο που αφορά τον Ήλιο και τον Άρη οι οποίοι συνθέτουν και τη Β κράση και μοναδική η οποία δεν έχει σχέση με τον Ερμή. Έτσι λοιπόν στη Α κράση ο άνθρωπος παλεύει να γίνει άτομο και να διαχωρίσει τον κόσμο, στη Β κράση επηρεάζεται από τον Ήλιο και τον Άρη οι οποίοι είναι φορείς του ατόμου πια. Να θυμίσουμε ότι δεν μιλάμε για ολοκληρωμένη προσωπικότητα ακόμη, εξάλλου ο Άρης δεν έχει σχέση με το Εγώ αλλά το ζωικό ένστικτο της επιβίωσης και της αναπαραγωγής το οποίο είναι όμως προσωπικό άρα στην ουσία η Β κράση είναι το στάδιο που ο άνθρωπος πια γίνεται «προσωπικός» ενώ στην Α κράση γίνεται η ουσιαστική πρωτεύουσα ολιστική προσέγγιση του ανθρώπου σαν ξεχωριστού όντος. Παρόλα αυτά και η διαδικασία από την Α κράση στην Β, η μετάβαση δηλαδή είναι και αυτή δουλειά του Ερμή καθώς και η μετάβαση από την Β κράση στην Γ η οποία έχει να κάνει πλέον με τις προσωπικές μας επιλογές και αποφάσεις που παίρνουμε σαν ελεύθεροι άνθρωποι και είναι ένα κομμάτι που και η παραδοσιακή αστρολογία είχε παραδεχτεί ότι ήταν πεδίο του Ερμή. Μετέπειτα να σημειώσουμε ότι όταν παρατηρούμε τεράστιες αλλαγές πορείας σε ένα άνθρωπο στον τρόπο σκέψης του αλλά και σαν άτομο τότε η Β και η Γ κράση επιδρούν στην Α.
Σε κανονική ροή από την Γ κράση οδηγούμαστε και πάλι μέσα από τον Ερμή στο επίπεδο των υπολοίπων πλανητών και τα θέματα που τους απασχολούν και πάλι ανατροφοδοτούν την προσωπικότητα μέσω του Ερμή, αν και θα πρέπει να μην μπερδέψουμε το επίπεδο των πλανητών με κράση διότι δεν διαφοροποιούν το άτομο από την υπόλοιπη συμπαντική ολότητα σε επίπεδο όχι μόνο νοητικό αλλά και σωματικό ως προς τη χρήση αυτού. Τέλος το σχήμα αναφέρεται και στο στάδιο του Πλούτωνα όπου δεν έχει σχέση με την ανθρώπινη υπόσταση αλλά μεταφέρει και επηρεάζει σε επίπεδο μοίρας, (κληρονομικής και αστρολογικής μνήμης) η οποία θα επηρεάσει το άτομο το οποίο επιδρά στις κράσεις Α και Β, καθώς και στα υπόλοιπα θέματα των πλανητών, να ξεκαθαρίσουμε ότι ενώ οι Ερμαϊκοί δρόμοι είναι διαδικασίες, οι Πλουτώνιοι είναι επιρροές. Ταυτόχρονα ενώ οι Ερμαϊκοί δρόμοι μπορούν και έχουν την δυνατότητα ανθρώπινης επέμβασης για την καλυτέρευση των καταστάσεων οι Πλουτώνιοι είναι φαταλιστικοί και ελάχιστα μπορούμε να κάνουμε τουλάχιστον κάτω από το συγκεκριμένο επίπεδο εξέλιξης. Θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στη θέση του Ερμή λοιπόν σε ένα χάρτη για να μπορέσουμε να καταλάβουμε πόσο πετυχημένα θα γίνουν αυτές οι κράσεις αλλά και μέσω των διαφόρων μεθόδων πρόβλεψης γιατί θα κατανοήσουμε κατά πόσο μπορεί το άτομο να λειτουργήσει στη ζωή του έτσι ώστε να φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του. Είναι όμως αυτή η πραγματικότητα;
ΟΧΙ δεν θα πρέπει η αστρολογία πια να προωθεί και να αποδέχεται τον ηθικό Δυϊσμό σαν κάτι δεδομένο και αυτό το προσφέρει η ίδια της η Θεωρία, προσπαθώντας να χειριστούμε τα πράγματα με τον τρόπο του Καλού και του Κακού, Αρσενικού – Θηλυκού Θετικού – Αρνητικού οι ίδιοι οι αστρολόγοι καταδικάζουμε την αστρολογία σε παρακμή και σήψη και αυτό γιατί δεν θα πρέπει να αντιλαμβανόμαστε την αστρολογία σαν επιβεβαιωτή των θρησκευτικών μας πιστεύω ούτε να τη χρησιμοποιούμε για να δικαιολογήσουμε τις ανασφάλειες μας. Αν ο Ερμής χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή για τον διαχωρισμό του Καλού- Κακού αυτό είναι γιατί τον χρησιμοποιούμε στην κατώτερη μορφή του και θα πρέπει να το αλλάξουμε διότι η ζωή είναι πολύχρωμη και τίποτα δεν ξεχωρίζεται σε άσπρο η μαύρο.
E. ΧΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ
Πολλοί θα ξέρετε ότι το χρώμα του Ερμή και του Δίδυμου είναι το κίτρινο η του δίνουν ότι είναι πολύχρωμος και ότι δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο χρώμα, επίσης λένε ότι είναι και ανάμειξη και συνδυασμός όχι σταθερών χρωμάτων που πρόκειται για ένα μεγάλο λάθος το οποίο έχει να κάνει με το μπέρδεμα των αστρολόγων μετά την κατάρρευση του Ελληνορωμαϊκού κόσμου. Όπως είπαμε και παραπάνω τον Ερμή τον είχαν κατατάξει σαν ξηρό, κρύο και μελαγχολικό. Αυτή η κατανομή βέβαια δεν θα μπορούσε να ταιριάζει σε ένα χρώμα όπως το κίτρινο σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσε να τον αντιπροσωπεύσει.
Ξεκινώντας από την βαβυλωνιακή αστρολογία και φτάνοντας στην ελληνιστική η άποψη για τον Ερμή ήταν ότι το χρώμα που τον χαρακτήριζε ήταν ,ότι δεν είχε συγκεκριμένο χρώμα, ενώ στην Ελληνιστική περίοδο ένα χρώμα που είχαν πει ήταν το καφέ. Αυτό επιβεβαιώνετε και από του Χαράνιους, μία μυστικιστική ομάδα εξελληνισμένων Βαβυλωνίων τον Μεσαίωνα, οι οποίοι είχαν αναλύσει την αστρολογία των προγόνων τους. Η τάση για το κίτρινο και για το συνδυασμό χρωμάτων μεταξύ τους είναι αποτέλεσμα των νεότερων χρόνων. Στην πραγματικότητα ο Ερμής είτε έχει το καφέ χρώμα είτε είναι όλα τα χρώματα μαζί που στην ουσία αυτή η θέση δεν ισχύει γιατί ουσιαστικά θα μπορούσαμε να τον πούμε διάφανο ο οποίος μπορεί να δείξει όλα τα χρώματα ενώ αν μπορούσαμε να του δώσουμε κάποιο είναι του Καφέ όπως και θα δούμε το γιατί παρακάτω.
Σχήμα 5
Στο σχήμα 5 δείχνουμε ένα απλοποιημένο πίνακα των χρωμάτων με κλίμακα ανάλογη του μήκους κύματος καθώς και την κυβέρνηση του κάθε πλανήτη στο ζώδιο. Ο Ερμής στην ουσία βρίσκεται στο κέντρο, μπορεί δηλαδή να εκφραστεί με όλα τα χρώματα γιατί η διάφανη λειτουργικότητα του παίρνει όποιο χρώμα τον επηρεάσει ενώ κάποιοι μπορεί να νοιώσουν άβολα με την τοποθέτηση κυρίως του Δία στο πορτοκαλί, της Αφροδίτης στο Πράσινο και του Ήλιου στο κίτρινο, αν και άμα μελετήσουμε της βαβυλωνιακές πηγές την ελληνιστική κληρονομιά μας αλλά και νεότερες επιστημονικές έρευνες τα χρώματα καταλήγουν σε αυτή την αντιστοιχία. Τα ζώδια της φωτιάς και οι κυβερνήτες τους είναι αδύνατο να έχουν σχέση με τα σκούρα χρώματα όπως το μπλε η το Μωβ ενώ η Αφροδίτη πάντα την χαρακτήριζαν υγρή και εύφορη (Στον Ταύρο πάντα μιας και η Θέση στον Ζυγό είναι καταχρηστική) βέβαια η τοποθέτηση της Αφροδίτης φέρνει και κοινωνιολογικές και φιλοσοφικές αλλαγές τις οποίες δεν είναι η ώρα να το συζητήσουμε.
Σχήμα 6
Στο σχήμα 6 φαίνεται ο συνδυασμός της έντασης του κάθε χρώματος και οι αποχρώσεις από την επήρεια του λευκού ως και του μαύρου καθώς και από την μίξη των τριών βασικών χρωμάτων που είναι όπως ξέρουμε το Κόκκινο το Κίτρινο και το Μπλε. Ταυτόχρονα ο πίνακας είναι εναρμονισμένος με την ελληνιστική ταξινόμηση των υγρών ξηρών και ζεστών – ψυχρών. Στον πίνακα φαίνονται και κάποιες ενδιαφέρουσες αντιστοιχίες μεταξύ Άρη και Σελήνης, Ήλιου και Πλούτωνα καθώς Ερμή – Ουρανού και Ποσειδώνα- Αφροδίτης .Οι κάθετες γραμμές δείχνουν περισσότερο σχέσεις συγγένειας σε συγκεκριμένα πεδία ζωής της ύπαρξης, όπως ο Άρης – Πλούτωνας, Δίας – Κρόνος και Ήλιος – Σελήνη.
Ο Ερμής στο συγκεκριμένο πίνακα είναι κυρίαρχος του Καφέ ενός όχι καθαρού χρώματος και την αντιστοιχία του με τον Ουρανό ο οποίος ουσιαστικά είναι ο επόμενος συγγενείς της ανθρώπινης νόησης και αυτός που θα φέρει την επόμενη επανάσταση στον τρόπο σκέψης του ανθρώπου αν και όσοι περιμένετε την εποχή του Υδροχόου για αυτό μάλλον θα πρέπει να περιμένετε πολύ γιατί το SVP* θα μπει στον Υδροχόο μετά το 2.200 μ.Χ. Πολύ σημαντικό στοιχείο στην ολιστική μας αυτή προσέγγιση έχει εάν δούμε ότι ο Άρης κυρίαρχος του Κριού και ο Ποσειδώνας του Ιχθύ σε συνδυασμό φέρνουν το Καφέ του Ερμή δηλώνοντας γενικότερα την αναγκαιότητα στον κύκλο της Ερμαϊκής δύναμης όχι σε ρόλο πρωταγωνιστή αλλά σε ρόλο διακομιστή.
Ζ. ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Σίγουρα μία ανάλυση για τον οιοδήποτε πλανήτη δεν είναι αρκετή πόσο μάλλον όταν προωθεί κάποιες ιδέες που σίγουρα θα ξενίσουν τον κόσμο, αλλά πιστεύω ότι όσο μπορούσα έκανα το καλύτερο για να δώσω το στίγμα αυτής της θεωρίας η οποία με λίγη προσοχή μπορεί να έχει καταπληκτικά αποτελέσματα στο προσωπικό επίπεδο. Αναλύοντας προσεκτικά ωροσκόπια μπορούμε να δούμε την Θέση του Ερμή να μας δίνει το ποσοστό ευελιξίας και λειτουργικότητας που μπορεί να έχει κάποιο άτομο ενώ παρατηρώντας τα πρώτα στάδια που κάποιος εξελικτικά βιώνει τις κράσεις του το αργότερο στα 2 με 3 χρόνια ζωής του μέσω των προόδων και ηλιακών τόξων αλλά και τον διελεύσεων στον Ερμή μπορούμε να καταλάβουμε πολλά για τη μετέπειτα πορεία του ατόμου στη συνέχεια.
Διαταραχές σε αυτή την ολότητα μπορεί να οδηγήσουν από καρκινογενέσεις μέχρι και τα πολύ καθημερινά καταστροφικά συναισθήματα που βιώνει ο κάθε άνθρωπος κάποια στιγμή της ζωής του, τα οποία όλοι δεν μπορούμε ίσως να τα ελέγξουμε ενώ είναι σίγουρο ότι με προσεκτική ανάλυση του χάρτη θα μπορούσαμε να τα διορθώσουμε ή έστω να τα περιορίσουμε. Αυτό που με προβλημάτισε κυρίως στην ανάλυση αυτής της θεωρίας είναι κατά πόσο θα μπορούσε όχι να προωθήσω τη νέα επιρροή του Ερμή όσο την προσπάθεια μου να δείξω ότι ο δυϊστικός τρόπος σκέψης είναι λανθασμένος τη στιγμή που πάρα πολύ άνθρωποι προσπαθούν να συσχετίσουν την θρησκευτική τους ελπίδα με την αστρολογία αλλά σκέφτηκα να πάρω το ρίσκο και να πω την άποψη μου παρά τους όποιους κινδύνους που ελλόχευαν από αυτή την απόφαση, αν και πιστεύω ότι το πολύ μέχρι το 2100 η κατανόηση της παγίδας που έχουμε όλοι οι άνθρωποι υποπέσει θα είναι εμφανής οπότε και θα μπορούμε να προχωρήσουμε σε αυτό το λαμπρό μέλλον που επιφυλάσσετε για την ανθρωπότητα και τους σκοπούς της.
που παρουσιάστηκε στην 12η σύνοδο αστρολόγων του Texas
από τον Χρήστο Άρχο με τα νόμιμα δικαιώματα του δημιουργού
All rights reserved © 2005 Christos Archos