Καθώς η Τζούλι περπατάει σε ένα πολυσύχναστο δρόμο της πόλης κρατάει το βλέμμα της χαμηλωμένο ενώ η στάση της είναι συνοφρυωμένη. Παραγγέλνει καφέ σε ένα μικρό υπαίθριο αναψυκτήριο, αλλά υποχρεώνεται να επαναλάβει την παραγγελία της δύο φορές καθώς ο ταμίας δεν μπορεί να την ακούσει. Το βλέμμα της είναι απόμακρο καθώς φεύγει κρατώντας σφιχτά κοντά στο σώμα της την τσάντα της και προχωρά. Στην απέναντι πλευρά του δρόμου ο Ρόμπερτ είτε χαμογελά, είτε γνέφει, στους ανθρώπους που προσπερνά. Το βλέμμα του είναι σταθερό και το κεφάλι του κοιτάει ίσια μπροστά, έχοντας απόλυτη επίγνωση του τι συμβαίνει γύρω του. Απαντά στα αστεία του εφημεριδοπώλη και γελώντας βάζει την εφημερίδα κάτω απ’ τον ώμο του, ενώ σηκώνει την επαγγελματική του τσάντα και με γρήγορο βήμα κατευθύνεται στο κοντινό κτίριο με γραφεία.
Ο κάθε ένας από εμάς, καθημερινά, δημιουργεί μια πρώτη εντύπωση και γίνεται κριτής μιας πρώτης εντύπωσης. Είναι απόλυτα φυσικό, λογικό και έχει τελικά έχει νόημα. Η πρώτη εντύπωση ισοδυναμεί με την επαγγελματική μας κάρτα. Τι λέει η κάρτα; Τι χρώματα έχουν χρησιμοποιηθεί; Τι αίσθηση προκαλεί η υφή που έχει το χαρτί από το οποίο είναι φτιαγμένη; Θα φυλάγατε αυτή την κάρτα;
Η πρώτη εντύπωση μετράει γιατί παρόλο που είναι εύκολο να αποκρύψουμε λεπτομέρειες για την ζωή μας από κάποιους, είναι εξαιρετικά δύσκολο να κρύψουμε την αληθινή ουσία του ποιοι πραγματικά είμαστε.
Ας πάρουμε την Τζούλι για παράδειγμα. Η πρώτη εντύπωση που σχηματίζουμε παρατηρώντας την είναι ότι είναι ένας άνθρωπος με χαμηλή αυτό-εκτίμηση. Το μυαλό μας τρέχει προσπαθώντας να συνδέσει τις τελείες από τα στοιχεία που αντλήσαμε από την παρατήρηση της ώστε να σχηματίσει την μεγάλη εικόνα…η στάση του σώματος, η φωνή της που μετά βίας ακούγεται, ο τρόπος με τον οποίο σφίγγει την τσάντα της. Όλα αυτά μας οδηγούν σε κάποια άμεσα συμπεράσματα για την Τζούλι και σε αναπόφευκτες κρίσεις που είναι δίκαιες σε μεγάλο βαθμό. Είναι άλλωστε κι αυτό κομμάτι της ανθρώπινης μας φύσης.
Με τον Ρόμπερτ, είναι εύκολο να νιώσουμε αμέσως την αυτοπεποίθηση που διαθέτει. Είμαστε αρκετά σίγουροι πως είναι επιτυχημένος στην ζωή του από την ευκολία με την οποία σχετίζεται με τους άλλους., από την κομψή επαγγελματική του τσάντα και από το γεγονός ότι όπως δείχνει εργάζεται σε ένα μεγάλο κτίριο. Ή πως, ακόμα αν δεν έχει επιτύχει, θα επιτύχει δίχως άλλο στην ζωή του. Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια αρκετά ρηχή προσέγγιση εκ πρώτης όψεως, όμως το αναγνωρίζετε σαν γεγονός σε επίπεδο αντίληψης. Θέλουμε να πιστέψουμε στον Ρόμπερτ. Κι αυτό επίσης , είναι ένα κομμάτι της ανθρώπινης φύσης.
Μέχρι να τελειώσετε το πρώτο και δεύτερο κομμάτι αυτού του άρθρου θα είστε σε θέση να κοιτάζετε ένα ωροσκόπιο και να εξάγετε με σιγουριά τις πρώτες εντυπώσεις απο ψυχολογικής άποψης. Ίσως να κάνετε τα πρώτα σας βήματα στην μελέτη ωροσκοπίων. Ίσως να σταθεροποιήσει τις απόψεις που ήδη έχετε.. Ίσως όλα αυτά να είναι εντελώς νέα για εσάς! Σε κάθε περίπτωση αν επιμείνετε σε αυτό το μοντέλο, θα υπάρχει στο εξής μόνο ένας τρόπος να κοιτάξετε ένα χάρτη. Η επιμονή, θα σας δώσει αυτοπεποίθηση που θα δώσει μια νέα ώθηση στις αστρολογικές σας σπουδές.
Για λίγο ξεχάστε όλα όσα έχετε μάθει για την σπουδαιότητα του Ήλιου, της Σελήνης και του Ωροσκόπου. Ξεχάστε επίσης και τα ζώδια. Σκεφτείτε μόνο την διαμόρφωση ενός χάρτη, συμπεριλαμβανομένου και του δικού σας!
Πού είναι οι πλανήτες; Είναι μαζεμένοι σε ένα σημείο… είναι διασκορπισμένοι; Η πρώτη εντύπωση από ένα χάρτη ξεκινά πάντοτε από τον τρόπο που είναι τοποθετημένοι οι πλανήτες σε ένα ωροσκόπιο, κάθε φορά. Μην κοιτάξετε καθόλου το Ηλιακό ή Σεληνιακό ζώδιο στην αρχή. Απλά κρατήστε κατά νου που βρίσκονται οι ενέργειες. Ο αστρολόγος Νόελ Τήλ, τονίζει ότι καθώς αναζητάμε την συμμετρία με τα μάτια μας(είτε κοιτάζουμε ένα πρόσωπο είτε έναν γενέθλιο χάρτη), αναπόφευκτα συνυπολογίζουμε μια «ειδική οπτική» όπου η συμμετρία κοντοστέκεται(1). Αυτό είναι ακριβώς το σημείο που χρειάζεται προσοχή και εγρήγορση. Κάποιες φορές αυτό μπορεί συμβαίνει όταν κοιτάζουμε ένα στέλιουμ. Άλλες φορές όταν κοιτάζουμε ένα πλανήτη στην μια πλευρά του χάρτη και τους υπόλοιπους στην αντίθετη του. Έτσι παρόλο που είναι στην ανθρώπινη φύση να αναζητά την συμμετρία , να επιθυμεί την αρμονία, είναι επίσης μέσα στην ανθρώπινη φύση η ανάγκη κατανόησης και αφομοίωσης όσων δεν είναι.
Ανατολή / Δύση
Οι πλανήτες βρίσκονται κυρίως κατανεμημένοι στην ανατολική πλευρά του ωροσκοπίου, γύρω από τον ωροσκόπο; Τότε υπάρχει ανεπτυγμένη μια αμυντική στάση του «εγώ» και αυτοπροστασίας σε συνεργασία με την ταυτότητα. Αυτό γιατί ο ωροσκόπος σχετίζεται με την συνείδηση του εαυτού μας, πάνω από όλα. Αυτό- προσδιορισμός, αυτό- έκφραση ….αυτά είναι τα συστατικά μιας ζωής υπό συνθήκες άμυνας.
Έπειτα σκεφτείτε την αντίθετη πλευρά του χάρτη. Τι είναι αντίθετο της αυτό-συνείδησης; Η απάντηση είναι η συνείδηση της ύπαρξης των άλλων, φυσικά. Η δυτική πλευρά του χάρτη, με εστιακό σημείο την ακμή του 7ου οίκου (Descendant ή DC), έχει να κάνει με τους άλλους, απλά και με λίγα λόγια. Μια συγκέντρωση πλανητών εδώ, υποδεικνύει ότι η ζωή ενός ατόμου βασίζεται σε συνθήκες προσφοράς στους άλλους, συχνά εις βάρος του εαυτού του! Σε αυτή την περίπτωση δινόμαστε στους άλλους και αφήνουμε τον εαυτό μας πίσω κατά την διαδικασία. Αυτό όμως μπορεί να αποτελέσει την δυστυχία κάποιου αν φτάσει στα άκρα.
Σκεφτείτε λοιπόν, πόσα μας λέει ήδη για το άτομο ο τρόπος με τον οποίο οι πλανήτες είναι μοιρασμένοι στα ημισφαίρια , είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο, – και δεν χρειάζεται να ξέρετε καν το ζώδιο του ακόμα!
«Μαίρη, το ωροσκόπιο σου υποδεικνύει ότι υπάρχει η τάση να δίνεις τον εαυτό σου στους άλλους, παραμελώντας τις προσωπικές σου ανάγκες. Ποια είναι η άποψη σου για αυτό;» Πολλοί πελάτες μου ξέσπασαν σε δάκρυα ευγνωμοσύνης σε αυτή την δήλωση και ερώτηση, η οποία γίνεται συνήθως στα 2-3 πρώτα λεπτά της συνεδρίας αν έχουν αυτή την κατανομή πλανητών.
Ένας πελάτης συνήθως εκτιμάει το γεγονός ότι υπάρχει κάποιος που κατανοεί το συναίσθημα της απώλειας της ταυτότητας του, ίσως αρχικά μέσα στην γονεική πραγματικότητα και έπειτα ίσως μέσα στις σχέσεις, συμπεριλαμβανόμενου του γάμου. Και μπορούμε να το κάνουμε αυτό- προσέξτε το αυτό – πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη επιστήμη που ασχολείται με τον άνθρωπο! Να είστε σίγουροι για αυτό. Να γνωρίζετε ότι απλά είναι έτσι.
Ρίξτε μια ματιά στον χάρτη Α, «Βινς». Προσέχετε κατευθείαν (πριν οτιδήποτε άλλο) τους οκτώ πλανήτες στο δυτικό ημισφαίριο του χάρτη. Αυτό είναι το μόνο που χρειαζόμαστε για να κάνουμε την δήλωση που ανέφερα πριν. Στην προκειμένη περίπτωση , ο χάρτης είναι ενός άνδρα που πάλεψε με το αλκοόλ σε όλη του την ζωή. Έλαβε μια αρκετά σημαντική κληρονομιά από τον πατέρα του αλλά κρατούσε τις λάθος παρέες με τα χρήματα του, ξοδεύοντας τα σε αλκοόλ για τους φίλους του που είχαν το ανάλογο πρόβλημα. Αυτός τους συμπαραστέκονταν πάντοτε και αυτοί ήταν εκεί μόνο για τα χρήματα. Αυτό θα πει να εγκαταλείπεις τον εαυτό σου, πράγματι. Έτσι εκδηλώθηκε λοιπόν, στην συγκεκριμένη ζωή.
Δείτε τώρα, τον χάρτη Β, «Πάστορας Τζων». Αυτή την φορά οκτώ πλανήτες βρίσκονται στο ανατολικό ημισφαίριο του χάρτη( αυτό- προστασία, αμυντική στάση). «Γιατί; Τι είναι όλη αυτή η άμυνα και προστασία του εγώ, που βλέπω να λειτουργούν εδώ;» Μαθαίνουμε ότι αυτός ο χάρτης ανήκει σε έναν δυναμικό πάστορα μιας μικρής πόλης, μη δογματικής εκκλησίας, ένας άνδρας που μεγάλωσε με πολλά προβλήματα εθισμού και με μια δομή οικογένειας που ενέτεινε αυτές τις δυσκολίες. Υπέφερε πολλούς ξυλοδαρμούς από τους γονείς του. Η αυτό- προστασία του λοιπόν ήταν φυσικό επακόλουθο. Η άμυνα είναι μια πάγια αντίδραση του. Μόνο αφού έγινε 40 ετών ανακάλυψε την εκκλησία και απέκτησε ένα νέο στόχο κοιτώντας την ζωή μέσα από διαφορετική οπτική. (Πράγματι κατάφερε να ξεπεράσει πολλά, αλλά σκεφτείτε πως η θρησκεία μπορεί να είναι επίσης μια μορφή αυτό- προστασίας ).
Βορράς / Νότος
Τώρα ας σκεφτούμε τον άλλο τρόπο με τον οποίο ένας χάρτης θα μπορούσε να μην είναι συμμετρικά μοιρασμένος. Τι γίνεται αν οι περισσότεροι πλανήτες βρίσκονται στον Βορρά, στην κορυφή του χάρτη; Τι σημαίνει αυτό; Ουσιαστικά οτι κυριαρχεί στην ζωή η εξωτερική εμπειρία, εξαιτίας του εστιακού σημείου του Μεσουρανήματος. Υπάρχει η αίσθηση του να παρασέρνεσαι από τις καταστάσεις της ζωής, ότι το περιβάλλον δημιουργεί μια ζωή για εμάς αντί να συμβαίνει το αντίθετο.
Αυτό γιατί η ιδέα μιας «άγκυρας» φαίνεται από το IC (ακμή 4ου οίκου) και όχι από το Μεσουράνημα(MC – ακμή 10ου οίκου). Αντιθέτως οι πλανήτες εστιασμένοι γύρω στο IC, στον Νότο του χάρτη, δείχνουν εσωτερική συγκέντρωση. Όπως αναφέρει ο Νόελ Τηλ, συχνά σχετίζεται με «ανοιχτούς λογαριασμούς» στα πρώτα χρόνια της ζωής στην οικογένεια και μερικές φορές μπορεί να υπάρχουν τόσα άλυτα θέματα εκεί, που καθορίζουν όλη την ζωή. Η εσωτερική εμπειρία είναι τα πάντα για το άτομο που έχει αυτή την διαμόρφωση στον χάρτη του. Κοιτάξτε τον χάρτη C, ο οποίος ανήκει στον αγαπημένο του Χόλλυγουντ, Τομ Χανκς.
Μπορούμε αμέσως να δούμε ότι 7 πλανήτες βρίσκονται πάνω από τον ορίζοντα, συμπεριλαμβανομένων του Ήλιου και της Σελήνης. Αυτή η έμφαση στον Βορρά, δίχως αμφιβολία σημαίνει ότι ο Χανκς, ανέβηκε από το περιβάλλον του και πιέστηκε από γεγονότα που πρέπει να φαινόταν ότι ήταν πέρα από τον έλεγχο του. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να επιτύχουμε, όπως είναι φανερό. Είναι ένα ερώτημα πάντα στην αστρολογία το πώς θα ανταποκριθούμε στις προκλήσεις που μας κληροδοτούνται στον χάρτη μας. Μέχρι ενός σημείου, ο Χανκς, πρέπει να θριάμβευσε απέναντι στο αίσθημα της έλλειψης μιας άγκυρας, μεταμορφώνοντας το σε κάποια αρετή, ίσως στο θάρρος που έδειξε ανταποκρινόμενος στις πιέσεις που δέχτηκε από το περιβάλλον του. Τώρα ας συνδυάσουμε αυτό το γεγονός με το ότι ο Χανκς έχει επίσης περισσότερους πλανήτες στην Ανατολική πλευρά του χάρτη. Τι θα λέγαμε στον Χανκς αν εμφανιζόταν στην πόρτα μας ζητώντας μια συμβουλευτική συνεδρία; Ότι τον λατρέψαμε στην ταινία «The road to perdition»;Φυσικά! Αλλά τι άλλο;
Τι θα λέγατε για το «Κύριε Χανκς, το ωροσκόπιο σας υποδεικνύει ότι υπάρχει πολύ δυνατός αυτό –προσδιορισμός και αυτό- προστασία διαθέσιμα. Από πού προέρχεται αυτό;»
Θέλουμε να μάθουμε για την έντονη συνείδηση της ατομικότητας του….πώς άρχισε να δημιουργείται στα παιδικά του χρόνια μέσα στην οικογένεια, που για κάποιον λόγο, που σίγουρα σχετιζόταν με τους γονείς του, έφτιαξε αυτό το μοντέλο συμπεριφοράς.
Δεν θα προστατεύατε φυσικά κι εσείς τον εαυτό σας αν συνεχώς νιώθατε να σας παρασέρνει ο κόσμος; Αυτός είναι ο βασικός συνδυασμός. Πιο εξειδικευμένες πληροφορίες θα προέλθουν από τις αποκαλύψεις του πελάτη.
Κοιτάξτε τον χάρτη D, «Σούζαν». Οι περισσότεροι πλανήτες βρίσκονται στο κάτω μέρος του ορίζοντα, στον Νότο, υποδεικνύοντας απλήρωτους λογαριασμούς, προερχόμενους από την παιδική της ηλικία. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι εξαιτίας των οποίων η ανάπτυξη ενός ατόμου συχνά μπλοκάρεται μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον. Στην περίπτωση της συγκεκριμένης γυναίκας, μεγάλωσε σε ένα σπιτικό όπου ο πατέρας ήταν υπερβολικά ήσυχος – ήταν επίσης αδύναμος και αναποτελεσματικός όπως και μπερδεμένος σε σχέση με την σεξουαλική του ταυτότητα. Συχνά φορούσε τα νυχτικά της γυναίκας του και μια φορά τον είδε και η κόρη του. Αυτό το γεγονός οριστικοποίησε την εικόνα του πατέρα της μέσα στον ψυχισμό της και αποτέλεσε μια σημαντική πληγή που κουβαλούσε αυτή η γυναίκα.
Παρακαλώ νιώστε τα σενάρια της ανάπτυξης αντί να απομνημονεύσετε τα αποτελέσματα που έχουμε συζητήσει. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Πολύ νέοι σπουδαστές (αλλά ακόμη και δάσκαλοι) αγκιστρώνονται σε συγκεκριμένα γεγονότα και απόλυτες απόψεις, αντί να εκτιμήσουν τα πιο απλά και λεπτά θέματα. Ποτέ δύο χάρτες δε θα είναι απόλυτα ίδιοι, άσχετα με το πόσες ομοιότητες υπάρχουν μεταξύ τους, οι οποίες και σας δίνουν το έδαφος για συμπεράσματα. Αυτό είναι που μας κρατάει ταπεινούς και μας απομακρύνει από τις μοιραίου τύπου, ερμηνείες.
Η ανάμειξη Ηλίου και Σελήνης
Λοιπόν, τώρα είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε σε αναγνώριση του Ηλιακού ζωδίου και του Σεληνιακού ζωδίου – την πιο σημαντική υπογραφή της αστρολογίας, την Ηλιο-σεληνιακή σχέση. Αυτή είναι η πιο διαδεδομένη διαδρομή στην κατανόηση ενός γενέθλιου χάρτη. Τα δύο αυτά θέματα πρέπει να γίνουν κατανοητά σε βάθος(αγνοήστε τον ωροσκόπο για την ώρα).
Τον Ήλιο πρέπει να τον αντιλαμβάνεστε σαν μια ενέργεια που διοχετεύεται στην Σελήνη, για να εκπληρώσει την ανάγκη που κυριαρχεί. Αυτός είναι ο απλούστερος τρόπος να σκεφτόμαστε αυτά τα δύο σύμβολα. Ξαναδιαβάστε το αυτό. Για να αναπτυχθεί το Ηλιακό φως, πρέπει πρώτα να περάσει μέσα από την Σελήνη. Η Σελήνη αντιπροσωπεύει τις ενεργές μας ανάγκες. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει οπωσδήποτε κάποιος να μπορεί να ανακαλέσει τις λέξεις κλειδιά για όλα τα ζώδια από την μνήμη του. Στην συνέχεια είναι πολύ εύκολο απλά να πάρετε τις λέξεις που μας δίνουν την περιγραφή και να τους δώσετε ζωή, βασιζόμενοι σε κάποιες από τις πληροφορίες που ήδη έχετε αντλήσει από την ανάλυση των ημισφαιρίων.(2)
Για παράδειγμα, στον χάρτη Α, «Βινς», η Σελήνη βρίσκεται στον Ζυγό και ο Ήλιος στους Ιχθείς. Άρα η ανάγκη που κυριαρχεί είναι του Ζυγού –η ανάγκη για αναγνώριση, ειρήνη, ομορφιά, δημοτικότητα. Ο Ήλιος βρίσκεται στους Ιχθείς – ενέργεια για συναίσθημα, συμπάθεια, θυσία. Τώρα ξανακοιτάξτε πίσω στην απλή, πολύ απλή, ανάλυση μας σχετικά με τα ημισφαίρια στην συγκεκριμένη περίπτωση. Είχαμε πει ότι αυτός ο άνδρας «δινόταν στους άλλους» σε βάρος του εαυτού του. Μάθαμε ότι ήταν αλκοολικός και ότι οι φίλοι του συχνά τον εκμεταλλευόντουσαν για να τροφοδοτούν τους δικούς τους εθισμούς.
Πώς ενισχύει η ανάμειξη του Ήλιου και της Σελήνης όλο αυτό λογικά; Είναι προφανές ότι η ανάγκη του για αναγνώριση ήταν τόσο μεγάλη και η ενέργεια που είχε διαθέσιμη για θυσία και συμπάθεια ήταν τόσο έντονη, που ο αλκοολισμός ταιριάζει ακριβώς σε στενή σχέση με το σενάριο δόμησης που δημιουργούμε. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι άνθρωποι που έχουν Σελήνη στον Ζυγό, Ήλιο στους Ιχθείς, είναι αλκοολικοί. Αλλά από τις λεπτομέρειες που ο πελάτης μοιράστηκε κατά την ανάλυση, βλέπουμε πως η ζωή και η αστρολογία συναντιούνται. Κατανοούμε πώς τα αναπτυξιακά σενάρια, δίνουν ζωή στα σύμβολα.
Ας κάνουμε ακόμη ένα, χάρτης Β, Πάστορας Τζων. Η Σελήνη είναι στους Ιχθείς, ο Ήλιος στον Σκορπιό. Πολύ νερό, το νιώθουμε αμέσως. Η κυριαρχική ανάγκη είναι της θυσίας, της κατανόησης των ακαθόριστων και η συνειδητοποίηση των ιδεών. Ο Ήλιος είναι στον Σκορπιό, όπου υπάρχει πολύ ενέργεια για έλεγχο μέσω της γνώσης, να αγγίξει μεγάλα ύψη και βάθη, για να είμαστε ακριβείς. Πώς τα συνδυάζουμε αυτά;
Είπαμε πως αυτός ο άνδρας ήταν αμυντικός και αυτό προστατευτικός. Ένας τρόπος αυτό προστασίας είναι να χάσει τον εαυτό του μέσα στον ιδεαλισμό( η Σελήνη του) που γιΆ αυτόν σήμαινε αλκοόλ νωρίτερα στην ζωή του και έπειτα την θρησκεία στο παρών πρότυπο της ζωής του. Ο αυτό έλεγχος ο οποίος τώρα απέκτησε μέσω της θρησκείας φιλτράρεται από την ιδεαλιστική του Σελήνη.
Ο Ωροσκόπος
Ο Ωροσκόπος είναι καλύτερο να εκλαμβάνεται ως κάτι που ενισχύει τον συνδυασμό Ηλίου – Σελήνης, συμπεριλαμβανόμενης της εξάπλωσης τους ή της σύνθλιψής τους. Στον χάρτη Α, «Βινς»,ο ωροσκόπος είναι Σκορπιός, οπότε και λαμβάνουμε τον έλεγχο της εξωτερίκευσης των συναισθημάτων. Όμως την ίδια στιγμή ενισχύεται η φύση του νερού που είναι τόσο σημαντική για το Ηλιακό ζώδιο. Στον χάρτη Β, ο πάστορας, έχει τον Ζυγό ανατέλλων ζώδιο, αυτή την ενέργεια της αναγνώρισης και δημοτικότητας. Δεν θα θέλατε να γίνετε δημοφιλής και να σας εκτιμήσουν, αν είχατε τα παιδικά βιώματα που είχε ο πάστορας; Δεν θα εργαζόσασταν ώστε να εξασφαλίσετε ότι θα το επιτύχετε αργότερα; Δεν μπορεί να αποτύχει κάποιος που έχει ένα μικρό εκκλησίασμα να κρέμεται από τα λόγια του κάθε Κυριακή.
Αυτή είναι μια διάσταση του Ζυγού, στον ωροσκόπο. Συνοπτικά, βλέπουμε πρώτα τον συνδυασμό Ηλίου –Σελήνης και έπειτα ενισχύουμε τα αρχικά μας συμπεράσματα προσθέτοντας και τον ωροσκόπο.
Ο ανάδρομος Κρόνος και το δίπολο των Σεληνιακών Δεσμών
Ωραία, τώρα ας προχωρήσουμε στα επόμενα δύο θέματα – κλειδιά που πρέπει να αναζητήσουμε για το σενάριο δόμησης και ανάλυσης χάρτη με τρόπο που να έχει νόημα και με επιμονή. Αφού έχετε εξετάσει την έμφαση στα ημισφαίρια, θα πρέπει έπειτα να δείτε μήπως ο Κρόνος είναι ανάδρομος. Όχι τον Ερμή, Αφροδίτη ή Άρη σε αυτή την φάση, αλλά μόνο τον Κρόνο. Πριν 30 χρόνια, ο Νόελ Τηλ, αποκάλυψε ένα από τα πιο δυνατά και αμετάβλητα σύμβολα που διαθέτουμε στον υπολογισμό της πιθανότητας ενός «απών πατέρα». Αυτό το σύμβολο είναι ο ανάδρομος Κρόνος.
Με τον Κρόνο σε ανάδρομη φορά, ο πατέρας ήταν απών, ή ήταν παρών σωματικά , αλλά ήταν αδύναμος, παθητικός ή ακόμα τυραννικός (ή και ένας συνδυασμός των δύο). Όμως με κάποιον τρόπο η αυταρχικού τύπου αγάπη που περιμένουμε από έναν πατέρα, απουσιάζει όταν υπάρχει αυτή η υπογραφή. Επαληθεύεται στο 85% των περιπτώσεων, αν κάποιος θα έπρεπε να κάνει μια τέτοια υπόθεση στατιστικά. Σκεφτείτε τις ζωές που γνωρίζετε με αυτή την υπογραφή. Σκεφτείτε και για την δική σας ζωή αν έχετε τον Κρόνο ανάδρομο στον χάρτη σας. Άλλοτε σημαίνει ότι ο πατέρας εργαζόταν συνεχώς και προκαλούσε την αίσθηση ότι δεν ήταν ποτέ στο σπίτι.
Άλλοτε είναι τόσο παθητικός, ήσυχος, που εκλαμβάνεται ως αόρατος στην οικογενειακή δομή, με την μητέρα να παίρνει τον έλεγχο των πραγμάτων. Μερικές φορές αυτό οφείλεται σε αλκοολισμό και μερικές όχι. Αυτό που είναι σημαντικό όμως είναι να διατηρηθεί η ακεραιότητα της ερμηνείας, με την παραπάνω κατανόηση. Το επίπεδο εφαρμογής της, ποικίλει.
Το άλλο που πρέπει να κοιτάξουμε είναι αν το δίπολο των Σεληνιακών Δεσμών, εμπλέκεται με κάποιον πλανήτη, κατά προτίμηση με κάποια κύρια όψη. Όχι απλά με τον Νότιο ή Βόρειο δεσμό, ξεχωριστά. Μιλάμε για το δίπολο καθεαυτό και στην ψυχολογική αστρολογία δεν χρειάζεται να γίνει κάποια διαφοροποίηση ανάμεσα στα δύο. Όταν ισχύει αυτή η περίπτωση, υπάρχει κάποιου είδους εμπλοκή της μητέρας, που συνήθως εκδηλώνεται με τρόπο που σημαίνει ότι η μητέρα έχει τον έλεγχο. Η μητέρα είναι αυτή που επικρατεί στην ζωή του πελάτη (3). Γιατί; Συχνά, αυτό συμβαίνει μέσα από την δυσλειτουργία του συμβολισμού του ανάδρομου Κρόνου. Αν ο πατέρας είναι αδύναμος και χωρίς επιρροή, η μητέρα συχνά πρέπει να βγει μπροστά και να γίνει η κύρια δύναμη της οικογένειας.
Η δυναμική της οικογένειας έχει διανεμηθεί. Μέσα σε αυτό πλάθονται ζωές και αρχίζουν νέα πρότυπα, που ενδυναμώνουν τα παλιά. Ρίξτε μια ματιά, στον χάρτη C, Τομ Χανκς και πάλι. Ο Κρόνος είναι ανάδρομος και ο Ερμής κάνει ένα ισχυρό χιαστί, στο δίπολο των δεσμών. Είναι ευρέως γνωστό, ότι παρόλο που ο πατέρας του Χανκς, ο Άμος, πήρε την επιμέλεια των παιδιών του, ήταν συνεχώς στον δρόμο σε ταξίδια. Ιδού ο απών πατέρας. Στην περίπτωση του Χανκς βέβαια, το δίπολο των δεσμών δίνει έμφαση στην μητρική εμπλοκή που μάθαμε νωρίτερα, όχι με την πιο κοινή περίπτωση όπου η μητέρα τείνει να γίνεται κυριαρχική, σωματικά, εγκεφαλικά,συναισθηματικά. Αλλά η μητέρα του και η ευημερία της πιθανότατα σημάδεψαν τον ψυχισμό του. Θα θέλαμε να μάθουμε πως αυτό το περίπλοκο σενάριο με την μητέρα του επηρέασε τον Χάνκς καθώς μεγάλωνε.
Κοιτάξτε τον χάρτη D ξανά, “Σούζαν”. Ο Κρόνος είναι ανάδρομος και ο Ήλιος σε τετράγωνο με το δίπολο των Δεσμών. Γνωρίζουμε το πώς ο αδύναμος ή χωρίς επιρροή πατέρας υπήρχε στην ζωή αυτής της γυναίκας – τα θέματα σεξουαλικής ταυτότητας που είχε. Ο Ήλιος είναι σε τετράγωνο με το δίπολο δεσμών και όντως η μητέρα της είχε τον έλεγχο του νοικοκυριού. Ο πατέρας απλά ήταν «αφανής» με την έννοια της αυταρχικής αγάπης που περιμένουμε από έναν πατέρα. Το ότι η μητέρα βγήκε μπροστά σε κάποια στιγμή παίρνοντας τα ηνία του σπιτιού είναι λογικό. Μέσα από τις αποκαλύψεις του πελάτη σιγουρεύουμε αυτές τις πρώτες υποθέσεις. Έπειτα, μπορείτε να χτίσετε το σενάριο ανάπτυξης από εκεί. Είναι τόσο απλό.
Μην ξεχνάτε ποτέ την εγκυρότητα αυτής της πρώτης εντύπωσης. Γνωρίζετε ότι ισχύει στην ζωή. Τους ανθρώπους που συναντάμε, τους συγκρίνουμε και έτσι δημιουργούμε ένα οξυδερκές συμπέρασμα στο μυαλό μας, για την εσωτερική δομή του ατόμου που έχουμε απέναντι μας. Φυσικά όσο γνωρίζουμε περισσότερο κάποιο άτομο ανακαλύπτουμε και άλλες πτυχές του, αλλά αυτές οι άλλες πτυχές ουσιαστικά ενδυναμώνουν το αρχικό μας συμπέρασμα. Η ζωή απλώς επεκτείνεται, η ανάπτυξη απλώς σκιαγραφείται διαμέσου του σταθερού σχεδιασμού σας. Αναγνωρίζετε πως αυτό ισχύει στην ζωή. Η αστρολογία είναι ζωή.
Σχετικές πηγές:
1. Tyl, Noel, “ Aspects and houses in analysis” ( «Οι όψεις και οι οίκοι στην ανάλυση»), τόμος 4 , The principles and practice of astrology ( Οι αρχές και εφαρμογή της αστρολογίας), St. Paul MN: Llewellyn, 1974, σελίδα 3.
2. Tyl, Noel, Synthesis and counseling in astrology: The professional Manual( Σύνθεση και συμβουλευτική στην αστρολογία : Το επαγγελματικό εγχειρίδιο), St. Paul, MN: Llewellyn , 1998, σελίδα 65.
3. Ibid, σελίδα 49
Βιογραφία
O Roderick Benns είναι διαπιστευμένος αστρολόγος από την Καναδική Ένωση Αστρολογίας (CAAE) και μαθήτευσε με τον Noel Tyl. Είναι τακτικός συνεργάτης της Dell Horoscope Magazine και ο συγγραφέας και εκδότης του βιβλίου “Χείρων: Ο συντονιστής του πεπρωμένου”. Έχει επίσης δώσει διαλέξεις σχετικά με τον Χείρωνα, σε σεμινάρια αστρολογίας και συνεχίζει να συμβάλει στην ένταξη αυτού του πλανήτη στην παραδοσιακή ψυχολογική αστρολογία. Ο Roderick είναι ένας βραβευμένος δημοσιογράφος, αφού κατέλαβε την 1η θέση στα εθνικά βραβεία εφημερίδας στα τέλη του 1990, στην κατηγορία “δημοσιογραφική πρωτοβουλία”. Για περαιτέρω πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του: Canadian history and Canadian Prime Ministers by Roderick Benns
To κείμενο παραχωρήθηκε ειδικά για το myHoroscope από τον συγγραφέα και αστρολόγο, Roderick Benns