Κάπου εκεί στην εφηβεία, σε μια εποχή που το σερφάρισμα στο διαδίκτυο ήταν επιστημονική φαντασία, το βίντεο έσωζε την ανία των σχολικών καλοκαιριών. Ένα τέτοιο βαρετό καλοκαίρι ξεκίνησα να δω ταινίες του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ταινίες που στην πρώτη τους προβολή ήμουν τόσο μικρή που κοιμόμουν στις πάνινες καρέκλες του θερινού κινηματογράφου. Έτσι, η πρώτη ταινία του που είδα με τα μάτια ανοιχτά, ήταν «Ο ελαφοκυνηγός» (Deer Hunder).
Δεν ξέρω αν έφταιγε η εξαιρετική του ερμηνεία ή αν συνέπεσε στην εποχή που ηλικιακά, για πρώτη φορά έδειχνα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την υποκριτική δεινότητα των ηθοποιών, αλλά από εκείνη την μέρα και για αρκετά χρόνια, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο ήταν το εφηβικό μου είδωλο. Το ένα και μοναδικό που είχα ποτέ. Ούτε τραγουδιστές… Ούτε νεαροί πρωταγωνιστές, ούτε συγκροτήματα… Ούτε τίποτα! Ρόμπερτ Ντε Νίρο και ξερό ψωμί! Αφίσες… Βιντεοκασέτες… Περιοδικά… Βιογραφίες και κάθε τιμαλφή που αποδεικνύει την απόλυτη αφοσίωση ενός εφήβου στο ίνδαλμά του.
Σήμερα, πολλά χρόνια μετά, γύρισα πίσω στον πρώτο μου «έρωτα», για να διαπιστώσω ότι ήταν ένας, αλλά Λέων! Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο γεννήθηκε στις 17 Αυγούστου του 1943 στην Ν . Υόρκη, στις τρεις τα ξημερώματα. Η μητέρα του ποιήτρια και ο πατέρας του ζωγράφος, χώρισαν όταν ακόμα ο μικρός Μπόμπι (όπως τον αποκαλούν οι φίλοι του) ήταν μόλις δυο χρονών.
Στα 16 του εγκατέλειψε το καλλιτεχνικό σχολείο στο οποίο φοιτούσε, για να ασχοληθεί αποκλειστικά με το θέατρο και ξεκίνησε τις περιοδείες με πειραματικούς θιάσους. Έπασχε ήδη από κατάθλιψη και προκαλούσε σοβαρές ανησυχίες στους γονείς του, λόγω της έντονης εμπλοκής του με συμμορίες εφήβων Ιταλικής καταγωγής στην κακόφημη περιοχή της μικρής Ιταλίας, στην Ν. Υόρκη της δεκαετίας του 60ʼ.
Σήμερα, μετά από πολλά χρόνια σκληρής δουλειάς, τρεις γάμους (οι δύο με την ίδια γυναίκα) και πέντε παιδιά, με ασφάλεια μπορούμε να πούμε ότι ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο είχε την τύχη να δρέψει πολλούς από τους καρπούς που δικαιούται. Μέχρι τώρα, μετράει 8 υποψηφιότητες και δυο Όσκαρ, πρώτου και δεύτερου αντρικού ρόλου αντίστοιχα, ενώ τον Ιανουάριο του 2011 του απονεμήθηκε τιμητικά, για την συνολική προσφορά του στον κινηματογράφο, ένα βραβείο χρυσής σφαίρας.
Ένα Λιοντάρι με ωροσκόπο στον Καρκίνο και Σελήνη στους Ιχθείς. Μπόλικο νερό για την φωτιά του, κάτι που τελικά μεταφέρεται στο μοναδικά εκφραστικό, μαγνητικό και ιδιαίτερο βλέμμα του, μέσα από το τρίγωνο της Σελήνης του (ο κυβερνήτης του ωροσκόπου του που πάει στους Ιχθείς) με τον ωροσκόπο στον Καρκίνο.
Προσπαθώντας να μπω στην θέση του αναγνώστη που διαβάζει, αναλογίζομαι τι θα ήταν αυτό που θα ήθελα να αντιστοιχίσω στο χάρτη του, ως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του σημαντικού αυτού ηθοποιού. Αυτό λοιπόν για το οποίο ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο είναι περισσότερο από όλα γνωστός, είναι η ικανότητά του να μεταλλάσσεται και να ταυτίζεται απόλυτα με τον ψυχισμό των ηρώων που υποδύεται. Που το βλέπουμε αυτό το υποκριτικό χάρισμα στον χάρτη του;
Λοιπόν, μιλάμε για έναν καλλιτέχνη που το ηλιακό του ζώδιο είναι ο Λέοντας, το φυσικό ζώδιο της αυτοέκφρασης, της δημιουργίας και της προβολής. Αυτό από μόνο του μας δίνει ένα από τα καλύτερα δεδομένα ως προϋπόθεση να χτίσουμε το προφίλ ενός καλλιτέχνη, αλλά δεν θα μας σφραγίζει το βάθος και την ποιότητα του Ντε Νίρο. Η ψυχική ευαισθησία και ο βαθμός της ενσυναίσθησης που πρέπει να διαθέτει ένας ηθοποιός για να μπορεί να εμβαθύνει στον χαρακτήρα του ρόλου του, είναι χαρίσματα που η Σελήνη στους Ιχθείς και στον 9ο οίκο της ανώτερης φιλοσοφίας, του τα δίνει απλόχερα. Καθοριστικό ρόλο έρχεται να παίξει και ο συναισθηματικός Καρκίνος, ζώδιο του ωροσκόπου του.
Και πάλι όμως, δεν θα έφταναν αυτά τα στοιχεία, γιατί ακόμα και η συναισθηματική προσέγγιση δεν θα αρκούσε χωρίς μια ισχυρά αναλυτική σκέψη. Τόσο η παρουσία του Ερμή όσο και της Αφροδίτης (κυβερνήτες 4ου), σε σύνοδο μεταξύ τους, στην αναλυτική Παρθένο και στον διανοητικό 3ο του οίκο, αλλά σε εξάγωνο με τον ωροσκόπο του, δεν μας αφήνει περιθώριο αμφιβολιών για τον σπουδαίο ρόλο της νόησης και της επικοινωνίας στην ζωή του Ρόμπερτ. Το εξάγωνο του Κρόνου με τον κυβερνήτη του 3ου (Ήλιο) μας μιλά για σοβαρή σκέψη και ενδιαφέρον για επικοινωνία και απόκτηση γνώσης μέσα από την αλληλεπίδραση με τους άλλους (Κρόνος κυβερνήτης 7ου).
Η θέση της συνόδου Ερμή/Αφροδίτης (και οι δύο κυβερνήτες του 4ου!) απέναντι από την Σελήνη του (φυσικός κυβερνήτης 4ου) θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι αναμενόμενη. Δύσκολο να έχει μητέρα (Σελήνη) ποιήτρια και να μην επηρεαστεί από εκείνη ο άξονας 3ου/9ου, η σκέψη, η μόρφωση και η φιλοσοφία του.
Η ίδια αντίθεση μας δείχνει τα δύσκολα σχολικά του χρόνια και την εγκατάλειψη των σπουδών του, πολύ νωρίς, στα 16 του. Ο κυβερνήτης του 3ου του (Ήλιος) σε τετράγωνο με τον Άρη.
Φανερή και η όψη των προβλημάτων του με τον πατέρα (Ήλιος), ενώ ο Άρης ως συγκυβερνήτης του 10ου σχετίζεται και πάλι με την πατρική φιγούρα. Φαίνεται πως υπήρχαν νοητικές και λεκτικές διαμάχες μεταξύ τους. Η Σελήνη δείχνει να είναι ισχυρή γιατί δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Ρόμπερτ από τα 2 του χρόνια έζησε μόνο με την μητέρα του.
Αν αναλογιστούμε ότι ο Ερμής κυβερνά τον 12ο οίκο της ψυχικής απόσυρσης\αυτοβύθισης και η Αφροδίτη τον 11ο των φιλιών και των ονείρων (όπως αναφέρεται πιο πάνω, οι φίλοι και οι συμμορίες ήταν ένα σοβαρό θέμα στην εφηβεία του) αλλά είναι και συγκυβερνήτης του εμπεριεχόμενου 4ου οίκου της οικογένειας. Είναι προφανές ότι η διάλυση της οικογένειάς του και οι εκκεντρικοί χαρακτήρες των γωνιών του, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για τον ψυχισμό του. Όμως, πως αλλιώς αποκτάς ενσυναίσθηση αν το μέτρο του πόνου δεν ξεκινά παίρνοντας τα μέτρα της δικής σου ψυχής;
Ως μοναχοπαίδι και μην έχοντας κάποιον ηλικιακά κοντινό, ώστε να μοιραστούν οι οικογενειακές δυνάμεις, ο νεαρός Ρόμπερτ επένδυσε στις φιλίες του με τον τρόπο που επενδύουν τα μοναχοπαίδια. Αφοσιωμένα! Παρακάτω θα δούμε σε πόσο καλό του βγήκε αυτό, στην ανέλπιστη συνέχεια της ζωής του.
Επιστρέφοντας στον 5ο της δημιουργίας, εκεί που βλέπουμε πως εκφράζεται το προϊόν του ταλέντου του και πως φτάνει σε εμάς, βρίσκουμε την ακμή στον Σκορπιό. Ο κυβερνήτης του 5ου (Πλούτωνας) πάει στον 2ο και στον Λέοντα, φυσικό ζώδιο του 5ου και σχηματίζει ένα στενό εξάγωνο με τον Ουρανό από τον 11ο. Δεν είναι να απορεί κανείς πως ένας άντρας που δεν είναι αντικειμενικά ωραίος, υπήρξε και εξακολουθεί να είναι γοητευτικός, ασκώντας έναν «υποδόριο» μαγνητισμό, διευρυμένο από την δυναμική σύνοδο με τον Δία.
Με κυβερνήτη του 5ου τον Πλούτωνα, οι χαρακτήρες που ενσάρκωσε, ιδιαίτερα στην πρώτη περίοδο της καριέρας του, επιβάλλονται με ένα αισθαντικό εκτόπισμα μιας αδιευκρίνιστης αύρας που η δύναμη της ώσης της μπορούσε να διαπερνά το πανί της μεγάλης οθόνης, τα μάτια των θεατών και την ψυχή τους. Από την άλλη, ο Σκορπιός και ο Πλούτωνας σχετίζονται με τους μαφιόζικους ρόλους που τον καθιέρωσαν.
Τα εκφραστικά βλέμματα του Ρόμπερτ Ντε Νίρο έχουν «γράψει» στην ιστορία του κινηματογράφου και από το στόμα του έχει ειπωθεί η πιο διάσημη ατάκα: “you talking to me?” στην ταινία «Taxi Driver» (1976) όπου ως Travis, ένας παρανοϊκός ταξιτζής, ερμηνεύει έναν αξέχαστο μονόλογο, κάνοντας πρόβα θανάτου στον καθρέπτη.
Έχοντας δει τα πνευματικά και ψυχικά του όπλα για την κατάκτηση αυτού που ονομάζουμε ταλέντο, πάμε να δούμε που φαίνεται ότι αυτό το ταλέντο θα τον έκανε στην πορεία τόσο διάσημο! Έχουμε πει αρκετές φορές ότι η κοινωνική προβολή σε έναν χάρτη, ανιχνεύεται αξιολογώντας την κατάσταση του 10ου οίκου και του κυβερνήτη του, όπως και των πλανητών που είναι τοποθετημένοι μέσα σε αυτόν ή κοντά στην ακμή του, Ζενίθ.
Στην περίπτωση του Ντε Νίρο ο κυβερνήτης του ωροσκόπου του είναι σε σχετικά κοντινή απόσταση από το Ζενίθ, αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Αν παρατηρήσετε καλύτερα τον άξονα 10ου/4ου θα δείτε τους εμπεριεχόμενους Κριό/Ζυγό αντίστοιχα, γεγονός που σχετίζεται με την έντονη επιρροή των γονιών του στην καριέρα του. Το Ζενίθ στους Ιχθείς δείχνει την απόλυτα καλλιτεχνική του κατεύθυνση στη ζωή και η θέση του Ποσειδώνα στον 4ο τις οικογενειακές βάσεις που τον ώθησαν προς τα εκεί.
Ο συγκυβερνήτης του 10ου είναι ο Άρης (γενναιόδωρη θέση του Κριού στον 10ο, έστω και σαν εμπεριεχόμενος) και είναι σε ασύμβατο τρίγωνο με τον κυβερνήτη του 10ου Ποσειδώνα. Όλη η δυναμική της καριέρας του είναι πλήρως συντονισμένη, ορμητική (Άρης) και εμπνευσμένη (Ποσειδώνας στον Ζυγό), στραμμένη προς ένα προσωπικό ύφος καλλιτεχνικού οράματος (Άρης 11ου ) με πείσμα και υπομονή (Άρης Ταύρου) και μάλιστα σε τρίγωνο με κυβερνήτη 4ου αλλά και 11ου (Αφροδίτη). Είναι φανερό ότι οι ελπίδες και τα όνειρά του (11ος) για επαγγελματική καταξίωση (10ος) είχαν μια δυνατή γενέθλια εύνοια.
Πριν προχωρήσουμε σε περισσότερες λεπτομέρειες, ας μείνουμε λίγο στον σπουδαίο για τον Ρόμπερτ 11ο οίκο του. Για όσους διαβάζουν αυτό το άρθρο και δεν τυχαίνει να είναι από τους θερμούς θαυμαστές του Ντε Νίρο ώστε να έχουν παρακολουθήσει όλη την γκάμα των πολύ διαφορετικών ρόλων που έχει ενσαρκώσει, στο θυμικό τους είναι συνυφασμένος με γκανγκστερικές ταινίες και ρόλους Ιταλών μαφιόζων και συμμοριτών. Δεν σας αδικώ κι ας μου αδικείτε το εφηβικό μου ίνδαλμα.
Καταρχάς είναι κάτι λογικό, αφού από τις πρώτες ταινίες που έκαναν παγκοσμίως διάσημο τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο ήταν «The Godfather: Part II» (ο νονός 1974) όπου ενσάρκωνε τον ρόλο του Vito Corleone, αρχηγού της μαφίας. Μια ταινία 6 όσκαρ και με σκηνοθέτη τον Κόπολα, δεν είναι δύσκολο να καθορίσει και να στιγματίσει τον νεαρό τότε Ντε Νίρο. Στη συνέχεια, ακολούθησαν πράγματι και αρκετές άλλες ταινίες του είδους, όπως το «Κάποτε στην Αμερική», «Τα καλά παιδιά», «Καζίνο» και μερικές ακόμα. Ο Ρόμπερτ, διάλεξε πολλές φορές να παίξει τον Ιταλό (χώρα καταγωγής του) και ο συντριπτικά μεγαλύτερος αριθμός σκηνοθετών που συνεργάστηκε μαζί τους, ήταν Ιταλοί. Αυτό, είναι κάτι που μπορούμε να το δούμε και στον χάρτη του.
Σε πολύ νεαρή ακόμα ηλικία, είχε φίλους καλλιτέχνες και σημαντικούς σκηνοθέτες που αργότερα έγραψαν ιστορία, όπως ο Μπράιαν Ντε Πάλμα. Στην γειτονιά της μικρής Ιταλίας στην Ν. Υόρκη η φουρνιά των καλλιτεχνών που ανδρώθηκαν την δεκαετία του 50 και 60, βίωσαν την ρατσιστική αντιμετώπιση της καταγωγής τους και συσπειρώθηκαν υποστηρίζοντας ο ένας τον άλλο. Αν παρατηρήσετε που πάει ο συγκυβερνήτης του 10ου οίκου του Ρόμπερτ, θα δείτε ότι βρίσκεται στον 11ο των ελπίδων, των ονείρων και των φιλιών. Βλέπετε πόσο βαθιά ανάμιξη είχαν οι φίλοι του στη ζωή του; Βλέπετε τον Κυβερνήτη του 10ου (Ποσειδώνα), πως πάει στον 4ο που σχετίζεται με την καταγωγή και την πατρίδα;
Οι Ιταλικής καταγωγής καλλιτέχνες της γενιάς του και όχι μόνο, είχαν μέσα τους έναν κρυφό θαυμασμό για την ακραία δράση της μαφίας, μία αντιδραστική στάση που τους οδηγούσε σε μιμητικές συμπεριφορές οργανωμένων συμμοριών. Ο Ντε Νίρο, ο Αλ Πατσίνο, ο Ντε πάλμα, ο Σκορτσέζε, ο Κόπολα και άλλοι καλλιτέχνες της γενιάς τους, δεν επέλεξαν τυχαία να παίξουν, να γράψουν και να σκηνοθετήσουν ταινίες γύρω από αυτή την θεματολογία.
Οι φιλίες, οι κοινωνικές επαφές, ακόμα και οι συμμορίες, αποτέλεσαν για τον Ντε Νίρο ένα γερό χαρτί για το μέλλον της καριέρας του. Ο Ουρανός από τον 11ο (των ομάδων) σε τετράγωνο με την Σελήνη στον 9ο (νομικές υποθέσεις) φαίνεται να ταιριάζουν με τα μπλεξίματα που είχε με τις αρχές ο νεαρός ακόμα Μπόμπι.
Παρατηρήστε τον φυσικό κυβερνήτη του 11ου (Ουρανό) πως τοποθετείται στον οίκο της κυριαρχίας του και θυμηθείτε το εξάγωνο με τον κυβερνήτη του 5ου οίκου του (Πλούτωνα) αλλά και με τον κυβερνήτη του 6ου (Δία), όλα στον 2ο των κεκτημένων αξιών και κατ’ επέκταση των οικονομικών. Μην ξεχνάμε και το τρίγωνο του Άρη με την Αφροδίτη που τονίζουν πολλαπλά την εμπλοκή φιλίας / καριέρας / στόχων / κοινών οραμάτων.
Ο Ντε Νίρο δούλεψε με φίλους, έκανε φίλους δουλεύοντας και με το να ανήκει σε ομάδες καλλιτεχνών που είχαν εμπνευσμένο όραμα, έγινε ένας από τους πιο καλούς επενδυτές στον τομέα της τέχνης, κερδίζοντας αρκετά χρήματα. Είναι γνωστό ότι με τον πολύ καλό του φίλο Σον Πεν, ανήκουν στα ιδρυτικά στελέχη και έχουν από κοινού επενδύσει στα κινηματογραφικά στούντιο TriBeCa Productions, στο ιδιαίτερα δημοφιλές TriBeCa Film Festival καθώς και στα εστιατόρια TriBeCa Grill, Nobu και Layla. Η παραγωγή ανεξάρτητων κινηματογραφικών ταινιών, η στήριξη νεαρών ταλαντούχων καλλιτεχνών και κάθε είδους πρωτοποριακό ρίσκο, ταιριάζει στην έμμεση εμπλοκή του 11ου με τον 2ο και τον Λέοντα στην ακμή του.
Αναμενόμενες κινήσεις για έναν τόσο έντονο 2ο οίκο, με Ήλιο, Πλούτωνα, Δία και Β.Δεσμό. Η σύνοδος του Πλούτωνα\Δίαδε, σε συνδυασμό με το εξάγωνο του Ουρανού που κυβερνά 8ο και 9ο μιλά για μεγάλα κέρδη, αλλά το τετράγωνο του Άρη από τον 11ο προς τον Ήλιο, κυβερνήτη 2ου και 3ου μας ειδοποιεί και για γενέθλια προδιάθεση σε απώλειες λόγω παρορμητικών αποφάσεων.
Στον 2ο οίκο όμως, βλέπουμε και γενικότερα τις αξίες μας. Παρά το γεγονός της αντιπαλότητας με τον πατέρα του που προκύπτει από την σχέση Άρη/Ήλιου, ταυτόχρονα το εξάγωνο Κρόνου/Ήλιου μας λέει ότι ο πατέρας του Ρόμπερτ, είχε μια ισχυρή επίδραση στο θέμα των πάγιων αξιών του στην ζωή. Η σταθερή ποιότητα του 2ου και οι φύση των πλανητών, περιγράφουν έναν άνθρωπο που έχει αρκετό εγωισμό και δογματική ισχυρογνωμοσύνη για ότι θεωρεί αξία του στη ζωή, γεγονός που βοηθιέται από τον πατροπαράδοτο Καρκίνο στον ωροσκόπο.
Καθώς φαίνεται να έχουμε ξετυλίξει αρκετό κομμάτι του χάρτη του χαρισματικού αυτού ηθοποιού, ας επιστρέψουμε σε έναν νευραλγικό σχηματισμό του ωροσκοπίου του, που προηγουμένως περάσαμε από αυτόν αποσπασματικά, για λόγους συνοχής. Αν δείτε τον χάρτη προσεχτικά, θα διαπιστώσετε ότι ο Κρόνος αποτελεί την κορυφή ενός ταυ-τετραγώνου με οριακές αλλά αποδεχτές αποστάσεις που συμπαρασύρει στην δύνη του τους κυβερνήτες του 4ου (Ερμή/Αφροδίτη ο Ερμής κυβερνήτης και του 12ου) αλλά και του κυβερνήτη του 10ου που βρίσκεται μέσα στον 4ο, τον Ποσειδώνα.
Στο άλλο άκρο της αντίθεσης του Ταυ, η Σελήνη (κυβερνήτης ωροσκόπου). Μα πόσες φορές ακόμα θα μας δείξει ο χάρτης την γενέθλια δύναμη της εμπλοκής των γωνιακών κυβερνητών του; Ο άξονας 10ου/4ου εκτός από την οικογένεια, καθορίζει και την καριέρα.
Ο Κρόνος στον 12ο, ως κορυφή αυτού του ταυ, μας μιλά για την εσωτερική μοναξιά που βίωσε αυτός ο καλλιτέχνης, απόρροια της συναισθηματικής μόνωσης μέσα στην οικογένεια και μια προδιάθεση για κατάθλιψη που τον έστειλε στο ντιβάνι του ψυχοθεραπευτή, μόλις 18 χρονών. Η ίδια όψη, τον κάνει έναν άνθρωπο σκληρά εργαζόμενο και σοβαρά διακείμενο απέναντι στις επαγγελματικές του υποχρεώσεις. Από την άλλη, ευθύνεται και για τους ατυχείς του γάμους.
Το θέμα των γάμων του είναι επίσης ένα θέμα από μόνο του. Για κάποιο λόγο ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο έκανε γάμους, παιδιά αλλά και απλές περιστασιακές σχέσεις με έγχρωμες γυναίκες, κάτι που δεν θα ήταν καθόλου παράξενο για έναν Αμερικανό, αν οι προτιμήσεις του δεν άγγιζαν τα όρια της εμμονής. Αν ρίξουμε μια ματιά στο χάρτη του και προσπαθήσουμε να το αποκωδικοποιήσουμε αυτό, θα πρέπει να δούμε προσεχτικά την Σελήνη του, που σε έναν αντρικό χάρτη μας πληροφορεί για το είδος των γυναικών στη ζωή του.
Η Σελήνη του Ντε Νίρο είναι στον 9ο των ξένων χωρών αλλά και της μακρινής καταγωγής όπως επίσης και της διαφορετικής πολιτιστικής κουλτούρας. Ο κυβερνήτης του 9ου είναι ο Ουρανός που από μόνος του σχετίζεται με την ανάγκη της διαφορετικότητας, του εκκεντρικού και ότι είναι κόντρα από το αναμενόμενο, σε θέση κυριαρχίας στον 11ο και σε τετράγωνο με την Σελήνη, ενισχύοντας τον σχηματισμό της γενέθλιας εκκεντρικής έλξης και επιλογής.
Άλλωστε ο Ουρανός κυβερνά και τον 8ο οίκο της σεξουαλικότητας και είναι σε εξάγωνο με τον Πλούτωνα, κυβερνήτη του 5ου των ερώτων στον 2ο της λαγνείας και των σωματικών απολαύσεων. Δεν είναι τυχαίο που ο ηθοποιός είχε μπλεξίματα με τις αρχές της Γαλλίας (εξωτερικό – 9ος) όταν κατηγορήθηκε για ανάμιξή του σε κύκλωμα παράνομων γυναικών. Ο Ντε Νίρο έφυγε από την χώρα δηλώνοντας ενοχλημένος ότι δεν θα επιστρέψει ποτέ! Ο Αμερικανικός τύπος έχει ασχοληθεί συχνά με αυτή την εκκεντρική πλευρά του ηθοποιού, αλλά εδώ ισχύει το περί ορέξεως, ουδείς λόγος. Υπάρχουν ένα-δυο πράγματα, στα οποία ο θεός δεν κάνει κρίση.
Ας γυρίσουμε όμως στην καλλιτεχνική του πλευρά και ας ρίξουμε μια ματιά στον χάρτη της χρονιάς που οι πλανητικές συμπτώσεις διελεύσεων ευνοούσαν την καθιέρωσή του ως χαρισματικό ηθοποιό και τον κάνουν νικητή του βραβείου Όσκαρ β αντρικού ρόλου. 1974 στο «The Godfather: Part II».
Στον χάρτη αυτό, μπορείτε να δείτε τις τάσεις της χρονιάς εκείνης σε σχέση με τον γενέθλιο του Ηθοποιού. Με μία ματιά μπορείτε να δείτε ότι ο Ποσειδώνας, βρίσκεται στον 5ο οίκο (καλλιτεχνική δημιουργία – έκφραση – δρώμενα) του ηθοποιού πραγματοποιώντας μοναδικά τρίγωνα με τον γενέθλιο Πλούτωνα (κυβερνήτη 5ου) αλλά και με τον Δία (κυβερνήτη 6ου). Ήταν πράγματι μια μοναδικά εμπνευσμένη χρονιά που η καλλιτεχνική του δράση απογειωνόταν υπό την επιρροή του Ποσειδώνα που στον χάρτη του κυβερνά τον 10ο της καριέρας, αλλά είναι και ο κυβερνήτης του κινηματογράφου.
Την ίδια χρονιά ο Δίας διεύρυνε την φήμη του πέρα από τα σύνορα της χώρας του (Δίας στον 9ο) και κάνοντας σύνοδο με την Σελήνη του (κυβερνήτη ωροσκόπου), σφράγιζε μια χρονιά εύνοιας και προσωπικής προβολής. Μέσα στην ίδια χρονιά, ο Δίας έκανε σύνοδο με το Ζενίθ του και εξάγωνο με τον συγκυβερνήτη του 10ου της καριέρας (Άρη στον Ταύρο).
Να μια εξαιρετική απόδειξη ότι ο Κρόνος δεν έρχεται στην ζωή μας πάντα για να μας περιορίσει, αλλά πολλές φορές, έρχεται να εδραιώσει και να κάνει τα επιτεύγματά μας να αντέχουν στον χρόνο! Δείτε τον Κρόνο εκείνης της χρονιάς στον ωροσκόπο του Ντε Νίρο να τονίζει το γενέθλιο τρίγωνο Σελήνης μαζί με την συντονισμένη επιρροή του Δία. Ο Κρόνος σε τροχιά διπλού εξαγώνου με τους κυβερνήτες του 4ου οίκου.
Ποτέ δεν έρχεται στην ζωή μας κάποια σημαντική αλλαγή χωρίς την συμμετοχή γωνιακών οίκων ή κυβερνητών τους. Για την χρονιά του 1974 ο άξονας 10ου/4ου στον χάρτη του ηθοποιού, ήταν σημαντικά ενεργοποιημένος, με ευεργετικό τρόπο.
Ο τράνζιτ Πλούτωναςμέσα στον 4ο, πραγματοποιούσε εξάγωνο με τον κυβερνήτη του 5ου οίκου του (Πλούτωνα) βάζοντας κυριολεκτικά φωτιά μεταλλάσσοντας την καλλιτεχνική του έκφραση σε κάτι μαγικά μαγνητικό, ενώ το ίδιο διάστημα ήταν σε τροχιά τριγώνου με τον Ουρανό στον 11ο των στόχων και των ελπίδων\ονείρων και των φίλων μας στη ζωή.
Ο γενέθλιος Ουρανός του κυβερνά 8ο και 9ο, έτσι το τρίγωνο μέσα από τον γωνιακό του 4ο δείχνει πως εκείνη η περίοδος της ζωής του είχε να του ανοίξει πολλούς καινούργιους δρόμους σε βαθιά εσωτερικό επίπεδο (4ος\8ος), αλλά και πρακτικά. Την περίοδο εκείνη ο Ντε Νίρο άσκησε την επιρροή του (Πλούτωνας στον 4ο) όχι μόνο στα σύνορα της χώρας του, αλλά και πέρα από αυτά (9ος). Ταξίδεψε πολύ και λογικά, η αυτοπεποίθηση της καινούργιας πραγματικότητας στην ζωή του, θα άλλαξε πολλά από τα δεδομένα της εσωτερικής του δομής.
Ο τράνζιτ Πλούτωνας σε τρίγωνο με τον Ουρανό στον 11ο, μας μιλά και για την δημιουργία ενός κύκλου φίλων που η σχέση του μαζί τους θα ήταν καταλυτική και μεταλλαχτική (Πλούτωνας).
Στη συνέχεια ο Ντε Νίρο έκανε πολλές επιτυχίες δουλεύοντας σχεδόν με όλους τους συντελεστές εκείνης της ταινίας που τον ανέδειξε. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να πούμε κάτι άλλο, μια και η αναφορά μας σε εκείνη την χρονιά, είναι μόνο για να δούμε πως δουλεύουν οι διελεύσεις και πως συνεργάζονται με τις γενέθλιες υποσχέσεις που κυοφορεί ένας χάρτης.
Για το εφηβικό μου είδωλο, αυτόν το τεράστιο ηθοποιό, θα μπορούσα να γράφω γεμίζοντας ατέλειωτες σελίδες με λεπτομέρειες ρόλων και ταινιών, αλλά φοβάμαι ότι θα σας κουράσω. Έτσι, προσπαθώντας να πλησιάσω προς κάποιο τέλος, να πω ότι μέσα στο μυαλό των περισσότερων από εμάς, το τέλειο κινηματογραφικό του ταίρι υπήρξε η Μέριλ Στριπ (άλλο μεγάλο κεφάλαιο) στις δύο εξαιρετικές ταινίες που συμπρωταγωνίστησαν. « Μια αγάπη γεννιέται», το γνωστό με τον Αγγλικό του τίτλο «Falling in Love» (1984) και το «Ο Ελαφοκυνηγός» (Deer Hunder).
Να πούμε ότι η φυσική τους χημεία τους έκανε ένα λαμπερό και ταιριαστό κινηματογραφικό ζευγάρι και ίσως να μην είναι σύμπτωση που η Μέριλ Στριπ είναι Καρκίνος με ωροσκόπο Λέοντα, ενώ εκείνος Λέων με ωροσκόπο Καρκίνο. Η Αφροδίτη της είναι σε σύνοδο με τον Ωροσκόπο του και εξάγωνο με την σύνοδο του Ερμή\Αφροδίτης στον χάρτη του. Η Σελήνη της σε εξάγωνο ακριβείας με την δική του και ο Άρης της σε σύνοδο με τον Ουρανό του στον 11ο οίκο του.
Έτσι, για την ιστορία, ρίξτε μια ματιά στο χάρτη της συναστρίας τους και βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας για τον λόγο που οι δυο τους «έγραψαν» τόσο χαρακτηριστικά στις μνήμες μας από την μεγάλη οθόνη.
Μετά από πολλές υποψηφιότητες, ο Ντε Νίρο πήρε το όσκαρ Αʼ αντρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Raging Bull» (1980) όπου υποδυόταν τον πυγμάχο Τζέικ Λαμότα. Για εκείνο τον ρόλο ο Ντε Νίρο έβαλε 25 κιλά, έμαθε στα αλήθεια μπόξ και πριν τα 25 κιλά φρόντισε να έχει σώμα πυγμάχου. Περνούσε ατέλειωτες ώρες σε προπονήσεις και δικαίωνε τον Κρόνο στην κορυφή του γενέθλιου ταυ-τετραγώνου. Για το μιούζικαλ «New York, New York» έμαθε σαξόφωνο και για την ταινία «Τα ξυπνήματα» περνούσε ατέλειωτες ώρες μελετώντας σε ιδρύματα τους κατατονικούς.
Αυτό έκανε πάντα, για κάθε ρόλο από τους εντελώς διαφορετικούς που ενσάρκωσε στην πορεία της μέχρι τώρα καριέρας του. Από τον κωμικό ρόλο του παπά «μαϊμού» στο «Δεν είμαστε άγγελοι» με συμπρωταγωνιστή του τον Σον Πεν, μέχρι το ρόλο του καλομαθημένου γαιοκτήμονα στις αρχές του αιώνα, στο έπος του Μπερτολούτσι «1900» με συμπρωταγωνιστή του τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ και από την εμπορική ταινιούλα «Meet the Fockers» ή το «Ανάλυσε το» μέχρι τον ύμνο στην ελευθερία, ενάντια στην μισαλλοδοξία των λαών, το “the mission”. Έκανε τα πάντα για να μην περάσει στην συνείδηση του κόσμου μονοδιάστατα συνυφασμένος με τον ρόλο του Ιταλού μαφιόζου.
Έτσι, ανήμερα των γενεθλίων του, εύχομαι στον ελαφοκυνηγό πολλές επιτυχίες ακόμα και βάζω μία άνω τελεία με ένα απόσπασμα της ταινίας που υποδύθηκε έναν από τους πιο ερωτεύσιμους ρόλους του. Τον μετανοημένο αποικιοκράτη Ροντρίγκες που πολεμάει και πεθαίνει για την ελευθερία και τα δικαιώματα των ιθαγενών του Αμαζονίου. Κυβερνήτης 9ου ο Ουρανός στον 11ο του Ντε Νίρο, έδεσαν την προσωπική του ιδεολογία με τον ρόλο του γάντι!