Το έργο της Lilly Kolisko συνδέει τους πλανήτες και τα μέταλλά τους, συνδέοντας έτσι τον Ουρανό με τη Γη. Οι συναντήσεις των πλανητών καταγράφονταν μέσα από χημικές διαδικασίες.
Εφάρμοσε μια παμπάλαια αλχημική θεωρία συγκεκριμένων αντιστοιχιών, όπου ένα καθορισμένο μέταλλο “ανήκει” σε έναν πλανήτη. Η Kolisko κατάφερε να το φέρει σε λειτουργία μέσα από μια χημική διαδικασία, όπου χρησιμοποιούσε τα μεταλλικά αντιδραστήρια σε διάλυμα. Τα μέταλλα αποτύπωναν εικόνες στα χαρτιά, εικόνες που είχαν μορφή. Αυτή η μορφή, συνήθως, ξεθώριαζε κατά τη διάρκεια ουράνιων γεγονότων και στη συνέχεια επανερχόταν. Έτσι, τα πειράματα αυτά καθοδηγούσαν την Kolisko για το πότε και πόσο θα λειτουργούσε η ουράνια επίδραση.
Η Lilly Kolisko, εκπαιδεύτηκε σα νοσηλεύτρια και αφιερώθηκε στην επιστήμη μέσα από το ανθρωποσοφικό κίνημα που ξεκίνησε ο Rudolf Steiner στη Στουτγάρδη. Το έργο της για τις επιδράσεις πολύ αραιωμένων ομοιοπαθητικών διαλυμάτων είναι σημαντικό, όπως επίσης το έργο της για τη σημασία των σεληνιακών κύκλων στη γεωργία. Το 1926, ένα χρόνο μετά το θάνατο του Steiner, αποκάλυψε για πρώτη φορά «τις επιδράσεις των άστρων στη γήινη ύλη», όπως την ονόμασε αργότερα. Ανέδυε διαλύματα ασημιού, σιδήρου και μολύβδου σε διηθητικό χαρτί κατά τη διάρκεια μιας συνόδου του Κρόνου και του Ήλιου. Το σύνηθες πρότυπο άλλαξε:
Ένα τέτοιο φαινόμενο μπορεί να εξηγηθεί μόνο μέσα από την παραδοσιακή αλχημική λογική. Ο χρυσός είναι το μέταλλο του Ήλιου. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Ήλιος περιέχει χρυσό. Σημαίνει ότι η βασική ουσία του χρυσού είναι ηλιακή. Μια βέρα πρέπει να είναι χρυσή γιατί τα άλλα μέταλλα δεν θα είχαν τη σημασία αφιέρωσης της καρδιάς αλλά ούτε και την αίσθηση της μονιμότητας που έχει το μέταλλο του ήλιου. Πιθανόν να γνωρίζετε ότι το ασήμι είναι στιλπνό και χρησιμοποιείται για τα φιλμ και τις φωτογραφίες.
Αυτό συμβαίνει επειδή η σεληνιακή του φύση είναι ευαίσθητη, δεκτική και δέχεται εύκολα εντυπώσεις. Μπορεί όμως να μην δέχεστε ότι αυτό είναι αστρολογία. Και όμως είναι: η Σελήνη συνδέεται με τα όνειρα και τη φαντασία (σημ. μεταφρ. στο αγγλικό κείμενο υπάρχει αναφορά στην έκφραση “just mooning around” = ονειροπολώ). Έτσι, το ασήμι έχει αυτές τις ιδιότητες. Οποιαδήποτε χημική ένωση που χρησιμοποιεί το ασήμι διεξάγεται στο σκοτάδι λόγω της σεληνιακής του φύσης. Αυτό είναι κάτι που αξίζει να το σκεφτούμε…
Αντίθετα, ο χρυσός χρειάζεται έντονο ηλιόφως και τα πειράματα της Kolisko χρειάζονται άπλετο ημερήσιο φως για να εμφανίσουν την εικόνα του χρυσού. Κάθε μαθητής θα πρέπει να αναδεύσει μια εικόνα με διάλυμα χρυσού σε διηθητικό χαρτί, να παρατηρήσει τη χρυσή απόχρωσή της να εμφανίζεται αντιδρώντας στην ηλιοφάνεια και έτσι να αισθανθεί τη λαμπρότητα που εκφράζεται μέσα από αυτό το μέταλλο. Τα πειράματα της Kolisko μας προσφέρουν μια νέα ευκαιρία για να εκτιμήσουμε την ποιοτική ύπαρξη των μετάλλων, να αντικαταστήσουμε τις γκρίζες αφαιρέσεις της μοντέρνας χημείας με ζωηρές, αρχέτυπες εικόνες. Συγκεκριμένα επτά μέταλλα έχουν συνεμπλακεί μέσα από την ιστορία της ανθρωπότητας και μπορούμε τώρα να τα εκτιμήσουμε εκ νέου χρησιμοποιώντας το απόκρυφο (Hermetic) γνωμικό “όπως πάνω, έτσι και κάτω”.
Πρωτότυπος τίτλος: Planets and Metals – The experiments of Kolisko & Kollerstrom
Πηγή: Skyscript: Planets and Metals – Kolisko’s & Kollerstrom’s Experiments