“Οι αστεροειδείς ή οι “μικροί πλανήτες” δεν είναι με κανέναν τρόπο μικροί στη δύναμη της έκφρασής τους.” — Demetra George & Douglas Bloch
Ο Eros, όπως και κάθε άλλος πλανήτης στον αστρολογικό χάρτη, αντιπροσωπεύει μία βασική ανθρώπινη ανάγκη ή ώθηση. Μας κινητοποιεί με πάθος και ένταση χρωματισμένη από τη φύση του ζωδιακού, και περιγράφει την προσέγγισή μας στην ερωτική αγάπη και δημιουργικότητα.
Ο Eros στα ζώδια
Ο Eros στον Κριό αποζητάει δράση, ανταγωνισμό και θρίαμβο! Όσο περισσότερο ανέφικτη είναι μία σχέση, τόσο περισσότερο ενθουσιάζεται. Ριψοκίνδυνα και δημιουργικά σχέδια αναδεικνύουν τη φλογερή φύση του και το πάθος αφυπνίζεται μέσα από την πρόκληση και την περιπέτεια. Απεχθάνεται να νιώθει εγκλωβισμένος, υποταγμένος ή περιορισμένος.
Ο Eros στον Ταύρο αναζητάει την ικανοποίηση του αισθησιασμού, που υπάρχει σε μία τραπεζαρία, στον καμβά ενός καλλιτέχνη ή σε ένα υπέρδιπλο κρεβάτι. Βρίσκει τη χαρά σε υλικές αναζητήσεις οι οποίες περιστρέφονται γύρω από το πώς να κάνουν το σώμα ή τον τραπεζικό λογαριασμό να νιώθει καλά. Αποζητάει διακαώς τη μεταμόρφωση αλλά παραδόξως απεχθάνεται τις αλλαγές και τις ανακατατάξεις.
Ο Eros στους Διδύμους ανθίζει με την επικοινωνία των ιδεών και τον διανοητικό ερεθισμό που δημιουργείται καθώς μοιράζεται παρατηρήσεις, στοιχεία και ελαφρώς αντιληπτά γεγονότα. Κατεργάρης, περίεργος και αλλόκοτος, αυτός ο Eros, φτερουγίζει από τις κορυφές στις κοιλάδες, από το κεφάλι, στην καρδιά, στην ψυχή. Στην τέχνη ή τις σχέσεις χρησιμοποιεί “τρίγωνα”, για να αποφύγει τη στασιμότητα.
Ο Eros στον Καρκίνο βιώνει την ερωτική μεταμόρφωση με σχετική ευκολία και οικειότητα. Τα όρια και οι περιορισμοί ξεθωριάζουν σε ένα “μέρος” στενής ταύτισης όπου τα συναισθήματα, οι φόβοι και ο πόνος ενώνονται και γίνονται ένα, σε έναν καλλιτεχνικό χώρο ή μία κρεβατοκάμαρα. Μπορεί ενδεχομένως να υπάρχει μια απροθυμία στην αναπόφευκτη άνευ όρων παράδοση.
Ο Eros στο Λέοντα έχει την επιθυμία να νιώθει υπερβολικά σε μία ερωτική ένωση ή σε μία δημιουργική ενασχόληση. Ο Eros, στο δεύτερο από τα ζώδια της φωτιάς, χρειάζεται ενέργεια την οποία αποδίδει σε αφθονία. Λάμπει κάτω από τους προβολείς του θαυμασμού και δίνει προτεραιότητα στη δημιουργική, καλλιτεχνική πλευρά της ζωής. Μεγαλουργεί στον καλλιτεχνικό και θεατρικό χώρο.
Ο Eros στην Παρθένο έχει την προδιάθεση να αναλύει υπερβολικά το πάθος πριν παραδοθεί σε αυτό. Υπάρχει μία γήινη και αισθησιακή ποιότητα στην αγάπη και τη δημιουργικότητα, ειδικότερα μόλις το επικριτικό μάτι της Παρθένου κλείσει. Απολαμβάνει τη στιγμή αλλά ενδιαφέρεται για το τι θα σκεφτεί κάποιος εξωτερικός παρατηρητής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι προκαταλήψεις να γίνονται δυσάρεστες και συχνά αναπόφευκτες.
Ο Eros στο Ζυγό θέλει πάνω από όλα να συμμετέχει με το έτερό του ήμισυ σε υπέροχες δραστηριότητες. Ο Eros στο ζώδιο αυτό αποζητάει διακαώς την ομορφιά και τη φινέτσα, αλλά αντιστέκεται στην ένταση και την οικειότητα. Η ζωή χρειάζεται να ξεδιπλώνεται ευχάριστα, αλλά πρέπει να προσέχουμε το δικηγόρο του διαβόλου όταν τα πράγματα ξεφύγουν από την ισορροπία.
Ο Eros στον Σκορπιό έχει έντονες, αμετάβλητες επιθυμίες, οι οποίες προϋποθέτουν μεγάλο βαθμό ενδιαφέροντος από και προς τους άλλους. Τον ενδιαφέρει η βαθιά προσωπική μορφή της ένωσης και της δημιουργικής έκφρασης. Υπάρχουν κάποιοι ενδοιασμοί σχετικά με την απομάκρυνση της “σκουριάς” από την επιφάνεια της κοινωνικής επιπολαιότητας ώστε να φανερωθεί η αληθινή φύση της κρυμμένης ψυχής.
Ο Eros στον Τοξότη είναι αυθόρμητος, πληθωρικός, περιπετειώδης και άστατος. Προτιμάει μία ζωντανή εμπειρία με τον αγαπημένο του, η οποία θα τον συνεπάρει και θα τον ταξιδέψει στα απεριόριστα άκρα του σύμπαντος. Η θέση αυτή του Eros σημαίνει να είσαι έτοιμος να εκτοξευτείς. Τα ταξίδια είναι το παρασύνθημά του ακόμα και αν αυτά δεν είναι πάντα κυριολεκτικά.
Ο Eros στον Αιγόκερω έχει μία απίστευτη αίσθηση για το τι είναι καλό και για το τι είναι ικανοποιητικά καλό. Υπάρχει η ανάγκη για ικανότητα και αξιοσύνη και ένας γήινος αισθησιασμός, ο οποίος απελευθερώνεται μόνο μετά από καιρό ή μετά από αρκετή σκέψη και μελέτη. Αποζητάει χειροπιαστά αποτελέσματα, μέχρι να επιστρέψει ο μυστικιστής μέσα του. Τότε είναι που πραγματικά ξεκινάει το ταξίδι.
Ο Eros στον Υδροχόο μεταφέρει ένα υψηλό ενεργειακό φορτίο, διεγείροντας τους γύρω του, το οποίο χρειάζεται αρκετό αέρα και χώρο ώστε να μεταδώσει την ηλεκτρομαγνητική γοητεία του. Επιθυμεί το περίεργο, το θαυμάσιο και το ασυνήθιστο στον αγαπημένο του ή σε μία δημιουργική διαδικασία. Σταθερός στην αυτονομία του, μπορεί να νιώθει ότι η οικειότητα επιφέρει συνταρακτική μεταμόρφωση.
Ο Eros στους Ιχθείς θέλει να χάσει κάθε αίσθηση του που τελειώνει ο ίδιος και που ξεκινάει ο αγαπημένος του. Επιθυμεί την επιστροφή στον παράδεισο, να πιει από το Ιερό Ποτήρι και να ενωθεί με το Θείο. Είναι διατεθειμένος να παρατήσει και να θυσιάσει τα πάντα, να λιώσει και να ενωθεί τόσο ώστε πλέον να μην είναι διακριτός ως ξεχωριστή οντότητα αλλά ως μέρος ενός μεγαλύτερου συνόλου.
Ο Eros σε όψεις με τους γενέθλιους πλανήτες
Σε ένα ωροσκόπιο, οι όψεις συνδέουν τους πλανήτες, τα σημεία και τις γωνίες, δημιουργώντας ανάμεσά τους άρρηκτους δεσμούς. Κάποιοι δεσμοί είναι αρμονικοί, κάποιοι άλλοι μοιάζουν αντίθετοι. Το σημαντικό όμως, είναι ότι συνδέονται μεταξύ τους ως μέρος του όλου ωροσκοπίου. Αν κοιτάξουμε λοιπόν, τις όψεις του Eros στο γενέθλιο χάρτη, θα δούμε ότι βαθύτερα νοήματα αναδύονται στην επιφάνεια.
Αν ο Eros κάνει όψεις με τον Ήλιο, τότε διεγερτικά πάθη και ερωτική αγάπη θα αναζωπυρώσουν την επίγνωση του ουσιώδη Εαυτού. Οι όψεις με τη Σελήνη, μπορούν να συνδέσουν την ερωτική αγάπη με την παρηγοριά και τη φροντίδα, ενώ με τον Ερμή ίσως γεννιέται η ανάγκη της έκφρασης του πάθους μέσω του γραπτού ή του προφορικού λόγου. Οι όψεις με την Αφροδίτη ίσως εξυψώσουν την αξία της ερωτικής αγάπης, συνδυάζοντάς την με γοητεία και χάρη, ενώ μία όψη με τον Άρη, μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ως όπλο ή ως άμυνα. Ο Δίας μπορεί να παραδοθεί στην οικειότητα χωρίς δισταγμό, ενώ ο Κρόνος ίσως είναι απρόθυμος να ρίξει τις άμυνές του. Μία όψη του Eros με τον Χείρωνα μπορεί να φέρει βαθιά διορατικότητα μέσω της ερωτικής αγάπης και με τον Ουρανό μπορεί να σημαίνει ξαφνική μεταμόρφωση ή απρόσμενες συναντήσεις. Οι όψεις του Ποσειδώνα με τον Eros ίσως αναζητούν – λίγο ή περισσότερο συχνά – την θεϊκή ένωση μέσω του ερωτικού. Ο Πλούτωνας μπορεί να κατεδαφίζει και να χτίζει την καρδιά από την αρχή, ξανά και ξανά…
Ο Eros στους οίκους
Ο Eros, ανάλογα με τον οίκο στον οποίο βρίσκεται, δείχνει τον τομέα της ζωής μας, που αφυπνίζεται η ερωτική αγάπη, σε ένα εσωτερικό ή εξωτερικό επίπεδο. Επίσης, περιγράφει ένα “μέρος” όπου ο Eros μπορεί να έρθει αναπάντεχα, για να δημιουργήσει, να προκαλέσει, και να μας μεταμορφώσει.
- Ο Eros στον πρώτο οίκο συμβάλλει στην γενικότερη προσέγγιση στη ζωή. Μπορεί να είναι κομμάτι της μάσκας (ωροσκόπος).
- Ο Eros στο δεύτερο οίκο εκτιμά την ερωτική ένωση ως μέσο επίτευξης κάποιου σκοπού.
- Όταν ο Eros κατοικεί στον τρίτο οίκο, η επικοινωνία και τα οικεία περιβάλλοντα εμπερικλείουν μία παθιασμένη εμπειρία αγάπης και δημιουργικής έκφρασης.
- Όταν ο Eros βρίσκεται στον τέταρτο οίκο, το ερωτικό συνδέεται στενά με τις εμπειρίες από το σπίτι και την οικογένεια. Κατοικεί στις ρίζες της ύπαρξης.
- Ο Eros στον πέμπτο οίκο μπορεί να εμφανίζεται μέσα από την αυτό-έκφραση, τους απόγονους, τις τέχνες, τις παραστάσεις, τα μυθιστορήματα. Υπάρχει η ανάγκη για διάκριση.
- Ο Eros στον έκτο οίκο ίσως έχει έναν καλά συντονισμένο επαγγελματισμό σε ότι αφορά το πάθος, την τέχνη και την ερωτική αγάπη! Μπορεί να εμφανίζεται στη ροή της καθημερινότητας.
- Ο Eros στον έβδομο οίκο μπορεί να μετατρέψει κοινωνικά σημαντικές σχέσεις σε ερωτικές ενώσεις. Υπάρχει έντονο το παράδοξο ανάμεσα στην αφοσίωση και τη μεταμόρφωση.
- Ο Eros στον όγδοο οίκο έχει έντονη την επιθυμία να βιώσει τον ερωτισμό σε ένα ριψοκίνδυνο και συχνά απαγορευμένο επίπεδο. Να απορρίψει τους κανόνες και να εισχωρήσει σε βάθος!
- Με τον Eros στον ένατο οίκο, η ανακάλυψη νέων και μέχρι τώρα ακατανόητων ιδεών, ανθρώπων ή εικόνων πυροδοτεί αισθήματα παράφορου θαυμασμού και διέγερσης. Ενδεχομένως να υπάρξει ειδύλλιο με κάποιον από το εξωτερικό.
- Εκείνοι που έχουν τον Eros στο δέκατο οίκο θέλουν όλος ο κόσμος να γνωρίζει ότι είναι παθιασμένοι, ερωτικοί, ισχυροί και χαρισματικοί. Αυτό μπορεί είναι μέρος της καριέρας τους.
- Όταν ο Eros κατοικεί στον ενδέκατο οίκο οι φιλίες, οι ομάδες και οι στόχοι αποκτούν δημιουργικές και ερωτικές ποιότητες.
- Ένας Eros του δωδέκατου οίκου μπορεί να αφυπνίζεται μέσα από τον τραυματισμό, το μαρτύριο ή τον εγκλεισμό. Οι περιπτώσεις του γιατρού με τον ασθενή ή επίσης του χαροκαμένου αδερφού και της χήρας είναι αυτές που μας έρχονται στο μυαλό. Η δημιουργική έκφραση αναδύεται μέσα από τα έγκατα του συλλογικού.
Ο Eros από διέλευση ή πρόοδο
Καθώς ο Eros κινείται στον ουρανό από διέλευση, κατευθύνσεις, πρόοδο ή ακόμα και από αντίστροφη πρόοδο, σχηματίζει όψεις με όλους τους πλανήτες και τα σημεία του γενέθλιου χάρτη. Παρομοίως, οι υπόλοιποι πλανήτες από διέλευση, θα σχηματίζουν περιοδικά, όψεις με τη γενέθλια και προοδευτικές θέσεις του Eros. Συχνά, οι όψεις αυτές συμπίπτουν με τη στιγμή που η ερωτική αγάπη και η δημιουργική δύναμη αφυπνίζονται.
Όταν συμβαίνει αυτό, η ένταση των συναισθημάτων, η αίσθηση της παράφορης, δημιουργικής επιθυμίας, ακόμα και η εμπειρία της παράδοσης στον έρωτα, φαίνονται ακαταμάχητες. Συχνά, υπάρχει κάποιο χειροπιαστό στοιχείο, ένα γεγονός, που μπορεί να κάνει τα συναρπαστικά συναισθήματα της αγάπης και της δημιουργικότητας να ενωθούν με την ανάγκη για σεξουαλική οικειότητα. Στην περίπτωση αυτή, οι διελεύσεις που αφορούν τον Eros μπορεί να συμπίπτουν με την εμφάνιση ενός συγκεκριμένου προσώπου που αιχμαλωτίζει την καρδιά και συνεπαίρνει την ψυχή.
Παράδειγμα προς μελέτη…
Το παράδειγμα που ακολουθεί αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα του πώς η συνάντηση δύο ανθρώπων και η επακόλουθη σχέση τους αντανακλάται στη συναστρία, στο σύνθετο χάρτη και τις διελευτικές θέσεις του Eros.
Το υπό εξέταση ζευγάρι αποτελούν ο εξαιρετικός ηθοποιός Sir Lawrence Olivier (του οποίου η γοητεία, το μυστήριο και το χάρισμα στη σκηνή μπορούν μερικώς να αποδοθούν στον Eros στους Ιχθείς, ακριβώς στο μεσοδιάστημα Αφροδίτη/Μεσουράνημα) και η – του ιδίου ταλέντου – αλλά διανοητικά ταλανιζόμενη, Vivien Leigh. Αν και οι χάρτες αυτοί μπορούν να παρατεθούν σε πληθώρα βιογραφιών που υπάρχουν και για τα δύο αυτά πρόσωπα, στη μελέτη αυτή θα περιοριστούμε στη μεταξύ τους σχέση και τη φύση του αστεροειδή 433 Eros.
Ο Lawrence είδε τη Vivien πρώτη φορά τον Μάιο του 1935 όταν εκείνη έδινε παράσταση επί σκηνής. Ήταν και οι δύο παντρεμένοι, και είχαν ένα παιδί. Ο Lawrence ένιωσε μία άμεση έλξη για τη Vivien και αργότερα τον ίδιο χρόνο, σε ένα χριστουγεννιάτικο πάρτι, είχαν την ευκαιρία να ξανασυναντηθούν και να συστηθούν. Την εποχή εκείνη, ο Eros, από διέλευση, επέστρεφε στη γενέθλια θέση του Lawrence και σχημάτισε τρίγωνο με τον Ήλιο/Eros της Vivien στο Σκορπιό. Το ειδύλλιό τους ξεκίνησε λίγο αργότερα. Σύμφωνα με περιγραφές, ο Lawrence είχε πει για εκείνη “…ασκούσε μία έλξη, που προκαλούσε τέτοια αναστάτωση που όμοιά της δεν είχα συναντήσει ποτέ…”
Κατά την περίοδο εκείνη, ο Δίας – ο πλανήτης της επέκτασης και των ευκαιριών – έκανε τη διέλευσή του από το Σκορπιό και εν συνεχεία προχώρησε στον Τοξότη, σχηματίζοντας πρώτα τρίγωνο με τον Eros του Lawrence στους Ιχθείς και σύνοδο με τον Ήλιο/Eros της Vivien. Σχημάτισε εξάγωνο με τον Άρη του και τρίγωνο με τους Βόρειους Δεσμούς της Σελήνης και των δύο. Αργότερα, ο Δίας, με το πέρασμά του στο “άδειο” ζώδιο του Τοξότη, ενεργοποίησε το Τ τετράγωνο του Lawrence ανάμεσα στη Σελήνη – Eros/Κρόνος – Πλούτωνας/Ωροσκόπος, αλλά και το χιαστί της Vivien ανάμεσα στον Eros και τον Κρόνο. Ο Ποσειδώνας – ο πλανήτης της λαχτάρας και της θυσίας – σχημάτισε από διέλευση τετράγωνο με τον ωροσκόπο του Lawrence και περνάει τον επόμενο χρόνο τριγυρίζοντας πάνω από τη γενέθλια Σελήνη του στην Παρθένο, ενεργοποιώντας ξανά το Τ τετράγωνό του. Σχημάτισε τρίγωνο με τον ωροσκόπο της Vivien και τετράγωνο με το Κρόνο χιαστί με τον Eros από τον πέμπτο οίκο. Το συναρπαστικό αυτό ειδύλλιο παρέμεινε κρυφό ενόσω οι δυο τους δουλεύανε μαζί στη σκηνή αλλά και σε ταινίες.
Ο γενέθλιος Eros του Lawrence βρίσκεται ακριβώς στην άκρη του Τ τετραγώνου του (στο οποίο εμπλέκονται ο πρώτος, πέμπτος και ενδέκατος οίκος). Με αυτή τη θέση του Eros, μπορούμε να φανταστούμε ότι οι συναισθηματικές σχέσεις δεν ήταν ποτέ κάτι επιπόλαιο και χαλαρό για εκείνον. Οι εμπειρίες του για τη γυναίκα ως Μητέρα, Ερωμένη και ως σκοτεινή αρχέγονη δύναμη, είναι ανάμεικτες με τις ανάγκες του για φροντίδα, ασφάλεια και ερωτική μεταμόρφωση. Ο συνδυασμός αυτός θα μπορούσε να είναι ανησυχητικός, δυσκολεύοντας την έκφραση τόσο διισταμένων συναισθημάτων. Ο Κρόνος θέλει να ελέγχει και να περιέχει ακατέργαστα συναισθήματα, ενώ η Σελήνη, ο Eros και ο Πλούτωνας αντιδρούν σε τέτοιου είδους περιορισμούς. Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι αργότερα στο γάμο τους, όταν οι καταθλιπτικές και υστερικές κρίσεις της Vivien χειροτέρεψαν, ο Lawrence υπέμενε το μένος της (Σελήνη/Eros/Πλούτωνας) στωικά και ακλόνητα και μερικές φορές απόμακρα (Κρόνος).
Καθώς ο Eros του ενός σχηματίζει τρίγωνο με τον Eros του άλλου, και μάλιστα σε ζώδια του νερού, ήταν έντονη και αμοιβαία η ανάγκη τους να ενωθούν και να μεταμορφωθούν σε μια έντονα ερωτική και απαγορευμένη σχέση. Η ανάγκη αυτή ήταν – όπως και το στοιχείο του νερού – απεριόριστη. Αυτή η εξυψωτική έκφραση ήταν εμφανής και επί σκηνής, και ακόμα περισσότερο στους ρόλους που υποδυόταν. Η συνύπαρξή τους και μόνο, αναζωπύρωνε το πάθος τους, και ενδυνάμωνε την αίσθηση της δημιουργικότητάς τους. Η σχέση τους συνεχίστηκε έως ότου παντρευτήκανε στις 31 Αυγούστου 1940. Για μια περίοδο, η ερωτική φύση της σχέσης έφερε πάθος, νόημα και αγάπη στη ζωή τους. Το πέρασμα όμως από ένα ειδύλλιο του πέμπτου οίκου, σε μία δέσμευση του εβδόμου, είχε το τίμημά του.
Ο Eros της Vivien είναι σε τρίγωνο με τον Άρη της, αντίθεση με τον ωροσκόπο της στον Ταύρο και ημι-εξάγωνο με τον κυβερνήτη του ωροσκοπίου της, Αφροδίτη. Είχε επίσης ένα ανοιχτό Τ τετράγωνο ανάμεσα στον ωροσκόπο – Ήλιο/Eros – Σελήνη το οποίο δυσκόλευε αρκετά τα πράγματα στο τομέα της αναζήτησης του Εαυτού μέσα από τη σχέση. Η μάσκα η οποία φορούσε (ωροσκόπος), το άτομο το οποίο πραγματικά ήταν (Ήλιος/Eros) και αυτό που το κοινό της επέβαλε να είναι (Σελήνη), της προκάλεσε σοβαρές συγκρούσεις. Ο Eros της Vivien ταυτίζεται με την αίσθηση της ταυτότητας (σε σύνοδο με τον Ήλιο) αλλά και με την ανάγκη της για συντροφικότητα ώστε μέσα από αυτή να επιβεβαιώσει την ταυτότητά της (σε σύνοδο με την ακμή του έβδομου οίκου). Όντως, οι σχέσεις της ξεκίνησαν από την ηλικία των 19 και συνεχίστηκαν έως την ηλικία των 53 που απεβίωσε. Όταν ρωτήθηκε γιατί διάλεξε τον Jack Merivale για σύντροφό της όταν ο γάμος της με τον Lawrence διαλύθηκε, εκείνη απάντησε: “Χρειάζομαι έναν άντρα στη ζωή μου. Το να είσαι μόνος, είναι ένα τίποτα”.
Στους ρόλους της Vivien που της χάρισαν Όσκαρ, της Scarlet, στο “Όσα παίρνει ο άνεμος” και της Blanch στο “Λεωφορείο, ο Πόθος”, ο Ήλιος/Eros στο Σκορπιό εκτοξεύτηκαν και συμμορφώθηκαν με τη ψυχική διάθεση των κινηματογραφικών χαρακτήρων της. Ταυτιζόταν βαθιά και ολοκληρωτικά με κάθε ρόλο που έπαιζε, με αποτέλεσμα να χρειάζεται μεγάλες περιόδους προκειμένου να επιστρέψει ξανά στον πραγματικό της εαυτό μετά το τέλος των γυρισμάτων. Καθώς ο χρόνος περνούσε, υπέφερε από αυξανόμενες και ακραίες κρίσεις διέγερσης και υπερ-αισιοδοξίας, και εν συνεχεία από ολέθρια κατάθλιψη. Τότε ήταν που άρχισε να πίνει υπερβολικά.
Στο σύνθετο χάρτη, υπάρχει ένα Τ τετράγωνο ανάμεσα στον Ήλιο – Σελήνη – Χείρων και ένας σταυρός ανάμεσα στον Eros/Ουρανό σε αντίθεση με τον Ποσειδώνα/Αφροδίτη, σε τετράγωνο με το Δία ο οποίος βρίσκεται σε αντίθεση με τον Άρη. Το αναπάντεχο του τρόπου με τον οποίο συναντήθηκαν, και τα ακραία και έντονα συναισθήματα τα οποία δραστικά άλλαξαν τις ζωές τους (Eros/Ουρανός), όλα αυτά από τα οποία παραιτήθηκαν, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών τους από τους προηγούμενους γάμους τους (Ποσειδώνας/Αφροδίτη) και η εκτυφλωτική λάμψη της ένωσης τους (Άρης αντίθεση Δίας), αντανακλώνται σε αυτό τον τεράστιο, δραματικό σταυρό. Ο Douglas Fairbanks Jr. είπε για αυτούς: “Το ειδύλλιο τους εξελίχθηκε σε μία απίστευτα φλογερή ένταση… ένα σωστό ρομάντζο!”
Μαζί, έφτασαν στο απόγειο του σεβασμού και του θαυμασμού στην καριέρα τους, αν και το πρόβλημα αλκοολισμού της Vivien, η μανιοκατάθλιψή της, η ασθένεια της (υπέφερε από φυματίωση) και οι φοβερές συναισθηματικές ανάγκες της, εξάντλησαν τον Lawrence καθώς δεν έβρισκε την ηρεμία που τόσο αποζητούσε και το χρόνο να ασχοληθεί με τα δικά του ενδιαφέροντα. Ήθελε να απομονώνεται (Eros σε σύνοδο με Κρόνο, στους Ιχθείς στον ενδέκατο οίκο, Ήλιος, Ερμής, Αφροδίτη στο δωδέκατο οίκο) και εκείνη ήθελε να είναι κοινωνικά ενεργή και στο επίκεντρο (Eros/Ήλιος σε σύνοδο με την ακμή του έβδομου οίκου, Ερμής στο Τοξότη στον έβδομο οίκο, Αφροδίτη στο Ζυγό σε τρίγωνο με τη Σελήνη του δέκατου οίκου).
Αυτό που ο Eros τους δημιούργησε, χρειάστηκε να περάσουν 25 χρόνια για να ξεθωριάσει. Η ίδια η σχέση, φαίνεται να ήταν βαθιά μεταμορφωτική και για τους δύο, ταξιδεύοντάς τους στα ύψη της δημιουργικότητας και στα άκρα των έντονων συναισθημάτων. Τελικά, πήραν διαζύγιο το 1960, όταν ο Κρόνος από διέλευση ήταν σε σύνοδο με τον Eros του σύνθετου χάρτη τους (σχηματίζοντας ταυτόχρονα εξάγωνο με τον γενέθλιο Eros και των δυο). Η Vivien απεβίωσε 6 χρόνια αργότερα, κατόπιν έξαρσης της φυματίωσης η οποία προκλήθηκε από το κάπνισμα και το αλκοόλ. Ο Sir Lawrence, ο οποίος την ίδια περίοδο νοσηλευόταν λόγω καρκίνου, γύρισε κοντά της για να θρηνήσει το θάνατό της. Συνέχισε την ηθοποιία έως το θάνατό του, το 1989.
Επίλογος…
και τα πιο όμορφα λόγια που ήθελα να σου πω…ακόμη δεν τα έχω πει…”
— Nazim Hikmet 1945
Ο Eros λειτουργεί περισσότερο ολοκληρωμένα μέσω μαγικών συναντήσεων, ξαφνικών και συχνά συναρπαστικών ερωτικών επαφών, δημιουργικών σχεδίων και ποιητικής έκφρασης. Οι εμπειρίες αυτές ανοίγουν μπροστά μας έναν κόσμο πάθους, μας γεννούν την επιθυμία να σχετιστούμε έντονα με τους γύρω μας, δίνοντας ένα νόημα στη ζωή μας που όμοιό του τίποτα άλλο δε μπορεί να δώσει. Ξαφνικά, σχεδόν δια μαγείας, τα νοήματα γίνονται πιο μεστά, τα χρώματα πιο πλούσια, αρχέτυπες εικόνες ξεπροβάλλουν και τα όνειρα μετατρέπονται σε πραγματικότητα. Ο σύνδεσμός μας με το θεϊκό, με την επιθυμία να ζούμε ολοκληρωτικά χωρίς φόβο και επιφυλακτικότητα, ζωντανεύει και παραλληλίζεται μόνο με άλλα μαγευτικά γεγονότα, όπως η γέννηση ή ακόμα και ο θάνατος. Τέτοια είναι η φύση της ερωτικής αγάπης.
Συμπεριλαμβάνοντας τον Eros στο γενέθλιο χάρτη, τη συναστρία και το σύνθετο ωροσκόπιο, και παρακολουθώντας τις θέσεις του από διέλευση και πρόοδο, μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα μάθουμε περισσότερα για την έμφυτη ερωτική φύση μας. Το να αγνοούμε αυτή τη θεότητα, ακόμα και άθελά μας, είναι σαν να αγνοούμε ένα κομμάτι από την ίδια μας την καρδιά.
Βιβλιογραφία
- George, Demetra & Bloch, Douglas, Asteroid Goddesses, ACS Publications, San Diego, CA May 1986
- Falconer, Kim, Asteroid 433 Eros: The Astrology of Love, unpublished manuscript, June 1999. Web site data Eros in the Signs
- Moore, Thomas The Planets Within: The Astrological Psychology of Marsilio Ficino, Lindisfarne Press, Great Barrington, MA 1990 p. 112-113
- Sasportas, Howard The Twelve Houses: An Astrological Guide to Life’s Possibilities The
Aquarian Press Wellingborough, Northhamptonshire England 1985 p.39 Now HarperCollins LTD, Hammersmith, London - Marin, Peter The fury of Eros Harper’s Magazine 02/94 v288:n1725. p 30(2)
- Sappho, Poetarium Lesbiorum Fragmenta, Fragment 130 Oxford Press, England 1955
Translated by D. W. Myatt Retrieved Aug 2000 from http://www.geocities.com/Athens/Aegean/4979 - The Essence of Vivian Leigh, Retrieved April 2001 from About.com:
- Composite is constructed on the midpoint method, using midpoints for Asc.and MC as well as planets and points.
- All charts CALCULATED by Matrix Software, Winstar Plus Astrology Software for Windows version 2, Matrix Software Inc. Big Rapids, MI 1998
- All birth data is obtained from: Internationales Horoskope-Lexikon, from Greene, Liz The Astrological Neptune and the Quest for Redemption, Samuel Weiser Inc. York Beach, Maine 1996 pp 208, 210,211
Διαβάστε επίσης: Αστεροειδής 433 Έρως: Η Αστρολογία του Έρωτα (1)
Συγγραφέας: Kim Falconer
Πρωτότυπος τίτλος: Asteroid 433 Eros: The Astrology of Love
Πηγή: The Astrology of Eros
To κείμενο παραχωρήθηκε ειδικά για το myHoroscope από την συγγραφέα και αστρολόγο, Kim Falconer