0 0 votes
Article Rating

Η θεωρία αυτή είναι ένας τρόπος για να ερμηνευτεί ένας αστρολογικός χάρτης και μια μέθοδος κατανόησης του βαθύτερου νοήματός του. Συνδέει όλα τα επιμέρους στοιχεία του χάρτη- που συχνά είναι αντιφατικά -, κάτω από ένα κεντρικό πυρήνα.Αυτό δίνει τη δυνατότητα να αντιμετωπιστεί ο κάθε άνθρωπος ως μοναδική και ξεχωριστή οντότητα και να διαφανεί ξεκάθαρα ο σκοπός και το νόημα της ζωής του.

Δίνει έναν άξονα, ένα μονοπάτι πάνω στο οποίο θα πατήσει κάποιος για να χτίσει σταδιακά μια ερμηνεία, με όπλο την προσπάθειά του για κατανόηση, απέναντι σε κάτι που τον υπερβαίνει. Τα κύρια σημεία που θα βασιστούμε είναι οι Δεσμοί της Σελήνης, και ο εντοπισμός των στοιχείων του ωροσκοπίου που επαναλαμβάνονται και μιλούν για παρόμοια πράγματα στη ζωή του ανθρώπου και στην προσωπικότητά του.

Σε ορισμένα ραδιόφωνα, τηλεοράσεις αλλά και παλμογράφους συναντάμε συχνά δύο ποτενσιόμετρα. Ένα που βρίσκει τη συχνότητα κι ένα δεύτερο που την προσδιορίζει μικρομετρικά, με μεγαλύτερη ακρίβεια.Το ίδιο ακριβώς εφαρμόζουμε και στην ανάλυση ενός ωροσκοπίου. Αρχίζουμε την ερμηνεία από το γενικό προς το μερικό προσπαθώντας να κατανοήσουμε τον τρόπο που δομείται και «χτίζεται» το ωροσκόπιο.Ο βασικός άξονας που πάνω και γύρω από αυτόν «χτίζεται» το αστρολογικό θέμα, είναι ο Δεσμοί της Σελήνης. Δανεισμένοι από την Ινδική Αστρολογία, οι Δεσμοί της Σελήνης έχουν αμφισβητηθεί από πολλούς ή έχουν υπερεκτιμηθεί από κάποιους άλλους.

Πώς όμως μπορούν να χρησιμοποιηθούν πρακτικά στην ερμηνεία και να εκτιμηθούν με βάση την εμπειρία και έξω από δογματικές προσεγγίσεις; Ασφαλώς η αργή κίνησή τους στο ζωδιακό κύκλο δίνει ένα πολύ γενικό νόημα, αφού ένα τεράστιο πλήθος ανθρώπων έχει τις ίδιες θέσεις των Δεσμών. Πώς το νόημα αυτό εξατομικεύεται και γίνεται πιο συγκεκριμένο;

Ας φανταστούμε πως σε μια μεγάλη λεωφόρο (Δεσμοί της Σελήνης) περπατά πολύς κόσμος. Όμως ο καθένας από αυτούς τους ανθρώπους έχει τελείως διαφορετικό προορισμό. Άλλος μπαίνει σε ένα κτίριο, άλλος σε άλλο. Άλλος πάει στον δεύτερο όροφο, άλλος στον τέταρτο και άλλος στρίβει σε ένα κάθετο δρόμο κ.λπ. Όλοι όμως διαγράφουν μια πορεία κινούμενοι πάνω στον κεντρικό άξονα της λεωφόρου.

Η μέθοδος της «μικρομετρικής ρύθμισης» απεικονίζει παραστατικά τον τρόπο που η ανάλυσή μας πάνω σε έναν αστρολογικό χάρτη, μπορεί να κινηθεί από το αργό και γενικό( δηλαδή τους Δεσμούς και τους αργούς πλανήτες) προς το γρήγορο και μερικό (που είναι η Σελήνη και ο ωροσκόπος). Κι αυτό ισχύει και για την ερμηνεία του γενέθλιου χάρτη αλλά και για την πρόβλεψη. Γιατί και στην πρόβλεψη για να προσδιοριστεί με ακρίβεια αλλά και να πραγματοποιηθεί ένα γεγονός, θα πρέπει να υπάρχουν οι ισχυρές εκείνες «μακροαστρολογικές» ενδείξειςπου θα πλαισιωθούν από τις γρηγορότερες κινήσεις του ωροσκόπου, της Σελήνης κλπ., και θα δώσουν την ακριβή χρονική στιγμή του γεγονότος.

Για παράδειγμα μια ενεργοποίηση της γενέθλιας όψης Άρη- Ουρανού δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη πως θα δημιουργήσει ένα ατύχημα, αν δεν συνηγορούν και άλλα «βαρύτερα» στοιχεία, όπως για παράδειγμα το προοδευτικό ωροσκόπιο, η ηλιακή επιστροφή, ή οι διελεύσεις αργών πλανητών. Επίσης ο ακριβής χρόνος που αυτό θα συμβεί ( αν υπάρχουν τα αίτια), εμπλέκει και τους γρήγορα μεταβαλλόμενους αστρολογικούς παράγοντες.

Μελετώντας οποιοδήποτε ωροσκόπιο, οφείλουμε να κατανοήσουμε τον τρόπο που τα υπόλοιπα στοιχεία του ωροσκοπίου πολώνονται γύρω από τους Δεσμούς. Σε κάποια ωροσκόπια αυτό μπορεί να είναι ολοφάνερο, ενώ σε άλλα λιγότερο εμφανές ή ακόμη και δυσδιάκριτο. Μόνο αυτή η μελέτη όμως, μπορεί να οδηγήσει στην κατανόηση του θέματος και στο λόγο ύπαρξης του συγκεκριμένου ανθρώπου, στο νόημα της ζωής του, στη δυνατότητα της εξέλιξής του, και στο τι ακριβώς τον εμποδίζει να την πραγματοποιήσει. Στο βασικό-ριζικό του ελάττωμα, στην αιτία πίσω από τα γεγονότα.

Θα παρατηρήσουμε πως οι όψεις και θέσεις των πλανητών δημιουργούν πολύ υπαινικτικά επαναλαμβανόμενα θέματα, που «μιλούν» για συγκεκριμένα πράγματα. Εδώ μπορεί να βρει κανείς εξωτερικά γεγονότα που συμβαίνουν στη ζωή ή συμπλέγματα της προσωπικότητας για παράδειγμα. Σίγουρα όμως είναι κάτι στο ωροσκόπιο, που «φωνάζει» για να το προσέξουμε.

Για παράδειγμα ένας άνθρωπος έχει τον Άρη του στο Σκορπιό και ταυτόχρονα ένα τετράγωνο Σελήνης-Πλούτωνα και ήλιο στον 8ο οίκο του ωροσκοπίου του.Όλος αυτός ο συνδυασμός έχει «κάτι» να πει που σχετίζεται με τις έννοιες που βρίσκονται κάτω από την επιρροή του συγκεκριμένου ζωδίου. Το παράδειγμα αυτό βέβαια είναι σχετικά απλό, γιατί μπορεί να εμπλέκονται μέσα στο θέμα αντιφατικά στοιχεία, αλλά και άλλοι παρόμοιοι συνδυασμοί να οδηγούν και σε άλλες πολλές κατευθύνσεις.

Να υπενθυμίσουμε εδώ την εξέχουσα σημασία της θέσης του Κρόνου που θα συνδεθεί κι αυτός με τους περιορισμούς των ανωτέρω νύξεων. Αν στο προαναφερθέν παράδειγμα ο Κρόνος είναι στο Λιοντάρι θα πρέπει να τον συνδέσουμε εννοιολογικά με τον περιορισμό που βάζει στα ερωτικά και σεξουαλικά ζητήματα που θέτει ο Σκορπιός ή να καταλάβουμε πως θα πρέπει να μετουσιώσει το πρόβλημα του τηςδημιουργικής έκφρασης, και να κατανοήσουμε με κάθε τρόπο το ζήτημα που θέτει αυτή η «αντίφαση».

Εάν όμως ο Κρόνος βρίσκεται στον άξονα 2ου- 8ου οίκων, θα πρέπει ίσως να τον συνδέσουμε και με τα οικονομικά αλλά και τα υπαρξιακά ζητήματα του Σκορπιού. Ενδεχομένως να πρέπει να μιλήσουμε για παράδειγμα για την εξάρτησή του από τα χρήματα, τον χειρισμό τους κλπ. (Όλα αυτά είναι αρκετά αόριστα και γενικά, αλλά στο 2ο μέρος της μελέτης αυτής θα δώσουμε κάποια πρακτικά παραδείγματα). Αυτά όλα όμως οφείλουμε να τα επεξεργαστούμε κάτω από την επιρροή των Δεσμών της Σελήνης. Χωρίς αυτούς η Αστρολογία είναι ένα ακέφαλο τέρας.

Η αποσπασματική ερμηνεία των στοιχείων του ωροσκοπίου – όψεων, θέσεων κλπ.-, δεν οδηγεί πουθενά και είναι ανεπαρκής στο να δει κάθε άνθρωπο ως σύνολο και ξεχωριστή οντότητα. Στο μέσο άνθρωπο δύσκολα θα αποκαλύψουν κάποια πτυχή του χαρακτήρα του που να μη γνωρίζει ήδη, ενώ σ’ αυτόν που ψάχνει κάτι βαθύτερο δεν τον βοηθούν στην υπαρξιακή του αναζήτηση.

Οι πολλές προσωπικότητες που λειτουργούν σ’ έναν άνθρωπο κάθε φορά που κάποιο τμήμα του ωροσκοπίου του βγαίνει στην επιφάνεια, δρουν ανεξέλεγκτα έτσι κι αλλιώς. Αλλά τι είναι αυτό που θα τις συνδέσει μεταξύ τους και στο όνομα τίνος σκοπού; Η κατανόησή της σχέσης των επαναλαμβανόμενων νύξεων με τους δεσμούς, είναι το πρώτο βήμα για την απεξάρτηση του ατόμου από το νόμο του τυχαίου. Ταυτόχρονα η κατανόηση αυτή δεν είναι καθόλου εύκολη και εξελίσσεται με το χρόνο. Γρήγορες και προκατασκευασμένες ερμηνείες διανθισμένες από ευρηματικές και συχνά εύστοχες λέξεις, δεν έχουν θέση εδώ.Μόνο η προσπάθεια να καταλάβουμε αυτό που είναι πάνω από εμάς και μας υπερβαίνει, έχει σημασία.Ξεκινάμε έχοντας έναν κώδικα και όχι μια έτοιμη γνώση. Αυτό γίνεται φανερό και χρήσιμο όταν η Αστρολογία αποτελεί βοήθημα στην πρακτική της αυτογνωσίας ενός ανθρώπου.

Επίσης ο «βαθμός» νοηματικής σύνδεσης των άλλων μερών με τους δεσμούς, είναι συνήθως μεγαλύτερος και πιο εκφραστικός (και με ιδιαίτερες συγκρούσεις συχνά) σε ωροσκόπια εξελιγμένων ανθρώπων ή ατόμων, που με κάποιο τρόπο επηρεάζουν την κοινωνία σε μεγάλο βαθμό. Ασφαλώς κι άλλοι παράγοντες εμπλέκονται τεχνικά στην ερμηνεία ενός αστρολογικού χάρτη, όπως τα περίφημα τρίγωνα της προσωπικότητας και της ατομικότητας ( και η σύνδεσή τους), που έχουν να κάνουν με τη δυνατότητα και την κατεύθυνση της εξέλιξης ενός ατόμου. Κι αυτά όμως μπορούν να συνδυαστούν με την γενική κατεύθυνση των δεσμών και να δώσουν ένα νόημα και μια πορεία στο ωροσκόπιο.

Mahatma Gandhi – To ωροσκόπιό του μέσα από την «Mικρομετρική Ρύθμιση» του Ωροσκοπίου. 

Αρχικά αναλύσαμε θεωρητικά τον τρόπο που το ωροσκόπιο χτίζεται γύρω από τους Δεσμούς της Σελήνης, τα επαναλαμβανόμενα θέματα που βρίσκουμε συχνά σ’ αυτό και το συνδυαστικό τρόπο που μπορεί κάποιος να βρει, για να κατανοήσει το νόημα ενός αστρολογικού χάρτη.Ας δούμε ένα πρακτικό παράδειγμα μιας τέτοιας προσέγγισης, μέσα από το ωροσκόπιο του Mahatma Gandhi.Γεννήθηκε στις 2/10/1869 στις 7:12 το πρωί στο Porbandar της Ινδίας, Ζυγός με ωροσκόπο στις τελευταίες μοίρες του Ζυγού και Σελήνη στο Λέοντα.

Πολλά μπορεί να πει κανείς για το ωροσκόπιο ενός τέτοιου μεγάλου ανθρώπου. Το έργο του είναι γνωστό. Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η προσωπικότητά του με όλα τα προτερήματα και ελαττώματα, που οποιαδήποτε προσωπικότητα κουβαλάει μαζί της. Θα περιοριστούμε σε μια πολύ απλή και βασική ανάλυση, για να δείξουμε πώς μπορεί κανείς να κινηθεί, σύμφωνα με την προλεγόμενη θεωρία.Φυσικά πολλά μπορεί να προστεθούν ακόμη από πλευράς ανάλυσης, αλλά και από πλευράς τεχνικής. Θα κινηθούμε με βάση την προσωπικότητά του κυρίως και τον τρόπο με τον οποίο έκανε την υπέρβαση, για να φτάσει στην ατομικότητα και στην Ουσία της ύπαρξής του και λιγότερο με το έργο του.

Μπορούμε να διακρίνουμε κάποια βασικά «μορφώματα», μέσα από τα οποία μπορούμε με ασφάλεια να οδηγηθούμε, για να κατανοήσουμε το ωροσκόπιο. Επιμένουμε στη λέξη κατανόηση και όχι στη λέξη ερμηνεία, για λόγους που εξηγήσαμε και στο Α’μέρος.

Βλέπουμε τους Δεσμούς της Σελήνης στον άξονα Υδροχόου – Λέοντα και στον άξονα του Μεσουρανήματος, που είναι πολύ υπαινικτικοί για τη μεγάλη αποστολή του, για τις εμπειρίες που κουβαλάει από το παρελθόν του, την αίσθηση της λάμψης και της δύναμης του χαρακτήρα του. Τις θετικές και αρνητικές κρυσταλλωμένες εμπειρίες της επαναστατικότητας του Υδροχόου, απέναντι στην πρόκληση του ηγέτη και κοινωνικού αναμορφωτή, του Βόρειου Δεσμού στο Λέοντα.

Η Σελήνη στο Μεσουράνημα στο Λέοντα πανίσχυρη, τροφοδοτεί την προσωπικότητα – γιατί η Σελήνη κατά βάση σ’ αυτό αναφέρεται – με δίψα για δημιουργία, επιβολή, αυταρέσκεια, εγωϊσμό, τεράστια φιλοδοξία και απαιτήσεις μεγάλες, από το ίδιο το άτομο για τον εαυτό του. Αυτά τροφοδοτούνται ακόμη περισσότερο από τον Άρη, την Αφροδίτη και τον Ερμή στο Σκορπιό, που ενισχύουν τα στοιχεία του χαρακτήρα, που έχουν να κάνουν με πάθη όπως είναι η σεξουαλική εξάρτηση, τα ακραία συναισθήματα – όπως η ζήλεια και η οργή- και τα χρήματα. Με τα χρήματα είχε κάποιο θέμα ο Γκάντι γιατί υπέφερε αρκετά ως επαγγελματίας δικηγόρος, αλλά και ως οικογενειάρχης από αυτό.

Είχε θεσπίσει πολλούς και ακραίους κανόνες στην οικογένειά του και στον εαυτό του, που αφορούσαν το οικονομικό ζήτημα. Μπορεί εύκολα να βρει κανείς παραδείγματα και περιστατικά από τη ζωή του, που αναφέρονται σ’ αυτό, ανατρέχοντας σε κάποια εκτεταμένη βιογραφία του. Ο Κρόνος στον 2ο οίκο του συνηγορεί σ’ αυτό. Όπως και η σύνοδος Δία- Πλούτωνα. Επίσης ενδεικτική της συναισθηματικής του κατάστασης, είναι και η όψη τετραγώνου μεταξύ Σελήνης – Πλούτωνα.Παρεμπιπτόντως εκεί μιλάμε για ΤΑΥ τετράγωνο, που στις κορυφές του βρίσκονται η Σελήνη, η σύνοδος Δία – Πλούτωνα και η σύνοδος Άρη – Αφροδίτης. Πολύ σκληρός σχηματισμός, με έντονα και βαθιά κατώτερα συναισθήματα και τρομερή δυσκολία στο να τα εκφράσει κάποιος. Η τόσο ωραία, αλλά δυσαρμονική και απαιτητική Σελήνη στο Λέοντα λειτουργώντας αντίστροφα, χειροτερεύει τις καταστροφικές – και κυρίως αυτοκαταστροφικές – τάσεις ενός τέτοιου ανθρώπου.

Έχουμε λοιπόν ένα επαναλαμβανόμενο θέμα στον χάρτη, που έχει να κάνει με το Σκορπιό.
Τους πλανήτες που βρίσκονται στο ζώδιο αυτό, την αντίθεση Άρη – Πλούτωνα, τη σύνοδο Δία – Πλούτωνα και το τετράγωνο Σελήνης –Πλούτωνα. (Εδώ ας επισημάνουμε και το ότι το προαναφερθέν τετράγωνο και η σύνοδος, είναι αυτά στα οποία οφείλεται το γεγονός ότι έγινε το σύμβολο ενός ολόκληρου λαού). Η ουσία πάντως είναι ότι ο ίδιος ο χάρτης «φωνάζει» να δούμε κάτι.

Όμως μέσα σ’ αυτόν τον σχηματισμό, βρίσκεται και η ρίζα της θέλησης του ανθρώπου, για ολοκληρωτική αλλαγή.Καταλαβαίνει πολύ γρήγορα την ανάγκη να αναπτύξει τα ανώτερα στοιχεία που έχει μέσα του. Και το μόρφωμα αυτό στα σταθερά ζώδια, τον οδηγεί στο δρόμο της αυστηρότητας και της επιβολής σ’ αυτά με την απόλυτη πειθαρχία.Ξέρει πως αυτά είναι σαν τα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας. Δεν αρκεί να τα κόψεις. Πρέπει να επιβληθείς εδώ και τώρα, γιατί πολλαπλασιάζονται με τρομερό ρυθμό.Έχουμε ένα λαμπρό παράδειγμα ανθρώπου με στοιχεία πνευματικής διαύγειας, αλλά και σκοτεινά σημεία, που πρέπει να καούν. Εδώ η αστρολογία επιβεβαιώνει την άποψη του «Jung» που λέει πως όσο πιο δημιουργικός είναι ένας άνθρωπος, τόσο μεγαλύτερη είναι η «Σκιά» που συσσωρεύει.

Ο Κρόνος στον Τοξότη –αυτός που τον έκανε δικηγόρο-, σημαντικός πλανήτης για κάθε άνθρωπο που ανήκει στο ζώδιο του Ζυγού, γιατί σ’ αυτό το ζώδιο ο πλανήτης αυτός ολοκληρώνεται, τον έκανε να στραφεί πρακτικά σε θέματα ελευθερίας αλλά και ατομικής εξέλιξης. Αυτός σε συνδυασμό με την πύρινη Σελήνη του, ήταν οι γέφυρες ανάμεσα στην προσωπικότητα και τον ανώτερο εαυτό, που με τόσο πείσμα προσπάθησε ν’ αναπτύξει. Ιδίως κάτω από την εύνοια του σχηματισμού μεγάλου τριγώνου μεταξύ των δύο, αλλά και του Ποσειδώνα. Ενός σχηματισμού που του χάριζε την απόλυτα ιδανική ένωση πρακτικότητας και φαντασίας, τον συνδυασμό των συντηρητικών παραδοσιακών αξιών με το όραμα ενός νέου κόσμου, αλλά περισσότερο απ’ όλα, τον όπλιζε με καρτερικότητα και βαθιά ευαισθησία στην κατανόηση των ανθρώπινων σχέσεων.

Όλα αυτά όμως είναι ακόμη θεωρία. Ο άνθρωπος Γκάντι έπρεπε να βρει το μείγμα εκείνο του τρόπου ζωής, τη δική του μυστική συνταγή για να ανακαλύψει, να κατανοήσει και να κάνει πράξη το Σκοπό, για τον οποίο ήρθε στη ζωή.

Ο Ήλιος στο ωροσκόπιο είναι το σημείο εκείνο, του οποίου τα χαρακτηριστικά θα πρέπει να αναπτύξουμε και προς τα εκεί να κινηθούμε, για να εξυπηρετήσουμε αυτό που οι Δεσμοί πρωταρχικά υπαινίσσονται. Ο Γκάντι λοιπόν έγινε διαμέσου του ωροσκόπου του, ο ειρηνοποιός Ήλιος του στο Ζυγό -στο 12ο σπίτι.Στον Ήλιο πολώνεται η Ουσία του ανθρώπου. Έγινε ο συμφιλιωτής Ινδουιστών και Μουσουλμάνων και ο εκφραστής της άποψης –έμπρακτα-, της αποφυγής της βίας με κάθε τίμημα.

Σ’ αυτόν τον άξονα σκέψης κινήθηκε πρακτικά, μεταλλάσσοντας όλα τα στοιχεία του ωροσκοπίου του. Το ακραίο κοινωνικά και συγκεχυμένο νοητικά τετράγωνο, μεταξύ του Ποσειδώνα στο 6ο και του Ουρανού στον Καρκίνο, που είχε άμεση σχέση με τον ατομικιστή και επαναστατικό Νότιο Δεσμό στον Υδροχόο, αυτός το έκανε απεργία πείνας και αυτοθυσία για χάρη της Ινδίας και της ανθρωπότητας εξυπηρετώντας την ανάγκη επιβολής και κυριαρχίας του Βόρειου στο Λέοντα στο 10ο, δια μέσου της ειρήνης και της αυτοθυσίας (Ήλιος στο Ζυγό στον 12ο).

Οι σοφοί κυβερνούν τα’ άστρα τους λένε. Ναι αλλά πως?
Ο σοφός Γκάντι είχε μεγάλες πιθανότητες να σκοτωθεί από μαχαίρι –ή κάτι παρόμοιο-, με την αντίθεση του Άρη με τον Πλούτωνα στον άξονα 1ου-7ου.Σ’ αυτό συμμετείχε και ο κυβερνήτης του οίκου του θανάτου και του ωροσκόπου, η Αφροδίτη. Και μάλιστα από τον Σκορπιό! Οποιοσδήποτε άνθρωπος με έναν τέτοιο σχηματισμό, θα μπορούσε να πάθει κάτι παρόμοιο. Η διαφορά του ανώτερου πνευματικά ανθρώπου, όπως ο Γκάντι, είναι ο τρόπος βίωσης του γεγονότος και κυρίως η Συνειδητή ένταξή του, στην εκπλήρωση του Σκοπού.

Όπως είπε και ο Χριστός στο όρος των Ελαιών, “Οχι το δικό μου, αλλά το δικό Σου Θέλημα ας γίνει”.

Τα πνευματικά δικαιώματα του κειμένου ανήκουν στο simmoria.blogspot και πιο πολύ ανήκουν στον “Θανάση Ματσώτα”.

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments