O Jim Morrison γεννήθηκε το 1943 στην Μελβούρνη της Φλόριδα. Αποτέλεσε τον τέλειο μύθο του αντι-ήρωα για το Αμερικανικό όνειρο ενώ η ζωή του χαρακτηρίζεται από μία σειρά αψυχολόγητων πράξεων, υπερβολών και εθισμών σε ουσίες.
Το θέμα είναι ότι παρά το ισχυρό αρνητικό πρότυπο που προβάλλει, ενέπνευσε ανθρώπους πολλών γενιών με τον περίεργο θρύλο που περιβάλλει την ζωή, την ποίηση, την μουσική του και ειδικά τον θάνατό του. Θα πρέπει λοιπόν ο χάρτης του να αντικατοπτρίζει αυτή τη σκοτεινή θεματολογία στον μέγιστο βαθμό. Συνήθως λέμε ότι σε ένα χάρτη ο Ήλιος είναι σημαντικός μεν αλλά δεν φτάνει για να καθορίσει ολόκληρη την προσωπικότητα. Αυτό είναι γεγονός, στην περίπτωση όμως του James Douglas Morrison ο Ήλιος και τα χαρακτηριστικά που προσέδωσε στην προσωπικότητά του, υπήρξαν καθοριστικά τουλάχιστον όσων αφορά την περσόνα που φάνηκε προς τα έξω. Και θα εξηγησω τους λογους.
And now I call you to pray ‘
1) Ο Ήλιος του βρίσκεται στην 22η μοίρα του Σκορπιού, στον αστερισμό της Τζιεστα με κυρίαρχη θεότητα τον Ιντρα, βασιλεία των ημίθεων. Αντίστοιχα λοιπόν ο Ήλιος στην Τζιεστα λέγεται ότι προσδίδει λάμψη, διασημότητα και προσωπική ακτινοβολία όπως και γνώση των βαθύτερων και κρυφών νόμων και δυνάμεων που κυριαρχούν στην φύση. Συχνά επιτυγχάνει την διασημότητα αλλά επιθυμεί να παραμείνει απομονωμένος και μακριά από το πλήθος.. Ο Hart de Fouw αναφέρει ότι η Tζιεστά συνδέεται με σαμανιστικες και άλλες τελετές που σκοπό έχουν να συντονίσουν τον άνθρωπο με την ποικιλία κοσμικών ενεργειών.
2) Ο Ήλιος του Μόρισον είναι ο κύριος του όγδοου σπιτιού, που κατεξοχήν κυβερνά αποκρυφιστικά και μεταφυσικά θέματα όποτε η θέση του στον Σκορπιό (φυσικός κάτοχος του όγδοου οίκου) και την Τζιεστα, του δίνει σε ένα μεγάλο βαθμό τα χαρακτηριστικά του αστερισμού δηλαδή, αλλά και του πλανητικού μεγάρου.
3) Ο Ήλιος του είναι ο Ατμακαρακα στον χάρτη του. Σημαντικότερος δηλαδή πλανήτης κατά την Ινδική σχολή Τζαιμινι, γιατί έχει κατακτήσει τις περισσότερες μοίρες στο ζώδιο του. Ο Ατμακαρακα είναι ο βασιλιάς του χάρτη και εκδηλώνει τον σκοπό που μια οντότητα παίρνει ένα υλικό σώμα, για να προωθήσει κυρίως τα ενδιαφέροντα του οίκου και ζωδίου.
4) Ο Ήλιος βρίσκεται στον ενδέκατο οίκο, θέση που επαναλαμβάνεται και από τον δέκατο αρμονικό της καριέρας, όπου εκεί ο Μόρισον έχει πολυαστρία. Η προβολή του δηλαδή μέσα από τα μίντια έγινε κυρίως μέσω των χαρακτηριστικών που πρεσβεύει ο Ήλιος του.
Το άτομο, δηλαδή, εμφανίζεται για να αντιπροσωπεύσει και να προωθήσει μέσα από τα μίντια, τις ιδιότητες του Σκορπιού και του όγδοου οίκου, δηλαδή αυτές του χάους και της ξαφνικής επιτακτικής και σοκαριστικής αλλαγής.
I am interested in anything about revolt, disorder, chaos-especially activity that seems to have no meaning. It seems to me to be the road toward freedom… Rather than starting inside, I start outside and reach the mental through the physical
της καταστροφής και αποδόμησης προηγούμενων μορφών οργάνωσης, χρησιμοποιώντας τα αιμοχαρή εργαλεία του Άρη –no one here gets out alive ,there is a murder in the street
μια μυστηριακή, σαγηνευτική σεξουαλικότητα, με έμφαση στο αντίστοιχο μέρος του σώματος – everybody loves my baby
λατρεία και οικειοποίηση του θανάτου σαν διαδικασία αναγέννησης – People fear death even more than pain. It’s strange that they fear death. Life hurts a lot more than death. At the point of death, the pain is over. Yeah, I guess it is a friend
με σκοπό πάντα την διάνοιξη καινούργιων λεωφόρων πνευματικής έκφρασης – the doors of perception
Χαρακτηριστικά αναφέρει η Barbara Pijan ότι ο Σκορπιός έχει συχνά μια παιδική εμπειρία κατά την οποία εισχώρησε βίαια σε άγνωστο η μυστικιστικό περιβάλλον, η οποία συχνά είναι καθοριστική για το υπόλοιπο της ζωής του.
Είναι γνωστή η εμπειρία που όπως λέει ο ίδιος, ήταν μεγάλης σημασίας για εκείνον, όταν σε ηλικία τεσσάρων ετών, παρευρέθηκε “τυχαία” σε ένα ατύχημα όπου τα τρομαγμένα πνεύματα των νεκρών Ινδιάνων πέρασαν μέσα στο σώμα του, σε μια μορφή κατάληψης.
“Είναι η πρώτη φορά που ανακάλυψα τον θάνατο… εγώ, η μητέρα μου, ο πατέρας μου, ο παππούς μου και η γιαγιά μου διασχίζαμε την έρημο την αυγή. Ένα φορτηγό γεμάτο Ινδιάνους είχε μάλλον χτυπήσει ένα άλλο αυτοκίνητο ή κάτι τέτοιο, υπήρχαν Ινδιάνοι σκορπισμένοι παντού στην εθνική οδό, αιμορραγώντας μέχρι θανάτου. Ήμουν μικρός τότε, οπότε έπρεπε να μείνω στο αυτοκίνητο όσο ο πατέρας μου και ο παππούς μου βγήκαν να δουν τι γινόταν. Δεν μπορούσα να δω τίποτα. Το μόνο που είδα ήταν παράξενη κόκκινη μπογιά και ανθρώπους πεσμένους ολόγυρα, αλλά ήξερα πως κάτι συνέβαινε, γιατί μπορούσα να νιώσω τις δονήσεις των ανθρώπων γύρω μου, και έτσι ξαφνικά συνειδητοποίησα πως ούτε εκείνοι μπορούσαν να καταλάβουν τι συνέβαινε. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ένιωσα πραγματικό φόβο… και πιστεύω πως εκείνη τη στιγμή οι ψυχές εκείνων των νεκρών ινδιάνων — ίσως μια ή δυο απ αυτές — έτρεχαν έξαλλες εδώ και κει, και μπήκαν στην ψυχή μου, και εγώ ήμουν σαν σφουγγάρι, έτοιμος να κάτσω εκεί και να τις απορροφήσω.“
Shake dreams from your hair
my pretty child, my sweet one.
Choose the day and choose the sign of your day
the day’s divinity
First thing you see.
Ο Κετου στον πρώτο οίκο, τονίζει αυτή την ιδιαίτερη χροιά ανάγκης πνευματικής προσέγγισης που όμως εμφανίζεται να μην έχει ξεκάθαρη οπτική γιατί ακριβώς ο Κετου είναι η ουρά του δράκου χωρίς το κεφάλι, του λείπει δηλαδή η βασική κατεύθυνση που προσδιορίζεται από την ικανότητα του μυαλού να χρησιμοποιεί την διάκριση.
Στο ζώδιο του Αιγόκερω, ο Κετου δημιουργεί προβλήματα γιατί ο Αιγόκερως κυριαρχεί σε κάθε είδους οργάνωση και πειθαρχία όπως και στην βασική, απτή αντίληψη των εξωτερικών συνθηκών. Με την έντονη διάθεση να αρνηθεί αυτό που οι ίδιες του οι αισθήσεις αντιλαμβάνονται σαν πραγματικό, ο άνθρωπος αποστασιοποιείται πλήρως από τα αντικείμενα των αισθήσεων η καταφεύγει σε αλλά ειδή “τεχνιτών παραδείσων”. Kατά τον Σαμ Γκεπι, ο Κετου επίσης σχετίζεται με την παιδική ηλικία και οπωσδήποτε ο Αιγόκερως σχετίζεται με το περιβάλλον στρατιωτικής πειθαρχίας και συναισθηματικής στέρησης που είχε σαν παιδί.
To the east to meet the Czar
Ο Δίας δεν κάνει όψη με τον ωροσκόπο, κοιτάζει τον δεύτερο οίκο του χάρτη και του χαρίζει το βάθος και την έκταση της φωνής όπως και την επιβλητικότητα της παρουσίας μια και είναι στο Λιοντάρι. Κύριος του τρίτου και δωδέκατου οίκου στον όγδοο τονίζει και πάλι το ενδιαφέρον που έδειχνε για τον θάνατο αλλά και τον κινηματογράφο – Τhe appeal of cinema lies in the fear of death – όπως επίσης και της πιθανής ασθένειας του στους πνεύμονες, χαρακτηριστικό του τρίτου οίκου, Λέγεται ότι λίγο πριν το θάνατό του, έπασχε από ένα είδος φυματίωσης…
Ο όγδοος οίκος προσβάλλεται και από τον Άρη αλλά και από τον Κρόνο, που μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία του χάρτη δίνουν μικρή διάρκεια ζωής ενώ ο κύριος του ένατου, από τους πιο σημαντικούς πλανήτες του χάρτη που αποδίδει τύχη και θεία χάρη, βρίσκεται στον δωδέκατο οίκο και εξηγεί επίσης την απώλεια σχέσης με τον πατέρα σε ανάλογες πλανητικές περιόδους.
Ο Ραχου απέναντι στον Καρκίνο, δείχνει τον τρόπο του θανάτου, σε μια ξένη χώρα (έβδομος) από κάποια ουσία (Ραχου κυβερνά δηλητήρια και ουσίες) και κοντά στο νερό (Καρκίνος), πέθανε στην μπανιέρα του μετά από χρήση ουσιών. Ο έβδομος όπως και ο δεύτερος οίκος είναι οίκοι Μαρακα, δηλαδή δολοφόνοι στην Βεδική, πάντα σε συνδυασμό βέβαια και με αλλά στοιχεία του χάρτη και λειτουργία των χρονοκρατιων. Η ενδυνάμωση και εξουσιοδότηση του έβδομου οίκου σαν εκτελεστή φαίνεται και από την τοποθέτηση του κυρίου του όγδοου στον γενέθλιο, στον έβδομο οίκο του Ναβαμσα, ένατου αρμονικού.
Φημολογείται επίσης ότι ο θάνατος του μπορεί να προήρθε από αμέλεια της συντρόφου του, που αποκοιμήθηκε και δεν κάλεσε έγκαιρα ασθενοφόρο που συνδέει το περιστατικό με τα τεκταινόμενα του έβδομου οίκου.
Ο Σάγκερμαν σημειώνει ότι η Κούρσον έδινε διαφορετικές εκδοχές του θανάτου κατά καιρούς, τη μια λέγοντας ότι εκείνη τον είχε σκοτώσει και την άλλη ότι ο θάνατός του ήταν λάθος της.
Κοιτώντας τις χρονοκρατίες πέθανε στην μεγάλη περίοδο της Σελήνης (Μαχα Ντασα) στην ανταρντασα του Κρόνου και στην Πρατιανταρντασα του Ραχου που είναι σαφής ο τρόπος που συνέβαλε στον θάνατό του, όπως ανέφερα και προηγουμένως. Και βέβαια εδώ δεν μπορεί να υποτιμηθεί και η ύπαρξη του Πλούτωνα σε ακριβή σύνοδο με τον Ραχου αλλά αφού βέβαια τα στοιχεία έχουν πιστοποιηθεί από όλες τις άλλες πλευρές.
Και ίσως σε αυτό το σημείο αναρωτηθείτε γιατί άραγε σε περίοδο Σελήνης, εφόσον η Σελήνη θεωρείται ως ευεργέτης. Η Σελήνη είναι κυρια του εβδόμου, όπως είπα οίκου, ικανού με κατάλληλες συνθήκες να προκαλέσει τον θάνατο και δέχεται την όψη του Δια (ο Δίας κοιτάζει τον πέμπτο, ένατο και έβδομο οίκο από την θέση του) κύριο του δωδέκατου (το τέλος) από τον όγδοο οίκο. Φυσικά και οι διελεύσεις είχαν τον λόγο τους αλλά όχι πριν δοθεί η έγκριση από τις πλανητικές περιόδους.
They force us to destroy the person we really are: a subtle kind of murder…
Η παρουσία του Κρόνου στον έκτο οίκο, επισημαίνει τις δικαστικές υποθέσεις που βρέθηκε αναμειγμένος όταν κατηγορήθηκε ότι έκανε άσεμνες κινήσεις επί σκηνής και οι οποίες των ταλαιπώρησαν για κάποια χρόνια. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζουν οι δυο κυρίες του Ζωδιακού που κυριαρχούν στον τέταρτο και δέκατο οίκο, δείχνοντας την ύπαρξη της θηλυκής αρχής στην ζωή του.
Δυνατή Σελήνη στον τέταρτο λόγω οικοθεσίας, επισημαίνει την λατρεία που εξέφρασε στο μητρικό πρότυπο και την ενασχόλησή του με σεληνιακούς μύθους, θρύλους αλλά και κέλτικες παγανιστικές τελετές της ιδιαίτερης πατρίδας του, είχε ρίζες και από την Ιρλανδία. Ενώ βεβαία η αιθέρια μούσα του και σύντροφός του, Πάμελα Κουρσον, αντιπροσωπεύεται από την Αφροδίτη στον Ζυγό που τον ενθάρρυνε να ασχοληθεί με την ποίησή του.
Ο Άρης ανάδρομος στον πέμπτο οίκο και άρα η επιρροή του εκτείνεται και στον τέταρτο, σηματοδοτεί την άστατη σεξουαλική ζωή του και έχει να κάνει και με τις διαφωνίες σχετικά με την κτηματική του περιουσία (Ταύρος) που ακολούθησε μετά τον θάνατό του, επειδή ο Άρης κυριαρχεί στον τέταρτο και ενδέκατο οίκο των κερδών και κτηματικής περιουσίας. Αρχικά η περιουσία δόθηκε στην σύντροφό του Πάμελα Κουρσον, αλλά μετά και τον δικό της θάνατο, αποτέλεσε μήλο της έριδας μεταξύ της οικογένειας του Μορισον και της Κουρσον.
The time has come again Choose now, they croon beneath the moon
Beside an ancient lake Enter again the sweet forest Enter the hot dream
Come with us …