Αν μιλήσουμε για μεγάλους εραστές στην ιστορία, θα ήταν αδιανόητο να μη στραφεί η σκέψη μας, προς την αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του Τζιάκομο Καζανόβα. Οι περιπέτειές του τον έκαναν ξακουστό τον 18ο αιώνα και μέχρι σήμερα, συγγραφείς έχουν αναφερθεί στην ζωή του, έργα έχουν γυριστεί πάνω στις κατακτήσεις που είχε και τον τρόπο που τις χειριζόταν.
Ποιος ήταν όμως ο Τζ. Καζανόβα; Θα ήταν καλό να δούμε πρώτα τη διαδρομή του ιστορικά και κατόπιν να ανιχνεύσουμε τα βασικά σημεία μέσα από τον χάρτη, που αναδεικνύουν τη προσωπικότητά του.
Γεννήθηκε στην Βενετία το 1725, από γονείς καλλιτέχνες. Λόγω επαγγέλματος, οι γονείς του δεν μπορούσαν να του παρέχουν ένα σταθερό σπίτι κι ο μικρός Τζιάκομο υπέφερε από διάφορες ευαισθησίες υγείας. Πήρε όμως καλή μόρφωση και ένα διάστημα ήθελε να γίνει ιερέας. Αργότερα εγκατέλειψε την ιδέα κι ασχολήθηκε με τον τζόγο, από τα είκοσι χρόνια του και άρχισε να γοητεύει γυναίκες με περιουσία, συνήθως παντρεμένες.
Παράλληλα, επειδή τα οικονομικά του δεν ήταν ικανοποιητικά, έγραφε εκκλησιαστική μουσική, έπαιζε βιολί κι εργάστηκε σαν ομοιοπαθητικός. Η ζωή του ήταν περιπετειώδης όχι μόνο για τις κατακτήσεις του, αλλά και για διάφορα συμβάντα που έδιναν ένα τόνο αβεβαιότητας κι ανατροπής, στην καθημερινότητά του. Για παράδειγμα αναφέρω, πως κάποτε κατηγορήθηκε για κατασκοπία, κάποια άλλη φορά φυλακίστηκε γιατί ασχολήθηκε με τη θρησκευτική σάτιρα κι αργότερα δραπέτευσε από τη φυλακή.
Έζησε στη συνέχεια στο Παρίσι, όπου ασχολήθηκε με τον τζόγο, τις ωραίες και πλούσιες γυναίκες, την μαύρη μαγεία και τον αποκρυφισμό. Τα σκάνδαλα ήταν πολλά, αλλά η παρακμή του άρχισε στην Αγγλία. Αναγκάστηκε να επιστρέψει στη Βενετία, όπου και εργάστηκε κρυφά σαν πράκτορας και είχε μία ήρεμη ζωή, μέχρι που αναμίχθηκε σε μία μονομαχία κι εγκατέλειψε την Βενετία οριστικά.
Το 1784, έγινε βιβλιοθηκάριος και γραμματέας του Joseph de Waldstein. Ασχολήθηκε για 13 χρόνια, γράφοντας τις αναμνήσεις του.
Στις πεποιθήσεις του υπήρχε και η άποψη πως η μειωμένη σεξουαλικότητα, προκαλεί ασθένειες. Είναι πολύ γλαφυρός στις περιγραφές του και στην ευκολία με την οποία μπορούσε να έχει σχέσεις κάθε στιγμή που το επιθυμούσε με οποιοδήποτε τρόπο. Φαίνεται πως χαιρόταν όλο αυτό το ερωτικό παιχνίδι, της αποπλάνησης και της ένωσης.
Ας δούμε λίγο τον γενέθλιο χάρτη του κι ας προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε τα στοιχεία εκείνα που τον έκαναν να μείνει στην ιστορία του Έρωτα, σαν ένας μεγάλος καρδιοκατακτητής, ένας βιρτουόζος της τέχνης της αποπλάνησης.
Ο Καζανόβα ήταν γεννημένος με τον Ήλιο στο ζώδιο του Κριού, μέσα στον 6ο οίκο, όπου ήθελε να εκφράσει την προσωπικότητά του μέσα από κάθε στιγμή που ζούσε καθημερινά.
Τι άλλα στοιχεία έχουμε όμως για την προσωπικότητα αυτή; Εκτός από τον Ήλιο στο ζώδιο που κυβερνά ο Άρης, κυβερνήτης της λίμπιντο και της ερωτικής ορμής, έχει και τον Ωροσκόπο στον Σκορπιό, που κυβερνάται επίσης από τον Άρη.
Η Σελήνη είναι σε σύνοδο με την Μαύρη Σελήνη στον 2ο οίκο, κάτι που μας δηλώνει πως η εσωτερική του έφεση για να βιώνει πάθη, αποτελούσε μέρος την αίσθησης της ασφάλειας που είχε. Μέσα από φωτεινή και τη σκοτεινή πλευρά του εαυτού του, κάθε πάθος τον διέγειρε και πνευματικά (τα δύο σώματα είναι στον Τοξότη), ήταν μέρος της δικής του φιλοσοφίας ζωής.
Η Σελήνη και η Μαύρη Σελήνη στον Τοξότη, δείχνουν και την έφεσή του για τον τζόγο. Αλλά κι ότι αντιμετώπιζε σαν ένα παιχνίδι ριψοκίνδυνο κάθε του κατάκτηση. Ο Άρης που κυβερνά τον Ήλιο και τον Ωροσκόπο, είναι σε τετράγωνο με τις δύο εκφράσεις της Σελήνης, στους Ιχθείς και στον 5ο οίκο.
Ο Άρης, στο τετράγωνο με τη φωτεινή και τη σκοτεινή πλευρά της ψυχής, έχει να προσφέρει μία ένταση, μέσα από φαντασία, αλλά και ψέματα, πλάνες και εξαπατήσεις. Παράλληλα, τον ωθεί να ζει μέσα από την αναζήτηση των κατακτήσεων, δημιουργώντας το δικό του «παραμύθι», καθώς όλα κινούνται σε ένα θολό τοπίο, παρασκηνιακά (συνήθως είχε σχέσεις με παντρεμένες γυναίκες), αλλά και ενίοτε με δόλο (επεδίωκε οικονομικά οφέλη με κάποιες κατακτήσεις του).
Ο 5ος οίκος είναι έντονος. Περιέχει τον Άρη, την Αφροδίτη, τον Ερμή στους Ιχθείς και τον Χείρωνα στον Κριό. Ο κυβερνήτης του ωροσκόπου και του Ήλιου, Άρης, είναι πρώτος στην σειρά, και μας δείχνει πως ο Καζανόβα ενδιαφερόταν κυρίως για τα ζητήματα του 5ου οίκου. Αφού δεν είχε μία ιδιαίτερα δημιουργικότητα αναδείξει στη ζωή του, αφού δεν έκανε οικογένεια και παιδιά, στράφηκε κυρίως γύρω από την διασκέδαση και την ευχαρίστηση του φλερτ.
Η Αφροδίτη είναι στους Ιχθείς, στην έξαρσή της και σε σύνοδο με τον Ερμή στους Ιχθείς. Τα λόγια του ήταν όμορφα, τρυφερά κι ανέδυαν πόνο, ζεστασιά, δοτικότητα. Αλλά αυτά τα σώματα είναι σε διάμετρο με τον Πλούτωνα, φέρνοντας το πάθος στο προσκήνιο, μέσα από φιλίες (Πλούτωνας στον 11ο οίκο), γενικά το περιβάλλον που κινείτο κοινωνικά.
Το ενάμισι τετράγωνο με τον Ουρανό σε ιδιομοιρία με τον Ν. Δεσμό, εκφράζει την αστάθεια των δεσμών και των σχέσεων, κάτι που έχει μία καρμική καταβολή, που θα έπρεπε ενδεχόμενα να αποφύγει, αλλά δεν το έκανε.
Το εξάγωνο του Ποσειδώνα με την Αφροδίτη και τον Ερμή, των οποίων είναι και κυβερνήτης, τον βοηθά να ονειρεύεται μέσα από την αγάπη, αλλά και να δημιουργεί ένα ονειρικό ερωτικό τοπίο με τα άτομα που συνευρίσκεται ερωτικά. Εξ άλλου, ο κυβερνήτης του 5ου οίκου, ο Ποσειδώνας, είναι στον 8ο οίκο, της ερωτικής πράξης. Απλά, το Ποσειδώνιο στοιχείο, την κάνει να φαίνεται ιδανική, ουτοπιστική, και της προσδίδει ιδιαίτερο ρομαντισμό. Είναι όμως σε μία μοίρα που δηλώνει θλίψη κι από αυτό θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε, πως παραμένει ανικανοποίητος.
Η Αφροδίτη, κυβερνήτης του Ποσειδώνα στον 8ο, είναι στον 5ο και κάτω από την κυριαρχία του Ποσειδώνα. Το ίδιο συμβαίνει και με τον Ερμή, εσωτερικό κυβερνήτη του 8ου οίκου. Η αντιστροφή αυτή, δένει ακόμη περισσότερο τους δύο οίκους και τους κάνει σημαντικούς στη ζωή του Καζανόβα.
Αν δούμε τα μεσοδιαστήματα της ερωτικής έλξης, έχουμε:
- Μεσοδιάστημα Αφροδίτης/Άρη στις 18 Ιχθύων, πάλι στον έντονο 5ο οίκο
- Μεσοδιάστημα Αφροδίτης/Πλούτωνα στις 26 Τοξότη, σε τετράγωνο με τον Πλούτωνα, σε τετράγωνο με την Αφροδίτη και τον Ερμή στον 5ο και κυβερνήτες του 8ου.
Αν μελετήσουμε τους κλήρους που σχετίζονται με το θέμα μας:
- Ο Κλήρος της Αγάπης είναι στις 10 Ζυγού, σε διάμετρο με τον Ήλιο
- Ο Κλήρος του Πάθους είναι στην 1η Ζυγού, σε σύνοδο με τον Πλούτωνα
- Ο Κλήρος της Σεξουαλικότητας είναι στις 21 Ιχθύων, σε σύνοδο με την Αφροδίτη.
Τέλος, θα είχε ενδιαφέρον να παραθέσω, πως στον δυναμικό Ήλιο στον Κριό, έχουμε τη σύνοδο του αστεροειδούς Amor, που φέρνει θέματα αγάπης κι έρωτα, ενώ ο αστεροειδής Έρωτας είναι στις 26 Παρθένου 34ʼ, σε σύνοδο με τον Πλούτωνα.
Μία προσωπικότητα, στεφανωμένη από πλήθος ερωτικών στοιχείων, δεν θα μπορούσε παρά να αναζητά στη πορεία της ζωής της, τον Έρωτα!